Moda je rijetko pitanje forme. Ona je ogledalo načina na koji razmišljamo o sebi, o tijelu, o prolaznosti. U tom smislu, ona odražava ne samo duh vremena, već i njegove tišine – ono što ostaje neizrečeno. Simon Porte Jacquemus oduvijek je stvarao na toj granici između intimnog i javnog, a s torbom The Valérie doveo je taj odnos do njegove najosobnije točke. Nazvana po njegovoj majci, torba nije sentimentalna gesta, već čin misli – dodatak koji osobni gubitak pretvara u jezik dizajna.
Simon Porte Jacquemus nikada nije skrivao da se njegova moda temelji na osobnoj povijesti. Njegova majka, Valérie, preminula je kada je imao osamnaest godina, ali ona je ostala konstanta u njegovom radu. U tonovima juga Francuske, u jednostavnosti krojeva, u nježnosti koja prati njezine oblike. Torba koja nosi njezino ime nije počast u klasičnom smislu, ona funkcionira kao posrednik između prošlosti i sadašnjosti, dokaz da dizajn može govoriti bez buke, ali s težinom. Jacquemus ne pokušava rekonstruirati sjećanje.
Dizajn bez dramatizacije
Jacquemus torba The Valérie je izrađena u neutralnim tonovima i reduciranim proporcijama. Nema vidljive teatralnosti, nema potrebe za privlačenjem pažnje. Njen oblik, blago presavijen, sugerira kretanje, ali i suzdržanost. Kao da se sam oblik suzdržava od viška. U tom minimalizmu leži njegova snaga. Jacquemus je odavno prestao tražiti prepoznatljivost u ekstravaganciji, već u točnosti. Jacquemus torba The Valérie je jasna u izrazu, smirena u izrazu. Magnetska kopča, diskretan reljefni logo i meki rubovi čine je predmetom koji funkcionira i kao modni dodatak i kao svjedočanstvo unutarnjeg ritma.
Francuska kuća gradi svoj identitet na emocionalnoj autentičnosti.
Simon Porte Jacquemus je oduvijek bio u kategoriji rijetkih dizajnera koji uspijevaju održati osobni ton unutar luksuznog sustava. Njegova estetika je jednostavna, ali nikada prazna. Uvijek postoji višak značenja koji odmiče komercijalnoj logici. Jacquemus torba The Valérie je upravo to – prestiž bez demonstracije, intimnost pretvorena u proizvod. U eri kada većina brendova uspjeh mjeri brojem impresija, ova francuska kuća gradi svoj identitet na emocionalnoj autentičnosti.
Tekst preuzet s Journal.rs
Foto: Jacquemus
