![Maestro nije klasični biografski film, a Bradley Cooper je fenomenalan](https://www.journal.hr/wp-content/uploads/2023/12/maestro-1.jpg)
![Maestro nije klasični biografski film, a Bradley Cooper je fenomenalan](https://www.journal.hr/wp-content/uploads/2023/12/maestro.jpg)
Na Netflix je ovog tjedna stigao dugoočekivani biografski film Maestro. Prati jednog od najpoznatijih dirigenata i kompozitora 20. stoljeća – Leonarda Bernsteina. Redatelj, ali i glavni glumac je Bradley Cooper koji Bernsteina glumi u razdoblju dvadesetih do sedamdesetih godina svoga života. Maestra smo napokon pogledali i moramo reći kako nije ono što smo očekivali. Ovo su naši dojmovi.
![maestro](https://www.journal.hr/wp-content/uploads/2023/12/maestro_imdb-1-1080x810.jpg)
![maestro](https://www.journal.hr/wp-content/uploads/2023/12/Maestro_netflix-1-1080x608.jpg)
Ljubavna priča
Kada su prve najave za Maestra stizale ove godine, znalo se da će se dio filma posvetiti odnosu Bernsteina i njegove supruge Felicije Montealegre (fenomenalna Carey Mulligan). Upravo to je i fokus i srce cijelog filma. Maestro nije klasični biopic. Ako očekujete film u kojem vidimo Bernsteina kako tek počinje skladati, montažu njegovih studentskih glazbenih dana ili duboku analizu njegove glazbene karijere, onda ćete se razočarati. Ovo je film o braku i životu između dvoje ljudi od kojih je jedno od njih najbolji skladatelj na svijetu. U prvim kadrovima vidimo Bernsteina kako kao mladi asistent dobiva priliku zamijeniti glavnog dirigenta. Bez imalo vježbanja raspameti publiku i rasturi u svojoj novoj ulozi. Od tad postaje sve veći i veći skladatelj. Kao osoba, Bernstein ne voli bit sam niti jednu sekundu, ekstrovertiran je i voli muškarce. U vezi toga je diskretan, no nikada se ne srami.
Film zablista u scenama kada on upozna Feliciju po prvi put na zabavi 1946. Odmah kliknu, a film skače nekoliko godina unaprijed. Tako u kratkom vremenu vidimo kako se zaljube, postanu supružnici i dobiju djecu. Maestro je zapravo ljubavna priča, ali ne ona jednostavna i bezbrižna.
![maestro](https://www.journal.hr/wp-content/uploads/2023/12/Maestro_netflix-3-1080x810.jpg)
Felicia je bila uspješna Broadway i televizijska glumica i film to ne pošteđuje, no češće vidimo kako ona podržava svog supruga, više nego on nju. Ona ga je podržavala u skladanju filmske glazbe, što mnogi Bernsteinovi kolege nisu smatrali ‘pravom glazbom’. Zato Felicia nije tipična supruga u biografskim filmovima. Da nje nema, ne bi bilo ni filma. Ona je jednako bitna za priču kao i sam Bernstein. Unatoč tome što film preskače nekoliko godina, odlično se primijeti prijelaz iz zaljubljenih golupčića u supružnike koji su ljuti. Što postaje stariji, Bernstein je sve nepažljiviji u vezi svojih afera s muškarcima, a Felicia sve neprihvatljivija. Tajne koje je nosila toliko duboko u sebi, ne može više trpjeti, a sve eskalira u jednoj od najboljih scena filma u kojem shvaćamo kako su Cooper i Mulligan idealni za svoje uloge.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
![maestro](https://www.journal.hr/wp-content/uploads/2023/12/Maestro_netflix-2-1080x810.jpg)
Glumački masterclass
Iako je redatelj filma, Cooper nije se nije ništa manje posvetio glumačkoj ulozi u kojoj apsolutno briljira. Ne igra Bernsteina samo u jednom tonu. Prikazuje ga i u dobrom i lošem svjetlu, kao glazbenog genija, ali i nesigurnog čovjeka. Cooper ga ne glorificira, ali ni kritizira. Kao gledatelji, često smo zadivljeni njegovim talentom, a onda mu u drugoj sceni zamjeramo zbog svega što njegova obitelj mora trpjeti radi njega.
Mulligan je s ovom ulogom ozbiljno osigurala nominaciju za Oscar, a iskreno se nadamo kako će i osvojiti jer nijedna sporedna uloga ove godine nas nije oduševila više nego ova. Način na koji je prikazala prijelaz mlade i zaljubljene Felicije u odanu suprugu i majku pa ženu u godinama koja se bori s odlukama koje je donijela je zaista primjer glumačkog masterclassa. Ali glumci su ipak najbolji kada dijele scene jedno s drugim. Kemija između njih jednaka je onoj Ciliana Murphyja i Emily Blunt u Oppenheimeru, Joaquina Phoenixa i Vanesse Kirby u Napoleonu te Leonarda DiCaprija i Lily Gladstone u Killers of the Flower Moon.
![maestro](https://www.journal.hr/wp-content/uploads/2023/12/Maestro_netflix-4-1080x720.jpg)
Nominacije za Oscare su neizbježne
I prije nego što je izašao, za Maestra se govorilo kako će biti nominiran za Oscara, a sada kada smo ga pogledali možemo se i složiti. Osim izvrsnih glumačkih uloga, film je i prekrasno i zanimljivo snimljen, a ističu se scene u kojima Cooper dirigira. To su upravo scene u kojima vidimo što je glazba značila Leonardu Bernsteinu, a ako guglate i pogledate par videa u kojima on stvarno dirigira, vidjet ćete kako je Cooper odradio sjajan posao. Maestro je prikaz skladatelja kroz objektiv obitelji i osobnih odnosa popraćen legendarnom glazbom koja ga je i proslavila.
![maestro](https://www.journal.hr/wp-content/uploads/2023/12/maestro_imdb-2-1080x720.jpg)
Foto: Netflix, IMDb