(S)hero of the day: Lana Bedeković Rosandić
(S)hero of the day: Lana Bedeković Rosandić

(S)hero of the day: Lana
Bedeković Rosandić

Snažna i uspješna, a istovremeno pristupačna i uvijek s osmijehom, Lana Bedeković Rosandić je heroina novog doba. Vlasnica i spiritus movens marketinške agencije Alert pršti zavidnom energijom, a sve čega se dotakne postane trend, kampanja o kojoj svi pričaju ili događaj i prostor s puno dobrog stila.

Pričali smo s Lanom i družili se s njezinim timom baš na dan održavanja Journal Summer partyja 2023., koji je baš jedan od takvih projekata. Uz posljednje pripreme i finalne dogovore oko detalja, Lana i njezin tim izdvojili su vrijeme za nas i pustili kameru behind the scenes.

Lana Bedeković Rosandić Answear
  • Krenimo ispočetka. Tvoj je karijerni put netipičan. Završila si arhitekturu te kasnije magistrirala ekonomiju. Je li ti to dalo drugačiju perspektivu u ovoj visoko kreativnoj industriji koja ipak treba i dozu inženjerske preciznosti?

Odmalena sam znala da ću raditi u kreativnoj industriji, a i arhitektura je već sama po sebi spoj inženjerstva i kreativnosti pa mi je studij uvelike pomogao u izgradnji karijere. Nakon fakulteta sam, nakon rada u arhitektonskim biroima, slučajno završila u svijetu advertisinga. Na prvim poslovima sam se najbolje snalazila na mjestu strateškog planera pa sam se u tom području najviše educirala i od najboljih svjetskih strateških planera dobila mentorstvo i dragocjeno iskustvo. Nije ni čudo, marketinško strateško planiranje je, ako pogledamo iz drugog kuta, zapravo arhitektura marketinga.

  • Nakon godina rada za velike svjetske agencije, osnovala si Alert koji već godinama slovi za jednu od najboljih nezavisnih marketinških i PR agencija ne samo u Hrvatskoj, već i u regiji. Zapošljavaš cool ljude, okupljaš kreativnu mrežu vanjskih suradnika i zajedno nižete uspjehe. Kakva je agencija Alert i tko su ljudi kojima si se okružila?

Profesionalna, ali i životna iskustva u globalnim agencijama bila su mi od neprocjenjive vrijednosti. Već sam od prvih dana u agenciji dobila potvrdu da imam „ono nešto“ i da sam izuzetno talentirana za taj posao te sam puno radila na sebi. Uspjesi u globalnim agencijama i rad s timovima iz cijelog svijeta dali su mi samopouzdanje da se otisnem u poduzetničke vode i prije gotovo dvadeset godina osnujem Alert.

Kako se u nekom trenutku pojavom digitalnog marketinga svijet oglašavanja krenuo mijenjati te obzirom da sam u internacionalnim agencijama imali priliku vidjeti kako će „Mad man“ oglašavanje koje poznajemo brzo postati stvar prošlosti, bilo mi je jasno da je digitalni marketing budućnost. To je ustvari bila glavna motivacija da stvorim Alert. Strategije koje su kombinirale online i offline tada su bile preradikalne za velike sustave agencija u Hrvatskoj pa sam smatrala kako je jedini način da se nastavim profesionalno ostvarivati taj da pronađem klijente koji dijele istu viziju kao i ja.

Takve sam ljude i privlačila i izuzetno sam ponosna na Alert i naš sjajni tim. Agenciju čine isključivo njezini ljudi, a u našem slučaju to su vrsni profesionalci, multitalentirani kreativci i spretni manageri. Alert je full service marketinška agencija koja se ponosi jakim digitalnim timom. Naš fokus je na razvoju i provedbi marketinških strategija i aktivnosti koje daju poslovne rezultate i upravo su zato naše strategije uspješne, a naši su klijenti zadovoljni. Profesionalno vodimo komunikaciju brendova, pogotovo komunikaciju na digitalnim platformama koju spretno integriramo s offline aktivnostima. Jedan od naših uspješnih projekata čiji brend vodimo od početka je i portal na kojem upravo čitate ovaj članak, a koji je postao jedan od najpopularnijih lifestyle medija i brendova ne samo u Hrvatskoj već i u regiji. Nedavno smo dobili i niz nagrada za redizajn portala Journal koji smo radili u suradnji s agencijom Human interaction.

Lana Bedeković Rosandić Answear
  • Predstavnica si neke nove garde snažnih žena, onih snažnih koje osnažuju i podržavaju druge žene. I to radiš vrlo konkretno.

Važno mi je podržavati talentirane žene kako unutar agencije, tako i u odabiru vanjskih suradnica. To je duboka unutarnja motivacija nad kojom zapravo nemam puno upliva. Pa iako imam snažnu osobnost, iznad svega vjerujem u timski rad i zajedništvo, a pogotovo u sestrinstvo. Od  ženskih sam suradnica i mentorica dobila veliku podršku i trudim se dati ju dalje kako bi život pametnih, vrijednih i kreativnih mladih žena oko mene cvao, kako bi i one rasle.

  • Vjeruješ u ekonomsku rodnu jednakost?

U Alertu vlada potpuna rodna jednakost. Samo u društvu u kojem su muškarci i žene ravnopravni, u kojem su jednako nagrađeni za jednaki trud možemo reći da smo istinski rodno ravnopravni. Ekonomska neovisnost je preduvjet za slobodan život žene.

Lana Bedeković Rosandić Answear
  • Mi volimo tu energiju, stav super junakinje i koncept She + hero = Shero. Shero je žena superheroj čija je najveća snaga ona unutarnja. Shero u sebi nosi snagu osjećaja, ali i senzibilnost, pa je u isto vrijeme sposobna izboriti se za snove, ostvariti ih pod svojim uvjetima i sačuvati svoju nježnu stranu. Ruku pod ruku, bori se za ciljeve i ideale zajedno s drugim ženama jer vjeruje u snagu sestrinstva i međusobnu podršku. Shero zna da žene mogu puno toga, a zajedno mogu sve.

I ja jako volim tu energiju i stav i sretna sam kad vidim da to nisu samo moje težnje. Ne dam se razuvjeriti, žene zajedno zbilja mogu sve (smijeh).

  • Kakav je danas položaj žena u oglašivačkoj industriji i u medijima?

U oglašivačkoj industriji, kao i u medijima, radi jako puno žena. Što je odlično. Ono što nije dobro i što su ostaci sustava koji se mora mijenjati je mali broj žena na najvišim pozicijama. I dalje su te pozicije uglavnom rezervirane za muškarce. Čak i ako su na najvišim pozicijama žene, one će biti podložnije kritikama i komentarima. Mediji i agencije, nose veliku odgovornost u stvaranju ravnopravnosti. Nose ju i korporacije. Nadam se da će doći dan kada će ravnopravnost postati dio svakodnevnog poslovanja i kulture unutar svake korporacije.

Lana Bedeković Rosandić Answear
  • Ima li u marketinškoj industriji rodne neravnopravnosti?

Rodni su stereotipi u marketingu i oglašavanju isto još uvijek nešto s čime se moramo boriti. Ne pričam o oglašavanju u pedesetima, sedamdesetima pa ni osamdesetima kada se žene u oglasima gotovo nikada nije prikazivalo na radnom mjestu. Govorim o današnjem trenutku. Nevjerojatno je da još uvijek vlada percepcija da su jedini ciljevi i ambicije žena u životu dobiti muško odobravanje ili odobravanje okoline. Djevojčicama se, uz neke iznimke, poručuje da budu drage, pristojne, umiljate, privržene. Mladim se ženama kaže da je jedino izgled važan i da sve na sebi trebaju popraviti jer moraju biti savršene. Nakon toga ženama se poručuje da moraju postati savršene mame kojima je dijete izvor konstante sreće i oduševljenja. I tu prestaje. Starije žene za oglašivačku industriju skoro ne postoje, osim kad im se žele prodati neka zdravstvena pomagala. Ali žene svih dobi se zapravo žele osjećati ugodno u vlastitoj koži. I to je sve.

Istovremeno, dok smanjujemo žene i tjeramo ih da budu nešto što nisu i da pokušavaju postići savršenstvo, sada ne samo u kući već i na poslu, muškarcima se poručuje da su sjajni takvi kakvi jesu: vidimo te, podržavamo te, sviđaš nam se. Cijeli narativ je drugačiji, to su uvijek priče o snazi, autentičnosti, moći. I ne samo to, ti oglasi namijenjeni muškarcima su još uvijek kreativniji, duhovitiji, zabavniji i naprosto bolji. Moramo prestati podcjenjivati svoju žensku publiku.

Lana Bedeković Rosandić Answear
  • Što bi savjetovala mladim djevojkama koje se nalaze na početku svoje karijere?

Budi glasna, što glasnija, ne daj da te ušutkavaju, ostani  znatiželjna, postani hrabra, zauzmi mjesto, isprobaj, predomisli se (i to je u redu), izbori se za sebe. Radi stvari koje te vesele, pronađi svoju strast, okruži se ljudima koji iz tebe izvlače najbolje, radi na svojim ciljevima, uči, budi bolja u onome što voliš i budi bolja prema onome do čega ti je stalo. I sjeti se smijati.

Answear.Lab, modni brend online trgovine Answear poznat po društvenom aktivizmu, ima novu limitiranu kolekciju Be Shero. Kolekcija Be Shero naglašava unutarnji osjećaj snage, slobode i ravnopravnosti žena, vjeruje u snagu sestrinstva i međusobnu podršku, a namijenjena je svim snažnim ženama koje se žele dobro osjećati u vlastitom tijelu.

Lana nosi komade iz kolekcije Be Shero.

Sve komade iz limitirane kolekcije možete kupiti na Answear webshopu.

Foto: Promo

Učitati još
Zatvori