Najveći skincare trendovi za 2024. godinu: Na koje sastojke i proizvode treba obratiti pažnju?
Najveći skincare trendovi za 2024. godinu: Na koje sastojke i proizvode treba obratiti pažnju?

Najveći skincare trendovi za 2024. godinu: Na koje sastojke i proizvode treba obratiti pažnju?

Uz pokretačku silu društvene mreže Tik Tok, bilo je za očekivati kako će i ove godine beauty industrija imati rapidni rast. Kupci su sve obrazovaniji, očekivanja sve veća. Pritom su i izraženiji interesi za cruelty free proizvode, održivost, reciklabilna pakiranja i slično.

Istovremeno, čini se kako danas nikad nije bilo jednostavnije pokrenuti beauty brend, a jednako – i nikad teže. Beauty industrija je jedan od većih zagađivača, a uz sve češće promjene zakona, sastavi proizvoda postaju sve više kontrolirani te je nekadašnji pristup – ne samo kreiranju, već i plasiranju proizvoda – nedopustiv.

Uzevši sve to u obzir, ovo su skincare trendovi čiji ćemo začetak – ili veću razradu – primijetiti tijekom 2024. Zanimljivo je kako su sve više okrenuti ka prirodi, održivosti, ali i podržani umjetnom inteligencijom i inovacijama. Budućnost se uistinu čini intrigantnom.

Fokus na matične stanice

Već vidimo popularnost tretmana poput PRP-a gdje koristimo vlastitu krvnu plazmu za obnovu i pomlađivanje tkiva, pa ne sumnjamo kako je sljedeći korak korištenje nečeg takvog i kod kuće. Upravo se matične stanice sve češće spominju kao rješenje za širok spektar kožnih problematika. No ne bilo kakve, naravno, već vaše vlastite matične stanice.

Prije svega ovakvi tretmani će u početku biti sve više viđeni u obliku injektibilnih tretmana, dok će razvojem tehnologije biti i sve pristupačniji krajnjem korisniku. Primjerice, kanadski brend Acorn Biolabs nudi personalizirani skincare koristeći matične stanice izvađene iz folikula kose. One se zatim smrzavaju i tako čuvaju za godišnju obnovu vaše kozmetike. Ovo je, očekivano, skupocjen proces jer samo vađenje vaših matičnih stanica i njihovo pohranjivanje koštaju vas preko 1200 dolara odjednom – uz dodatnih 190 dolara godišnje.

Već postoji jedan brend i u Hrvatskoj koji nudi kozmetiku obogaćenu vlastitom krvnom plazmom, koja se stvori u poliklinici (potreban je svega jedan dolazak) i zatim koristi kod kuće. Ovdje je plazma uronjena u dosta bogatu bazu prikladniju za zrelije kože, no za prosječnog korisnika koji možda ima i problem ožiljaka, akni, hiperpigmentacije… Napretkom tehnologije i kozmetika će postati raznovrsnija i time još individualnija. Ipak, zasad u efikasnosti i dalje prednjače injektibilne opcije.

skincare trendovi

Još kontroverznija opcija

Još jedan rastući skincare trend su egzosomi. Ukratko objašnjeni, oni su svojevrsna izlučevina matičnih stanica, bogata peptidima, aminokiselinama i lipidima, koja signalizira stanicu da se samostalno regenerira i obnovi. Oni su doduše još uvijek u fazi istraživanja i kontroverzni su iz više razloga. Prije svega jer su oni najaktivniji sastojak ljudskog porijekla – gdje se postavlja pitanje ne samo etičnosti sastojka već i njegove sigurnosti za krajnjeg kupca. Naime, dosadašnja istraživanja su pokazala kako su najkvalitetniji egzosomi pronađeni kod mladih. No jednako tako egzosomi osobe s tumorom, mogu potaknuti razvoj tumora kod osobe kojoj ih se aplicira.

Na američkom tržištu već postoji skincare s egzosomima koji se navodno fantastično prodaje, no njihovi egzosomi su zasad životinjskog porijekla. Možemo reći kako je ovdje vidljiv pristup okretanja prema prirodnom odabiru koji pritom navodno nije okrutan jer je klasično vađenje krvi iz goveda. Ipak, s porastom popularnosti procedure, koliko će se moći održati ova, već sad, siva zona cruelty free ezosomatske kozmetike?

Manje je više

Vrijeme velikih i kompliciranih rutina za njegu kože je iza nas, pa tako i opada interes za azijskim rutinama njege. Ipak, od njih smo preuzeli sve kvalitetne sastojke i odlučili ih iskoristiti za minimalističke “zapadnjačke” rutine s maksimalističkim efektom. Vrijeme je novac – a i vremena i novca ima sve manje – pa je logičan korak populariziranje korištenja malog, ali kvalitetnog broja kozmetike.

Djelotvorna rutina uistinu može imati svega 3-4 dnevna koraka i svejedno davati fantastičan rezultat, posebice koristite li i aktivnice koje ubrzano regeneriraju, reteksturiraju ili čiste kožu. Ideja je imati snažnu kožnu barijeru, mikrobiom u balansu i sjajan te podatan ten koji će, radi svega navedenog, izgledati zdravo, čvrsto i pomlađeno.

Tretmani kod kuće

Bilo je praktički nemoguće primijetiti popularizaciju profesionalnih tretmana kod kuće. Pričamo o fantastičnim gadgetima koji sve češće dolaze i na domaće tržište, a nude sve od rasta kose do podizanja mišića u licu. Jedan od popularnijih tretmana 2024. godine bit će LED maske i uređaji za limfnu drenažu.

Limfna drenaža ima benefite baš za sva stanja kože, pa i upalna, jer pomaže izbaciti toksine iz tijela. Instant koža djeluje zategnutije i konturirano, jer je iz nje maknut višak vode. Sveukupni rezultat vidljiv je već nakon prve masaže lica, a pritom pričamo i o vrlo ugodnom procesu kojega ćete s guštom raditi dok ste zavaljeni na kauč i gledate Netflix.

LED maske pak pružaju nekoliko opcija. Primjerice, smanjenje upale i ubijanje bakterija što je fantastično za akne, pomlađivanje kože poticanjem proizvodnje kolagena te pomoć kod ublažavanja hiperpigmentacije, ovisno o svjetlu kojem se izlažete. Spomenute maske sada sve češće imaju i nastavke za vrat i dekolte, pa vjerujemo da će s vremenom, čim se stabiliziraju cijene, biti dostupne više manje u svakom kućanstvu.

Fokus na obnovu kože

Iznimno je zanimljivo pratiti cikličnost beauty industrije, prije svega u vidu izmjenjivanja perioda populariziranja kiselina i retinoida s proizvodima za obnovu, umirivanje i jačanje kožne barijere. Kako su retinoidi i dalje na vrhuncu popularnosti, i dalje ćemo viđati porast kozmetike za obnovu. Ovo je trend koji raste od početka korone, no vjerujemo da i dalje nije doživio svoj vrhunac.

I ove sezone naglasak je stavljen na biomimetičke sastojke, probiotike (i ine fermentirane opcije) te peptide. Predviđamo i porast interesantnih biljnih ekstrakata za umirivanje kože, jačanje lipidnog sloja, poticanje regeneracije i slično. Viđat ćemo sve više opcija mliječnih seruma, maglica i tonika, bogatijih kremi i balzama za njegu (pa i slugging!).

Napredak zaštite od sunca

Jeste li znali kako je Hrvatska jedna od zemalja u kojoj je najčešće viđen melanom? A uz klimatske promjene i naznaku povećanja melanoma za 11% do 2050. godine ne preostaje nam ništa nego poraditi na disciplini nošenja UV zaštite. Srećom, rast interesa za SPF sve je vidljiviji svake godine, a samom obrazovanošću krajnjega kupca mora doći i do promjena u kvaliteti SPF proizvoda. Nijedna zaštita od sunca više nije gusta, ljepljiva i ne ostavlja gusti trag. Iz sezone u sezonu svjedočimo sve zanimljivijim i lakšim formulama. One kao da daju do znanja da više uistinu ne postoji izlika da se zaštita od sunca ne nosi!

Jednako tako, sve je veći porast kvalitetnih SPF hibrida, primjerice toniranih SPF kremi, SPF-ova u spreju, prahu itd. Kao i proizvoda s naglaskom na visoku UVA zaštitu. Naime, upravo ove zrake glavne su za preuranjeno starenje kože, a jednako izazivaju melanom. Vjerujemo kako budućnost leži upravo u sve jačim UVA formulacijama koje štite od dubokog uranjanja UVA zrake u kožu. Zasad, i dalje, taj posao najbolje odrađuje najčešće nezgodna i osjetna mineralna zaštita.

skincare trendovi

Injektibilni “skincare”

Ne, ovdje ne pričamo o dermalnim filerima iako je i njihova popularnost na vrhuncu jer se preferiraju nekirurške opcije uljepšavanja. Sada su popularni tretmani koji se injektiraju i daju efekte fantastičnog skincarea.

Oni ne rade na stvaranju volumena i konturiranju, već više popravljaju samu kvalitetu kože, daju sjaj i zaglađuju bore – ali iznutra. Juvedermov Skinvive radi upravo to i zovu ga injektibilnim kremom za lice. Profilho je već neko vrijeme dostupan i na našem tržištu, gdje postaje i sve popularniji. On djeluje na principu širenja hijaluronske kiseline pod kožom, čineći je tako punijom i zaglađenijom.

U slučaju da se pitate koja je razlika od klasične mezoterapije; Umjesto koktela vitamina koji daju svježinu licu, ovi tretmani imaju opipljiviji efekt popravljanja teksture kože. Uz to, lice djeluje osvježeno kao da ste i nešto intenzivnije radili.

Inkluzivnost u ljepoti

Na inkluzivnosti se intenzivnije radi već nekoliko godina. No ni dalje na policama nema dovoljno indie brendova, niche kozmetike, kozmetike prikladne za vrlo kovrčavu kosu, tamnije tonove kože itd.. Isto vrijedi i za uređaje, gdje nije rijetkost da su djelotvorni samo kod primjerice svijetlih koža.

Baš svako polje ljepote ima potencijal rasti i razvijati se tako da doista svakom krajnjem kupcu ponudi nešto. Te promjene prvenstveno uviđamo kroz američke brendove. Štoviše, sve češće i kroz celebrity beauty. Američka pjevačica Rihanna ponudila je vrlo inkluzivan makeup, a kasnije i skincare prikladan koliko za najsvjetlije toliko i za najtamnije tonove koža. Američka glumica Tracee Ellis Ross ponudila je liniju proizvoda za njegu izrazito teksturirane kose, dok je body positivity aktivistica Katie Sturino stvorila niche brend Megababe koji nudi skincare solucije za uobičajene probleme koji dosad nisu imali specijalizirano rješenje. Primjerice, poput znojenja ispod grudi ili trljanja bedara. Ideja uistinu ne nedostaje, potreba je ogromna – brendovi samo trebaju odgovoriti na nju.

Nova ruha poznatih sastojaka

Možda najinteresantnije prošlogodišnje otkriće bila je djelotvornost niacinamida na bore. Točnije, koliko aktivno djelovanje može imati na anti-aging. Čak predviđaju da bi niacinamid dugoročno mogao preteći i djelovanje retinoida. Iako je ovo istraživanje na kojem je radio Avene, ovakva saznanja ne mogu proći nezamijećeno i zanimljiv su ugao novih istraživanja ovog superheroj sastojka.

Nadalje, hijaluronska kiselina počet će se sve više koristiti u različitim molekularnim masama za sofisticiraniji rezultat i bolji efekt hidratacije. Transeksamična kiselina sve je češće viđena u formulacijama, a sada se istražuju njeni benefiti ne samo na hiperpigmentacije već i na rozaceju. Ne smijemo zaboraviti ni na peptide kojih doista ima pregršt i širokog su spektra djelovanja. Najzanimljiviji trenutno su oni peptidi koji djeluju na opuštanje mišića, kao svojevrstan botoks koji se ne injektira. Vjerujemo da ćemo upravo više takvih proizvoda vidjeti do kraja 2024. godine.

Foto: Unsplash, Pexels, Instagram (@currentbody, @idaerikssoon)

Učitati još
Zatvori