Ovo su sretni dobitnici koje vodimo na najromantičniji balet u HNK

Ovo su sretni dobitnici koje vodimo na
najromantičniji balet u HNK

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u 2022. je zakoračilo i više nego uzbudljivim repertoarom. Samim koncem prošle godine premijerno je izvedena Genijalna prijateljica za koju se karte uporno rasprodaju čim izađe novi datum izvedbe. O toj smo vam predstavi donijeli priču upravo u trenutku kad se prvi put izvodila na kazališnim daskama zagrebačkog HNK, a u tom (opravdanom) šušuru koji se stvorio, ovo je kazalište pripremalo drugu premijeru, onu baletnu u režiji Josea Carlosa Martineza.

Giselle – najljepša baletna priča na pozornici HNK

Giselle – jedna od najromantičnijih klasičnih priča Adolphea Adama zaživjela je na velikoj pozornici 19. veljače, a čim smo vidjeli naslovne uloge, znali smo da će se o ovom baletu na široko pisati. Novu verziju ljubavne sage prvo su otplesali fantastični Asuka Maura i Tomislav Petranović, a glavne uloge u narednim predstavama utjelovit će još nekoliko velikih plesača iz ansambla. Između ostalih i Iva Vitić i Guilherme Gameiro Alves, čijim se izvedbama posebno veselimo.

Iva i Guilherme vjerojatno su najpoznatiji baletni par u Hrvatskoj, umjetnici koji su na sceni HNK-a otplesali brojne naslovne uloge zajedno, a njihova priča počela je prije desetak godina kad su se spletom okolnosti upoznali u Lisabonu. Poznavali su se relativno kratko, oženili su se nakon godinu dana, a Guilhermeu je tad bila tek 21 – mnogi se iz njihove okoline nisu libili izraziti sumnju, kako su nam ispričali u raskošnom foajeu kazališta.

U 2022. vodimo vas na najveća kulturna događanja

U 2022. godini Journal je pokrenuo novu seriju umjetničkih priča u sklopu kojih vam donosimo razgovore i teme o najnovijim projektima i kreativcima koji u njima sudjeluju, ali i priliku da ih doživite uživo. U nastavku vam donosimo razgovor s ovim impresivnim tandemom, i šansu da osvojite upravo ulaznice za balet Giselle koji će vam zasigurno ostati u pamćenju. Kako do karata za baletni spektakl u zagrebačkom HNK i zašto biste ga trebali vidjeti u izvedbi ovo dvoje mladih umjetnika, pročitajte u nastavku!

  • Iza vas je desetak nevjerojatnih godina – upoznali ste se u Lisabonu, živjeli na različitim adresama, plesali u raznim kazalištima, smjestili se u zagrebački HNK, dobili brojne nagrade, a sad je pred vama još jedna baletna premijera. Kad se osvrnete, kako biste opisali posljednjih deset godina s obzirom na sve što vam se dogodilo u karijeri i privatno?

Puno toga se izdogađalo u zadnjih 10 godina. Upoznali smo se, oženili,stvorili naš život. Otplesali brojne uloge, upoznali divne ljude i koreografe. Dijelili s publikom ljubav za naš posao i vlastite osjećaje.

  • Prisjetite se svojih prvi plesačkih koraka…kako su izgledali? Veliki dio plesače karijere danas dijelite, ali ako se vratimo na početak – kako su se vaše dvije baletne priče razlikovale?

Zapravo. početak je bio sličan. Oboje smo počeli svoje školovanje u svojim gradovima i po završetku baletne škole oboje smo završili na akademiji u Zurichu (Tanz Akademie Zurich) samo u različito vrijeme. Ja sam se nakon završene akademije odlučila vratiti doma u Hrvatsko narodno kazalište, a Guilherme je dobio posao u Finskoj i vrlo brzo počeo plesati glavne uloge tamo. Da nije bilo koreografa Vasca Wellenkampa koji je radio u Zagrebu jedan balet i da me nije pozvao u Lisabon vjerojatno se sada ne bi znali i ne bi bili tu gdje jesmo. Upoznali smo se za vrijeme Ivinog rada u Portugalu i odlučili se za Zagreb i HNK.

  • Svijet baleta oduvijek okružuju stereotipi, jedan je od tih i kompetitivnost. Znamo da profesionalno plesanje baleta nije Black Swan, ali kako međusobno funkcionirate – jeste li kompetitivni, dajete li jedan drugom sugestije kako nešto bolje odraditi I kako se motivirate?

Naša karijera je vrlo kratka i mislimo da zato postoji kompeticija. Postoji u nekoj normalnoj, zdravoj mjeri  među kolegama..Što se tiče nas, uvijek smo si podrška i potpora u svakom trenutku. Pomažemo si i eventualno dajemo ispravke jedan drugom za to što bi i kako bolje izgledalo.

“U Hrvatskoj se baletni umjetnici jako cijene”

  • Kultura je u Hrvatskoj generalno gledana kao nešto sekundarno. Paradoksalno, imamo zaista pregršt fantastičnih umjetnika i kulturnih organizacija, a već znamo da ste u Zagreb preselili upravo zbog bogatog repertoara HNK. Kao umjetnici koji su plesali na daskama u raznim dijelovima svijeta, kako biste opisali balet u Hrvatskoj?

Imamo zaista predivnih umjetnika na svim mogućim poljima. Kad govorimo o baletu, mislimo da u Hrvatskoj jako cijene baletne umjetnike. Definitivno više nego u drugim zemljama u kojima smo plesali. Kada kažemo da radimo u HNK-u, uvijek dobijemo pozitivan feedback i dozu oduševljenja. Međutim, svakako smatramo da bi naši plesači trebali imati bolje uvjete za mirovinu i otići u penziju na način na koji zaslužuju.

  • Iva, jednom si prilikom u intervjuu izjavila da je balet jednostavno način života. Kako onda izgledaju dani jedne prima balerine i baletana? 

Sve je dosta posvećeno baletu. Nemamo baš puno slobodnog vremena, a kad ga i ima posvećen je odmoru. Naš uobičajen dan počinje ujutro baletnim klasom (vježbe zagrijavanja) nakon kojih slijede brojne probe. Ovisi o tome koji se balet radi, nekada imamo i različite balete u jednom danu ili možda više uloga za koje se pripremamo. U većini slučajeva te probe su po cijeli dan pa kući odlazimo u večernjim satima, nešto pojedemo i bacimo se u krpe.

  • Plesali ste zaista najljepše komade klasičnog odnosno neoklasičnog baleta pa su tako u vašem opusu Ponos i predrasude, Smrt Venecije, Ana Karenjina i drugi naslovi. U kojim ste ulogama istinski uživali, s kojima ste se pošteno pomučili i koje bi balete odnosno priče rado plesali u budućnosti?

Gui: Uživam u svakoj ulozi koju plešem, ali uloga koja me obilježila je definitivno Karenjin u baletu Lea Mujića Ana Karenjina. To je jedna jaka i predivna uloga i stvarno sam uživao u njoj. Veliki mi je izazov bio balet Romeo i Julija u kojem sam igrao dvije uloge, Tribalda i Romea, a to su dvije potpuno različite uloge i dvije suprotnosti. Bilo je zahtjevno tehnički, ali i emotivno. Što bih volio još otplesati? Od klasičnih uloga uživao bih kao Don Quijote, ali i Onjegin.

“Balet Romeo i Julija emocionalno je i tehnički bio najizazovniji”

Iva: Teško mi je izdvojiti bilo koju ulogu jer sve su mi jako prirasle srcu i u svakoj sam uživala. Ali ipak je to možda Romeo i Julija, balet je bio zahtijevan na svim poljima, emotivno, tehnički, ali nekako mi je ostala u srcu. Također, Giselle mi je jedna od dražih uloga, posebice s emotivne strane. Ona koju bih definitivno voljela otplesati, a imala sam je prilike učiti je uloga Nikiyje iz baleta La Bayadere.

  • Zapravo ste oboje plesali u baletu Giselle u koreografiji Iraide Lukašove. Kako će se, iz vaše perspektive, ovaj balet razlikovati?

Balet je sličan kad je u pitanju koreografija. Postoje neke sitne promjene u koracima, ali najveća je razlika u glumi i emociji – ovaj je nekako mekši i nježniji. Bila je velika čast raditi sa Joseom C. Martinezom. On je velika zvijezda, a tako divan i topao čovjek. Inzistirao je dosta na glumi i nekim sitnim detaljima, da publici bude jasan razvoj događaja i da pokretom jasno ispričamo priču gledateljima.

“Nova Giselle puno je mekša i nježnija”

  • Zašto bi ovaj balet mogao privući široku publiku u HNK i što biste još izdvojili kao njegovu posebnost? Što je i vas same privuklo plesanju ovog baleta i po čemu vam je priča posebna?

Mislimo da je njegova posebnost u različitost činova i uloga..Dok je prvi više aktivan i živ, iako završava Gisellinom smrću, drugi je puno mekši i emotivniji. Vilinski svijet..Sve mora izgledati lebdeće. Jose je sa svojim cijelim timom napravio predivan balet i dao dodatnu magiju, uvjereni smo da će publika uživati barem onoliko koliko i mi uživamo plešući ga. Predivan ansambl i solisti daju dodatnu dozu čarolije.

  • Jeste li ikad razmišljali što nakon plesačke karijere? Kako uopće izgleda karijerni put balerine i baletana kad prestanu plesati?

Gui. Nisam još zapravo razmišljao o tome. Ponekad imam osjećaj da bih htio ostati u svijetu baleta i plesa, a nekad promišljam o nečem sasvim drugačijem.

Iva: Ja bih sigurno htjela ostati u baletu. Zanima me pedagoški rad, rad s djecom i plesačima. Željela bih prenijeti neko svoje znanje i iskustvo i pomoći mladim plesačima.

  • Tko ste osim plesača? Koje vam knjige, filmovi ili serije plijene pozornost i posjećujete li druge predstave u gradskim kazalištima?

Volimo uživati doma, odmarati, provoditi vrijeme s obitelji, prijateljima i ljudima koje volimo. Volimo otići u kazalište pogledati koju operu, dramsku predstavu, na Netflixu uvijek uživamo u raznim filmovima i serijama, a najviše se volimo opustiti uz Friends i The Office. Također, volimo pročitati dobru knjigu, ali to više ljeti kad smo slobodni.

Iva: Volim pročitati posebno knjige o baletu koji tada radimo da se bolje unesem u ulogu s obzirom da često imamo klasike kao što su Ana Karenjina, Ponos i predrasude, Opasne veze, Madame Bovary koja slijedi i slično!

Journal i HNK vode vas na romantičnu Giselle

Iva i Guilherme zaplesat će u novom baletu 1. ožujka u 19.30, a u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem dvoje sretnih čitatelja (i njihova +1 pratnja) dobit će priliku pogledati raskošnu priču u režiji Josea Carlosa Martineza upravo s Ivom i Guilhermeom u naslovnim ulogama.

Sve što morate učiniti kako biste osvojili ulaznice za prvi balet u zagrebačkom HNK-u ove godine je sljedeće:

  1. Pratiti Facebook stranicu Journal.hr-a
  2. U komentaru ispod ove objave označiti osobu za koju znate da bi voljela pogledati baletnu predstavu Giselle

Igramo se do ponedjeljka 28. veljače, u 12 sati, a dobitnike ćemo proglasiti nakon toga. Sretno!

Sretne dobitnice su: Jelena Tomac Grbac i Tanja Felja. Čestitamo i molimo vas da se javite u Facebook inbox Journala s podacima (ime i prezime, broj mobitela i ime i prezime pratnje) što prije.

Molimo da se prije preuzimanja karata informirate o epidemiološkim mjerama u kazalištu ovdje i na službenim stranicama Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.

Foto: Martin Bukvić

Učitati još
Zatvori