Domaćica pokrenula kampanju kojoj je cilj edukacija djece o važnosti pravedne podjele kućanskih poslova
Domaćica pokrenula kampanju kojoj je cilj edukacija djece o važnosti pravedne podjele kućanskih poslova

Domaćica pokrenula kampanju kojoj je cilj edukacija djece o važnosti pravedne podjele kućanskih poslova

Iako živimo u 21. stoljeću i ljudska prava trebala bi biti prava o kojima odavno ne treba raspravljati, moderno društvo itekako s njima ima velik problem. Uloge, rodna i spolna ravnopravnost, miks tradicije i modernizma, velik utjecaj medija, ali i zakonodavnih tijela – sve to čini jedan ozbiljan teatar apsurda u kojem najčešće ili gotovo uvijek stradaju najslabiji. U svijetu se o ovom problemu govori mnogo, on se detaljno analizira kroz brojne kampanje koje imaju veliki utjecaj među ljudima, a sve s ciljem kako bi u konačnici osvijestili ono bitno. Tako su u posljednje vrijeme (apsolutno s razlogom) pod povećalom prava žena i njihova nametnuta uloga u društvu. Brojna istraživanja provedena na razini Europske unije pokazala su kako je podjela poslova u kućanstvu još uvijek neravnomjerno raspoređena među članovima kućanstva te kako su upravo žene one koje i dalje preuzimaju većinski dio poslova. Ostatak je to tradicije koja seže do prije industrijske revolucije. Danas žene uz vlastite poslove, karijere i obitelj i dalje imaju tu ulogu. Kada dođu kući sve ponovo pada na njihova leđa. Čak je i u hrvatskom rječniku definicija riječi domaćica zastarjela i definitivno ne odgovara vremenu i dobu u kojem živimo. Sve to bio je razlog da se zapitamo koja je doista uloga domaćice i je li konačno došlo vrijeme da se to promijeni?

Mi mislimo da da.

Kraš kao jedna od najvećih hrvatskih prehrambenih kompanija, upravo je svojom novom kampanjom odlučila osvijestiti društvo o zahtjevnim ulogama domaćica te važnosti pravedne raspodjele poslova u kućanstvu sve s ciljem da mlađe generacije shvate i prihvate svoju ulogu u kućanskim obavezama. Kraš je to strateški povezao sa svojim dobro poznatim brendom Domaćica koji dolaze u novim pakiranjima na kojima se komuniciraju različita zanimanja s natpisima poput Domaćica & Učiteljica, točnije 8 zanimanja: menadžerica, umjetnica, medicinska sestra, prodavačica, kućanica, programerka, pravnica,  uz poruku podrške svim domaćicama na poleđini pakiranja.

Strateški i najvažniji cilj kampanje je educiranje i podizanje svijesti osnovnoškolaca i srednjoškolaca o važnosti pravedne raspodjele kućanskih poslova.

Zašto ja važno da se svi ukućani uključe u kućanske poslove?

Iznimno je važno našoj djeci od malih nogu usaditi pravilne moralne vrijednosti. Onako kako ih krenemo učiti odmalena itekako će se odraziti na njihovo ponašanje u budućnosti. Uloga žene u kućanstvu odavno je prerasla patrijarhalne vrijednosti, a upravo nove generacije moramo odgajati u drugačijem smjeru. Zašto oprati suđe za sobom? Pospremiti i ne očekivati to od žene u kući? Zato što su naše uloge ravnopravne i s takvim stavom bismo trebali graditi budućnost. Jedan od fokusa kampanje je i promjena definicije riječi Domaćica u hrvatskom riječniku.

Definicija riječi domaćica zastarjela je i hitno traži promjenu

U hrvatskom rječniku definicija domaćice itekako se razlikuje od toga što ta riječ danas podrazumijeva, a u riječniku stoji ovako:

“Žena domaćina, ona koja nije zaposlena pa može voditi brigu o djeci i kućanstvu, ona koja brine o putnicima u avionu…”

Gdje su tu sve one žene koje danas imaju ozbiljne karijere i obitelj i istovremeno se od njih očekuje da same vode kućanske poslove? Ravnopravnost i osvještavanje (pogotovo mlađih) generacija ovdje bi trebale biti na prvom mjestu. Od nečega se mora krenuti, pa krenimo svi zajedno biti dio promjene.

Konačni cilj je malim, ali konkretnim koracima mijenjati društvo, a Domaćica je to odlučila kroz tri glavna koraka u koja se svi mogu uključiti:

1. Korak: Potpiši zamolbu

Definicija pojma DOMAĆICA u nekim od relevantnih hrvatskih rječnika ne odgovara sasvim vremenu u kojemu živimo. Potrebno je osuvremenjivanje pojma te približavanje ravnopravnijim definicijama.

Primjer iz hrvatskog rječnika

Domaćica, ž:

1. a) žena domaćina, ona koja je supruga domaćinova

1. b) ona koja nije zaposlena izvan kuće, koja vodi kućanstvo, kućanica

2. a) ona koja upravlja posluživanjem, brine za domaći ugođaj

2. b) ona koja brine za putnike, stjuardesa

Vjerujemo da svatko tko se brine za svoj dom, ukućane i goste, bez obzira na spol, uzrast, zanimanje ili bračni status može ponosno reći: #IJaSamDomacica.

2. Korak: Prijeđi s riječi na djela

Pokaži kako sudjeluješ u poslovima domaćinstva koristeći oznaku #IJaSamDomacica i #JaCuDanas.

Želimo sve članove domaćinstva potaknuti da se uključe u obavljanje kućanskih poslova.

Reci: „Ja ću danas…”, pokaži fotografijom ili videom kako sudjeluješ u poslovima unutar domaćinstva te uz #IJaSamDomacica #JaCuDanas objavi na svojim društvenim mrežama ili pošalji na [email protected].

3. Korak: Potakni promjenu u društvu

Kroz društveno odgovornu kampanju u suradnji s Forumom za slobodu odgoja putem posebnih projekata nastojat ćemo educirati mlađe generacije te mijenjati ustaljene obrasce, osvijestiti im važnost pravedne raspodjele poslova u kućanstvu te ih potaknuti da stvaraju pravilne navike u tom dijelu svakodnevnog života. Kraš kroz ovu suradnju doprinosi na konkretan način, radi stvarnu razliku i pozitivnu promjenu. Pridružite nam se.

Kampanja je, očekivano, podigla veliku prašinu

Dobra stvar je što se jasno pokazao stav javnosti kako je itekako protiv dodjeljivanja uloga, a salva komentara pokazala je upravo ono što se kampanjom htjelo i postići: Uloga domaćice u svakom kućanstvu je itekako važna i tome bi se trebalo pridati dovoljno pažnje. Marketinška stručnjakinja Lana Bedeković Rosandić, vlasnica eminentne hrvatske marketinške agencije Alert kaže da je normalno da kampanje koje ukazuju na svojevrsne promjene u društvu koje su tabu podižu puno prašine.

“Baš zato takve kampanje treba jako dobro planirati. Većina brendova danas se bavi društvenim i ekološkim pitanjima – zaštitom pčela, oceana, ravnopravnošću… No kako je održivost iz niše prešla u mainstream, ljudi su sve nepovjerljiviji prema tim naporima i na njih se gleda kao na marketinške trikove kojima je cilj natjerati potrošače da kupuju više. Zaključak je: Ovo su teška vremena za brendove.”

Lana naglašava kako brendovi zapravo imaju jako veliku ulogu u cjelokupnom kreiranju javnog mijenja.

Brendovi su izuzetno moćni, igraju veliku ulogu u životima ljudi i kroz komunikaciju žele napraviti nešto dobro za društvo tj. razmišljaju na način „kako i mi možemo pomoći pozitivnim promjenama?“. U tome nema ništa loše”, zaključuje Lana.

U svijetu je mnogo takvih primjera, gdje se djeci od malih nogu kroz edukaciju pokazuje različitost i kako to izgleda kada se rodne uloge obrnu. Tako se diskriminacija razbija od vrtićkih dana. Kućanski poslovi su kućanski poslovi i svaki ukućan trebao bi u njima biti ravnopravno zastupljen. Tako se u konačnici odgajaju i generacije mladih ljudi koji će svoju budućnost graditi na pozitivnoj diskriminaciji i tako činiti stvarnu promjenu u društvu koja nam je itekako potrebna.

Nije sramota oprati suđe

I što prije to shvatimo svi, na svim razinama društva, to će društvo biti bolje. Danas DOMAĆICA najčešće nije DOMAĆICA kakvom je definiraju. Žene uz redovan posao i dalje najčešće zadržavaju ulogu domaćice obavljajući tako dva posla. Isticanjem paralelnih uloga želimo podići svijest o važnosti i kompleksnosti obveza koje u domaćinstvu u velikoj većini preuzimaju žene. Kroz suradnju s predstavnicima organizacija civilnog društva radi se i na konkretnim promjenama kako bi se promicala i osnaživala ravnopravnost kod djece i mladih te osvijestila važnosta ravnopravnog doprinosa u obavljanju poslova u domaćinstvu. Kampanja se nastavlja i s raznim relevantnim udrugama i školama na raznim društveno odgovornim projektima. jedna od njih je i Forum za slobodu odgoja koji je u prošloj godini proveo projekt naziva Kutija promjena – osnaživanje učitelja/ica i učenika/ica u promicanju rodne ravnopravnosti u školama. Cilj te suradnje je osvijestiti mlade generacije o ravnopravnoj raspodjeli poslova u kućanstvu i korištenjem praktičnih alata usaditi im ispravan odnos i navike prema tom važnom dijelu svakodnevnog života.

Gdje nas sve to vodi?

Ova, ali i slične kampanje vode nas upravo ka boljoj, svjetlijoj i ravnopravnijoj budućnosti. Svijetu u kojem za jednakost nećemo morati izbezumljeno kopati i tragati, već će ona biti dio naše svakodnevice. Kada u svakom kućanstvu, bez obzira kako ono bilo strukturirano, podijela kućanskih poslova neće biti rezervirana samo za žene, bake, majke, sestre, onda ćemo moći reći da smo napravili mnogo. Svaka promjena je iskorak, nije jednostavna i nosi sa sobom mnogo pozitivnih i negativnih situacija. No, one su tu da ruše i grade sisteme. Sisteme u kojima će se svaka osoba osjećati ugodno, sisteme u kojima će uz odgovornost svakog pojedinca rasti i beneficije te odgovornosti. Mi smo kotačić u svakoj promjeni i vrijeme je da to osvijestimo. Upravo zato su ovakve kampanje ovdje, da nas poguraju, usmjere, daju nam hrabrost da shvatimo da smo upravo mi ti koji trebamo i možemo djelovati. Zato se uključi i potraži više na Kraš.hr.

Učitati još
Zatvori