Sve više ljudi na TikToku gleda serije i filmove. Zašto je tome tako?
Sve više ljudi na TikToku gleda serije i filmove. Zašto je tome tako?

Sve više ljudi na TikToku gleda serije i
filmove. Zašto je tome tako?

Posljednjih mjeseci primjetan je trend prema kojem sve veći broj korisnika društvene mreže TikTok upravo ondje gleda serije i filmove, predstavljene u kratkim video nastavcima. Čak ni činjenica da su sadržaj primorani konzumirati u isječcima ne sprječava ih da sate provedu uz svoje mobilne uređaje.

I sama sam se našla u spomenutoj niši ovih dana kada je jedan kratki klip iz serije The Nanny (Dadilja) te moje kratkoročno oduševljenje istim rezultiralo lavinom sličnih isječaka koji su me “natjerali” na konzumaciju ovog sadržaja.

Tik Tok

TikTok kao poligon

Moć algoritma uvidjeli su filmski studiji, producentske kuće i streaming servisi kao savršeno oglašivačko tijelo za nadolazeće projekte. No, njezina stvarna snage demonstrira se upravo u tome što je dobro poznatim naslovima osigurala novu slavu.

Prisjetimo se samo slučaja Suits – nakon što su društvene mreže preplavili isječci iz serije te su pridonijeli repopularizaciji ste, Netflix ju je odlučio staviti na vlastiti servis, a to se pokazalo kao pun pogodak. Uspješno osluškivanje publike rezultiralo je uvrštavanjem ove serije u anale televizijske povijesti, a oborila je i vlastiti rekord u najgledanijim minutama kada je riječ o “nabavljenim” TV emisijama, odnosno serijama koje nisu premijeru doživjele na istoj streaming platformi.

Čini se kako je stvorena win-win situacija. Osim što TikTok služi kao platforma za promociju novog sadržaja, istovremeno je i sjajan poligon za ispitivanje tržišta, bilo da do njega dolazi poticajem od vanjskih igrača ili prirodnim slijedom događaja.

U algoritam vjerujemo

No, novitet je da se sve veći broj korisnika sadržaj direktno konzumira u aplikaciji. Isti je primjećen i od strane pojedinih streaming servisa te su oni, u želji da zadrže publiku, na vlastitim TikTok kanalima postavili cijele epizode svojih novih projekata, nadajući se da će zainteresirati mlađu publiku svemogućim algoritmom.

Dva su čimbenika koja ukazuju kako bi se ovaj trend mogao dodatno proširiti. Najznačajniji je zasigurno značajnije povećanje konzumacije medijskih sadržaja putem mobilnih uređaja, posebice nad korištenjem TV ekrana. Odnosno, vrijeme koje provedemo ispred ekrana u suštini je vrijeme koje provedemo ispred mobilnih ekrana.

Tik Tok

Je li ovo budućnost?

Druga važna stavka jest sve manja moć koncentracije i sposobnost držanja pažnje – sadržaj koji želimo konzumirati, želimo konzumirati sada i odmah! Ako tome dodamo u prilog da je TikTok, u odnosu na druge platforme koje nude filmski i televizijski sadržaj, besplatan, ne čudi nagoviještaj da bi na njemu mogli vidjeti sve više novih naslova.

Ipak treba imati na umu kako, izuzev sadržaja postavljenog na službenim profilima, većina računa trenutno objavljuje isječke koji su tehnički piratski sadržaj. Upravo u tome se krije i najveći problem, no riječ je o dugosežnoj borbi pa je mala vjerojatnost da ćemo uskoro izgubiti priliku uživati u dostupnom sadržaju. Za ugašen jedan, već su stvorena dva nova korisnička računa…

Foto: Pexel, Unsplash

Učitati još
Zatvori