Umjetna inteligencija i dizajneri – konkurencija ili saveznici?

Umjetna inteligencija i dizajneri –
konkurencija ili saveznici?

Sve je više programa i aplikacija za kreativce koje u radu koriste određene aspekte umjetne inteligencije. Znači li to da će u bliskoj budućnosti i dizajnere postepeno zamijeniti UI sustavi ili će se oni međusobno nadopunjavati?

Robot protiv čovjeka

Na spomen umjetne inteligencije (UI), velika većina nas zamišlja postapokaliptične scenarije, a u najboljem slučaju samo strepnju od potencijalnog gubitka radnog mjesta. Roboti na pokretnim trakama, auti bez vozača, dronovi koji dostavljaju pakete i chatbotovi koji preuzimaju ulogu službe za korisnike samo su neki od već postojećih sustava umjetne inteligencije – a to je tek početak. Činjenica da se tehnologija razvija velikom brzinom iz dana u dan dovodi do brojnih rasprava na temu umjetne inteligencije, računalnog učenja, te korištenja algoritama u svrhu oblikovanja budućnosti svih industrija, pa tako i dizajna.

Kad se male ruke slože, sve se može, sve se može

U aktualnom kontekstu, dizajnerski alati gube ulogu neživih objekata, a poprimaju onu svojevrsnih kolega ili asistenata. Produbljivanjem odnosa između ljudi i strojeva, dizajnerska djelatnost vrlo će se vjerojatno pretvoriti u timski rad u kojem se ljudski faktor kombinira s umjetnom inteligencijom i automatizacijom.

Korištenje umjetne inteligencije omogućava samoj tehnologiji da uči, da na temelju dobivenih informacija razvija alate koji sve bolje obavljaju posao. Dizajnerski rad ponekad zahtijeva trošenje vremena na tvz. štancanje – ponavljanje jednog te istog. Rezanje, promjena veličine, korekcija boje itd. Što ako bismo mogli naučiti UI sustav da adekvatno rješava takve probleme? Dizajneri bi uštedili mnogo vremena i mogli se više posvetiti samom kreativnom procesu.

Adobe Sensei samo je jedan od dizajnerskih programa koji rade na principu umjetne inteligencije

Pametni dizajn sustavi i generiranje vizualnih stilova

Velike kompanije poput Airbnba, Ubera, Applea, Googlea i IBMa promijenile su način na koji osmišljavaju digitalne proizvode uvođenjem vlastitih dizajn sustava. To su objedinjene kolekcije ponavljajućih vizualnih i strukturalnih komponentni i setovi standarda koji ih definiraju. Prednosti korištenja UI u takvim sustavima je u načinu analize podataka dobivenih preko interakcije korisnika s određenim elementima, na temelju kojih određuje najbolje rješenje za pojedinu funkciju. Analiza podataka će s vremenom postajati sve kompleksnija i sofisticiranija, što će nam pomoći u donošenju važnih odluka prilikom kreativnog procesa.

Neke od platformi za izradu web stranica, kao što su Wix i Squarespace, već su počele s integracijom tehnologije koja pomaže korisnicima u donošenju manjih odluka vezanih uz dizajn. Web stranice se vjerojatno nikad neće dizajnirati same od sebe, no nove će nam tehnologije svakako olakšati održavanje i optimizaciju.

Na tržištu je dostupno i sve više aplikacija koje olakšavaju i dovršavaju kreativne procese. Neke od poznatijih aplikacija koje se vode principom prepoznavanja slike (eng. image recognition) kao npr. Artisto i Prisma, apliciraju razne pametne filtere na fotografije i video. Njihov algoritam prepoznaje radi li se o licu osobe ili o npr. kriški lubenice, te prema tome apliciria optimalni vizualni efekt.

Jedan od uspješnih primjera UI tehnologije u dizajnu je slučaj Nutelle. Algoritam korišten za generiranje dizajna ambalažeu spio je u svojoj ulozi dizajnera koji je “osmislio” čak sedam milijuna (!) unikatnih vizuala koristeći velik broj različith uzoraka iz baze podataka.

A što donosi budućnost?

Tehnologija nam je i ranije poslužila da postanemo jači, brži i pametniji. Novi sloj umjetne inteligencije učinit će tehnologiju prilagodljivijom, felksibilnijom i kreativnijom u rješavanju problema. Kao posljedicu, računala bi se s vremenom mogla približiti nekim ljudskim sposobnostima poput razuma, intuicije i mašte. No, zasad možemo samo zaključiti da UI tehnologija pomaže dizajnerima, pogotovo kod provođenja automatskih repetativnih zadataka, oslobađajući dizajneru vrijeme da se fokusira na strategiju i kreativni dio procesa.

Ljudski faktor je u ovom poslu još uvijek nezamjenjiv.

Tekst: Nela Augustić

Foto: prisma-ai.com, Unsplash

Učitati još
Zatvori