Proglasili smo sretne dobitnice za novu hit predstavu Teatra EXIT o kojoj se ne prestaje pričati

Proglasili smo sretne dobitnice za novu hit predstavu Teatra EXIT o kojoj se ne prestaje pričati

U 2022. kazališne su pozornice zakoračile ambiciozno: pregršt premijera pronašlo se na repertoarima nezavisnih, nacionalnih i gradskih kazališta pa smo vam tako već u prva tri mjeseca pisali o ZKM-ovoj Braći Karamazovima, novoj predstavi Arije Rizvić u šibenskom HNK-u i velikoj baletnoj premijeri Giselle u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu.

Teatar EXIT nastavio je taj sjajan niz svojom najnovijom predstavom Realisti koju smo dobili priliku pogledati premijerno 12. ožujka i odmah po stajaćim ovacijama odlučili da je to kazališni komad o kojem vam moramo pisati. Predstava je nastala po tekstu Jure Karasa i u režiji Matka Raguža, dok uloge igraju redom mladi glumci – Nika Ivančić, Rok Juričić, Domagoj Ivanković, Nikola Nedić i Fabijan Komljenović – imena o kojima ćemo tek slušati narednih godina.

U 2022. godini Journal je pokrenuo novu seriju umjetničkih priča u sklopu kojih vam donosimo razgovore i teme o najnovijim projektima i kreativcima koji u njima sudjeluju, ali i priliku da ih doživite uživo. Kako do ulaznica za hit predstavu u Teatru EXIT i zašto biste ju trebali pogledati, pročitajte u nastavku!

Realisti – predstava koja je zasluženo dobila stajaće ovacije

U najmanju je ruku izazovno izdvojiti najveće adute predstave. Možda najjednostavnije riječima redatelja koji je, kako nam priča, “priželjkivao i očekivao ovakve reakcije.”

“Teško je u teatru govoriti o „dobitnoj formuli“. Prije svega dobar tekstualni predložak Jure Karasa, raznolikost i prepoznatljivost tema, multitalentirana i vješta mlada glumačka energija, humorni karakter predstave s ozbiljnim porukama i glazbenim komentarima… Naravno, iza svega stoji ozbiljan i temeljit rad na svim segmentima predstave”, dodao je Matko Raguž, inače i umjetnički ravnatelj Teatra EXIT.

Groteskni prizori gađaju ‘u sridu’ hrvatskog mentaliteta (od ‘natjecanja’ parova o tome tko vodi uzbudljiviji zajednički život preko zajedljivih i znatiželjnih susreta sa susjedima pa skroz do šovinističkih i nacionalističkih izljeva koji to, naravno, “uopće nisu”). Glazbene točke poput Bella Ciao i Bohemian Rhapsody prilagođene hrvatskim aktualnim problemima su senzacionalne, a glumačke izvedbe energično vode kroz 90 minuta predstave i ne jenjavaju niti u jednom trenutku. Upravo kako nam priča jedan od glavnih glumaca, izvrsni Nikola Nedić, “ova predstava je nabijena mladenačkom energijom našeg malog ludog ansambla i svaki od nas kao kotačići nekog stroja guramo taj materijal u dušu gledatelja.”

Upravo je ova mlada glumačka ekipa dala specifičan obol predstavi koju, kako nam priča glumac Domagoj Ivanković, nije jednostavno pripremati: “Predstava je glumački vrlo zahtjevna jer moramo pokriti nekolicinu uloga koje igramo, a promjene moraju biti brže i elegantne kako bi se dobio osjećaj jednostavnosti i lakoće. Što scene izgledaju jednostavnije, vjerujte iza je teže. Moramo poraditi na kondiciji, kao i u svakom sportu, a to će doći igranjima.

Bolno realni i još bolnije duhoviti

Nisu joj dali finalni touch samo izvedbom, štoviše, kako Matko Raguž tvrdi “neke od napisanih pjesama su glumci sami uglazbili, a što se tiče tekstova na poznate melodije svi su, naravno uz male preinake, preuzeti iz originala Realista osim pjesme „Bella ciao“ koja se u našoj verziji zove „Lijepa ćao“.

Realisti su bolno realni i s lakoćom meandriraju od trenutaka kompletnog apsurda pa sve do mučno dirljivih stanja u koja dovode gledatelja. Ismijavaju se onom univerzalnom u hrvatskom mentalitetu, iako je to ponekad upravo tragično. Na sceni vlada luda dinamika i gledatelji prolaze pravi koktel doživljaja: od euforije do sažalijevanja nad činjenicom da je ono što gledaju istina.

Predstava obiluje “hihotavim” i brzim scenama koje su ispresijecane segmentima u kojima mrak
koji svatko od nas može kod sebe samog prepoznati izlazi na vidjelo – zato Realisti.
Silno me
raduje s kolikom se lakoćom gledatelji prepuštaju tijeku i dinamici koje nameće struktura
predstave. Teme za koje mi se činilo kako ih je najškakljivije scenski obraditi naišle su na
najgrohotniji smijeh. Učim iz toga koliko se neposredno poistovjećujemo sa stvarima za koje
bismo i sami najradije da nisu (naša) stvarnost. Predstava je tu da se upravo tome ismijemo”, savršeno je sažeo Rok Juričić.

Koktel doživljaja završava katarzično jer, iako nas suočava licem u lice s gorućim problemima današnjice, predstava nas gotovo rasterećuje. “Crnjake smo pretvorili u komične situacije nastale na temelju motiva iz svakodnevice, ali i aktualne svjetske problematike. Naravno, mi ovom predstavom sve (pa i sebe) pokušavamo rasteretiti tog crnila, i kroz podsmjehivanje vlastitim navikama i obrascima ponašanja ukazati na sveopći besmisao. Možda nam se zaista preostaje samo smijati svemu tome”, kako kaže Fabijan Komljenović.

Kad podvučemo crtu, Realiste ipak, unatoč uistinu urnebesnim prizorima, ne možemo proglasiti samo komedijom. U to nas je, nakon finalnog pljeska, uvjerio povratak Roka Juričića na scenu, a zatim i cijele ekipe s pjesmom Lijepa ćao.

“Tijekom rada na predstavi objavljeni su rezultati popisa stanovništva u Hrvatskoj. Pomislio sam da jedna tako dramatična činjenica mora naći mjesto u Realistima te sam na glazbeni predložak pjesme „Bella ciao“ napisao našu „Lijepa ćao“. Moram reći da svaka od tema kojima se predstava bavi zaslužuje svoj vlastiti kazališni komad pa tako, čak ponajviše problem iseljavanja. Mislim da smo s „Lijepa ćao“ na samom kraju predstave Realiste smjestili  u red ne samo zabavnih nego i dramskih predstava. Predstavu sam htio završiti s ozbiljnom temom kao što je problem depopulacije izazvane iseljavanjem. Međutim, u međuvremenu se dogodio još jedan, u svjetskim razmjerima puno veći problem, tako da sam se odlučio na još jednu intervenciju na samom kraju predstave. Ta intervencija je privremenog karaktera kao što se nadam da je i „Putinova agresija“ privremena”, otkrio nam je Raguž pozadinu jedne od najupečatljivijih prizora iz predstave.

U konačnici, ne sumnjamo da se Realisti mogu transformirati u jednu od onih ikoničnih predstava EXIT-a, kao što se to dogodilo, primjerice, s Kaubojima.

“Ukoliko se predstava nastavi razvijati i baviti se trenutno aktualnim temama onda nema sumnje da će uvijek biti publike. Ljudi su željni inteligentne razbibrige, treba se smijati u lice problemima u društvu, a ne bezumno bježati od njih pod svaku cijenu”, sažela nam je misli fantastično energična glumica Nika Ivančić.

Journal i Teatar EXIT vode vas na fantastične Realiste

Realisti će ponovno zaigrati 25. ožujka na zagrebačkoj pozornici u Ilici 208, a naše oduševljenje predstavom želimo podijeliti s čitateljima. U suradnji s Teatrom EXIT, dvoje sretnih čitatelja (i njihova +1 pratnja), dobit će priliku pogledati dinamičnu priču u režiji Matka Raguža.

Sve što morate učiniti kako biste osvojili ulaznice za predstavu u EXIT-u u petak 25. ožujka je sljedeće:

  1. Pratiti Facebook stranicu Journal.hr-a
  2. U komentaru ispod ove objave označiti osobu koju biste poveli u kazalište

Igramo se do srijede, 23. ožujka u 15 sati, a dobitnike ćemo izvući nasumičnim odabirom i proglasiti ih nakon toga. Sretno!

Sretne dobitnice su: Ivana Kosinec i Lidija Klobučar! Molimo vas da se javite u Facebook inbox Journala s podacima (ime i prezime, broj mobitela).

Molimo da se prije preuzimanja karata informirate o epidemiološkim mjerama u kazalištu ovdje i preko službenih kanala Teatra EXIT.

Foto: Teatar EXIT

Preporuka

Zatvori