Sedam prirodnih načina za liječenje mučnine tijekom trudnoće

Kod nekih trudnica javlja se samo odbojnost prema hrani tj. snažna reakcija na određene mirise ili okuse. Za druge je to povremena mučnina koja često doseže svoj vrhunac u jutarnjim satima i nestaje nakon ručka. Međutim, postoje i one trudnice kod kojih osjećaj mučnine traje čitav dan, a ponekad se javlja i tijekom noći. Mučnina tijekom rane trudnoće, koju često pogrešno nazivaju i “jutarnja mučnina”, vrlo je česta i potpuno normalna. Više od 50 posto žena tijekom trudnoće doživi određeni stupanj mučnine i/ili povraćanje. No, zašto žene doživljavaju taj osjećaj mučnine i kako ga zaustaviti? Doznajte u nastavku.

Mučnina – zašto ju žene doživljavaju tijekom trudnoće i koliko dugo može trajati?

Nitko ne zna sa sigurnošću zašto žene doživljavaju mučninu tijekom trudnoće, ali veliku ulogu u tome igraju promjene u vašem tijelu, porast takozvanog ‘hormona trudnoće’, pojačani osjet mirisa i privremeno osjetljiviji probavni sustav. Mučnina obično počinje u petom ili šestom tjednu trudnoće, a često je najgora tijekom prvog tromjesečja. Simptomi obično nestaju oko početka drugog tromjesečja, ali kod 15 do 20 posto žena mogu trajati i duže. Srećom, tim se senzacijama se često može upravljati uz nekoliko trikova. Donosimo vam sedam korisnih i prirodnih načina koji će vam pomoći u tome da se lakše nosite s mučninom.

Češće jedite manje obroke

Ako ništa ne pojedete, to može pogoršati mučninu. Da biste u potpunosti izbjegli prazan želudac, pokušajte s manjim, češćim obrocima umjesto tri velika obroka svaki dan. Da biste ublažili mučninu ujutro, pored kreveta pripremite obične, slane krekere, suhi kruh ili žitarice kako biste mogli pojesti malu količinu hrane čim se probudite.

Umirite želudac đumbirom

Istraživanja sugeriraju da đumbir može pomoći kod umirivanja uznemirenog želuca. Isprobajte domaći čaj od đumbira koji možete napraviti tako da naribate svježi đumbir i natopite ga kipućom vodom. Pustite da odstoji neko vrijeme, procijedite i konzumirajte kako god vam odgovara – toplo ili hladno. Isto tako, đumbir postoji i u obliku dodatka prehrani. Uzimanje kapsula koje sadrže 250 mg đumbira, četiri puta dnevno, također može pomoći.

Preskočite određene namirnice

Pokušajte se kloniti masne hrane, vrlo slatke hrane, začinjene hrane i hrane koja uzrokuje nadutost. Nažalost, ovo nije vrijeme za isprobavanje novog indijskog restorana. Žene su istaknule da je puno manja vjerojatnost da će mučninu izazvati prehrana bogata bjelančevinama koja sadrži umjerene količine ugljikohidrata i niskim udio masnoće. Vaši obroci bi trebali biti blago začinjeni. Isto tako, možete konzumirati i orašaste plodove kao zdravi zalogaj između obroka. Dodatni trik protiv mučnine je to da tijekom obroka ne konzumirate pića nego držite te dvije stavke odvojenima.

Izbjegavajte intenzivne mirise

Jedna od najboljih stvari koju možete učiniti je izbjegavanje okidača iz vašeg okruženja, a posebno jakih mirisa. Držite se podalje od dima cigareta, parfema i bilo čega drugog što negativno utječe na vas. Kad je u pitanju kuhanje, dogovorite se tako da netko drugi u vašem kućanstvu priprema hranu, a tijekom kuhanja otvorite prozore da biste što više umanjili količinu mirisa koji se šire.

Isprobajte aromaterapiju

Jeste li znali da mirisi metvice, limuna ili naranče mogu pomoći ublažiti mučninu? Pokušajte ispod nosa staviti blazinicu ili maramicu natopljenu mirisnim uljem kako biste ublažili osjećaj mučnine. Nemojte odmah prskati ove mirise po zraku jer, ako će vam slučajno smetati, blazinice i maramice se možete vrlo brzo riješiti tako da ju bacite u smeće ili wc školjku. Zato obavezno prvo isprobajte kako koji miris utječe na vas.

Obratite pozornost na to kad uzimate prenatalne vitamine

Željezo koje se nalazi u mnogim prenatalnim vitaminima može pogoršati mučninu. Pokušajte uzimati prenatalne vitamine prije spavanja, umjesto ujutro na prazan želudac. No, ako to ne pomaže, u dogovoru s liječnikom odaberite druge prenatalne vitamine koji ne sadrže željezo. Vaša potreba za željezom puno je veća u kasnijoj fazi trudnoće pa će možda biti u redu preskočiti željezo u ovom početnom razdoblju.

Bavite se tjelovježbom

Neke žene primijetile su da im tjelovježba pomaže u ublažavanju njihovih simptoma. Pokušajte tijekom dana otići u dodatnu šetnju, na plivanje ili se pridružite kakvom satu joge za trudnice. Imajte na umu da je vježbanje tijekom trudnoće preporučljivo, ali uvijek se posavjetujte s liječnikom prije nego što se upustite u novu rutinu vježbanja ili drastično povećate količinu tjelovježbe.

Foto: Instagram

0