Počeli su s ribom ‘bez glave i repa’. Danas su dio najveće gastro Grupe koja osvaja Hrvatsku
Počeli su s ribom ‘bez glave i repa’. Danas su dio najveće gastro Grupe koja osvaja Hrvatsku

Počeli su s ribom ‘bez glave i repa’. Danas su dio najveće gastro Grupe koja osvaja Hrvatsku

Kad su u prosincu 2018. tri prijatelja i poslovna suradnika Ivan Bosnić, Marko Burazin i Branimir Brzić odlučili otvoriti Fisheriju, trgovinu smrznutih ribljih proizvoda i plodova mora, čuli su komentare: Zar ćete stvarno u Hrvatskoj prodavati smrznutu ribu bez glave i repa? Imali su 60-ak proizvoda u ponudi, a prostor od 24 kvadrata na jarunskoj tržnici činio im se velikim.

U pet godina puno se toga promijenilo. Danas je u Zagrebu osam Fisherija, a uskoro se otvaraju još dvije u sklopu novog, većeg delikatesnog shopa jedinstvenog koncepta u Hrvatskoj. Percepcija ljudi je drugačija, žele u svom kvartu lako dostupnu, cjenovno prihvatljivu i očišćenu, kvalitetnu ribu, a Fisherija im to omogućuje.

Isto, naravno, vrijedi i za meso, vino, mliječne proizvode i maslinovo ulje. Zato se punim pogotkom pokazalo što je početkom ove godine u vlasničku strukturu Fisherije ušao Denis Matijević, poduzetnik s više od 30 godina iskustva u poljoprivredno-prehrambenom sektoru, između ostalog, vlasnik mesnica The meat. Postepeno je nastala najveća gastro grupa u Hrvatskoj, čiji će formalni oblik biti definiran u narednim mjesecima, a već sada počinje ostvarivati sinergije između tvrtki koje su njezin sastavni dio, uključujući Bosnić, Fisheriju, Slavonicu, The Meat, LU-MA i Wine & Friends.

Razgovarali smo s 33-godišnjim Branimirom Brzićem, jednim od osnivača Fisherije i članom uprave Grupe koja ne misli stati na mesu, ribi, mliječnim proizvodima i vinu… Otkrio nam je njihove uzbudljive planove!

Branimir Brzić
Branimir Brzić

Jedinstven gastro koncept nudi kvalitetu na jednom mjestu

Puno smo radili na maloprodajnoj mreži i bilježimo ozbiljan rast, što dobrim dijelom proizlazi iz sinergija tvrtki koje kao neformalna grupa surađuju proteklih godinu dana. Ove su godine otvorene još dvije The Meat mesnice u Zagrebu, kao i osma Fisherija u Martićevoj ulici – rekao nam je Branimir Brzić najavivši i otvaranje dvije nove trgovine.

Prva se otvara već sljedećih tjedana u Virovitici, a druga u Velikoj Gorici početkom 2024. U istom će se prostoru nalaziti tri brenda – Fisherija, the Meat i Wine and Friends pa će kupci u jednoj trgovini moći kupiti ribu, meso, vino, maslinova ulja, tjesteninu, namaze i druge vrste kvalitetnih delikatesa.

Ljudi su u kratkom periodu prihvatili naše trgovine jer im uvelike olakšavaju svakodnevicu. Fisherija je odlična opcija za zdravi ručak. Ne trebate više u 6 ujutro ići na Dolac da biste uhvatili dobar komad ribe koji potom morate čistiti. Kupci vole ribu u rinfuzi jer sami mogu pogledati i izabrati komad koji žele.

The meat je, pak, butik mesnica u kojoj možete kupiti meso za ručak, ali i posebne prilike. U njoj su dostupni i kvalitetni začini, domaća maslinova ulja, tjestenine i vina. Sada smo te specijalizirane delikatesne shopove ribe, mesa i vina odlučili objediniti i mislimo da će kupci dobro reagirati jer je ponuda proizvoda kvalitetna i bogata te dobrog omjera cijene i kvalitete – kaže nam Brzić.

Branimir Brzić
Branimir Brzić

U njihovoj je Grupi i brend LU-MA EKSKLUZIV d.o.o., jedna od vodećih specijaliziranih distribucijskih kuća u Hrvatskoj sa širokim asortimanom domaćih i stranih vina, pjenušaca i šampanjaca koja je stekla poziciju na tržištu zahvaljujući svojoj širokoj ponudi koja obuhvaća više od 3 tisuće etiketa vina. Ističu se selekcijom vina, uključujući domaće proizvođače s dugom tradicijom te svjetski poznate brendove. Unutar tvrtke djeluje i vinoteka “Wine and Friends”, u Zagrebu na Vrbanima, te wine bar gdje gosti mogu odabrati vino iz široke ponude vinoteke i po želji ga otvoriti odmah u baru.

Više od sushija i stakeova

Najvažnije im je, kaže, prvi puta privući kupca u trgovinu, da kupi i proba proizvode. Nakon toga se zasigurno vraća. Primjerice, Fisherija je procvat doživjela tijekom pandemije, kad su se navike kupaca počele mijenjati. Restorani su bili zatvoreni i ljudi su više počeli kuhati kod kuće. S polica punih ribljeg asortimana te škrinjama koje vrve filetiranom i očišćenom ribom, olakšali su im pripremu, ali i povećali konzumaciju te zdrave namirnice u domovima.

Prije tri godine u ponudu su uveli po mnogima najbolji sushi to go u gradu, puno ulažu u edukaciju zaposlenika koji vam u trgovini daju i preporuke za jela, a nude i knjižice s receptima. Što se, pak, mesnica The meat tiče, u njima je veći naglasak na domaćem mesu, ali za kupce koji primjerice žele Wagyu i Kobe odreske, i to imaju u ponudi. Najbolje iz cijelog svijeta!

Branimir Brzić
Branimir Brzić

Iako su im navedeni proizvodi najprodavaniji, u Grupi naglašavaju kako su oni više od sushija i stakeova, a svoje proizvode žele ponuditi gotovo u svakom kvartu u Zagrebu, ali i Hrvatskoj. I na tome ne misle stati. Strateški su se povezali i sa slastičarnicama Torte i to te pekarnicom Korica, a rezultate te suradnje imat ćemo priliku vidjeti već sljedeće godine.

U budućnosti ćemo otvarati i trgovine po brendovima, a gdje je moguće, spajat ćemo ih u jednu. Smatramo da je naše tržište dovoljno razvijeno i zrelo za takvo što, a kupci znaju što žele i znaju prepoznati kvalitetu, zaključuje Brzić.

Branimir Brzić

Foto: Marko Lopac

Učitati još
Zatvori