Ako bismo trebali izdvojiti torbu koja je obilježila suvremenu modnu povijest Prade, bez imalo razmišljanja rekli bismo Galleria. Kreirana 2007. i nazvana po povijesnoj milanskoj galeriji u kojoj je Mario Prada otvorio svoju prvu trgovinu, ova torba danas je puno više od luksuznog dodatka. Ona je postala amblem brenda, dokaz da klasika i inovacija mogu živjeti u istom dizajnu. A sada, Prada Galleria torba dobiva novu interpretaciju – kroz objektiv jednog od najzanimljivijih redatelja današnjice, Yorgosa Lanthimosa, i uz karizmatičnu Scarlett Johansson u glavnoj ulozi.
Nova Prada kampanja je preplavila internet, a sve o njoj otkrivamo u nastavku.
Kada film postane Prada modna kampanja
Prada nikada nije bila brend koji igra na sigurno. Njihove kampanje oduvijek su koketirale s umjetnošću i kinematografijom, pa tako ni ova nije iznimka. Umjesto klasične modne priče, dobili smo mini-film – onirični, pomalo nadrealan, ali beskrajno intrigantan. Lanthimos, poznat po filmovima The Favourite, Poor Things i Dogtooth, unosi svoj prepoznatljiv stil i u ovu priču. Humor koji je na rubu apsurda, mračnu estetiku s gotičkim elementima i osjećaj da gledamo nešto što je istovremeno bajka i noćna mora, ali u najljepšem smislu.
Scarlett Johansson, dugogodišnje lice Pradine Gallerie torbe, ovdje glumi više verzija same sebe. Ona je i mistična vodičica rituala, i urbana flâneuse koja skuplja simbole modernog života, i elegantno biće nastalo transformacijom. Torba postaje središnji rekvizit – ne samo modni predmet, već gotovo magičan talisman koji upija vrijeme, sjećanja, fragmente prirode i umjetnosti. Sve to na kraju rezultira metamorfozom, novom verzijom Scarlett, novom verzijom identiteta.
Identiteti, rituali i moda kao talisman
Ono što Lanthimos i Johansson istražuju u ovoj kampanji nije samo torba, već koncept identiteta. Koliko nas različitih živi unutar jedne osobe? Koje maske nosimo, koje uloge igramo, i kako se transformiramo u doticaju s ljudima, situacijama i stvarima koje nas okružuju? Prada Galleria se u toj priči ne pojavljuje kao basic modni dodatak, nego kao simbol. Ona postaje spremnik promjena, predmet kroz koji se identitet prelama i iznova rađa.
Klasična, a uvijek nova
Iza filmske poetike stoji i sama realnost ove torbe. Galleria torba je izrađena od luksuzne Saffiano kože, čuvena po svojoj izdržljivosti i sofisticiranom izgledu. Precizna konstrukcija, funkcionalan oblik i bezvremenska silueta čine je torbom koja savršeno funkcionira u svim životnim situacijama. Od poslovnih sastanaka do večernjih izlazaka. To je jedan od onih modnih komada koji ne zastarijevaju, već svake sezone dobivaju novu interpretaciju, baš kao i u ovoj kampanji.
Prada kao filmski studio
Vrijedi naglasiti da Prada već godinama surađuje s redateljima koji su obilježili suvremenu kinematografiju. Xavier Dolan, Jonathan Glazer, a sada i Yorgos Lanthimos – to je lista koja izgleda kao festivalski program, a ne popis reklamnih suradnji. Upravo ta odluka da modnu kampanju pretvore u filmsko iskustvo pokazuje zašto Prada nikada nije samo “još jedan luksuzni brend”. Ona je, doslovno, kulturni fenomen.
U konačnici, nova kampanja za Galleriu podsjeća nas da moda nije samo odjeća i torbe, ona je priča, emocija, vizualni jezik kojim izražavamo tko smo (ili tko želimo biti). A kada tu priču ispričaju Yorgos Lanthimos i Scarlett Johansson, rezultat je daleko više od reklame.
Creative Directors: Miuccia Prada and Raf Simons
Talent: Scarlett Johansson
Film Director: Yorgos Lanthimos
Campaign Creative Director: Ferdinando Verderi
Foto: Prada