Najpopularniji wellness trendovi ove sezone

Najpopularniji wellness
trendovi ove sezone

tjelesnaAKTIVNOST

Kako zadovoljiti sve potrebe našeg tijela i uma? Odgovori se kriju u potpuno očaravajućem popisu dobrog načina življenja unutar ovogodišnjih wellness trendova. Potreba za zadovoljstvom, opuštanjem, dobrim raspoloženjem, zdravljem, antistress užitcima, ljepotom i njegom nije luksuz.  Riječ je o obrascima o kojima ovisi ravnoteža našeg čitavog organizma. Naime, wellness nije samo poklon bon koji ćemo pokloniti dragim ljudima u nedostatku inspiracije. Wellness je način života. Filozofija iza koje počiva pažljiva briga za tijelo i um.Stres koji nameće svakodnevica, anksiznost i iscrpljenost zahtjevaju tretman koji će nas osloboditi ovih negativnih nuspojava modernog života. Uravnoteženost i regeneriranje prijeko su nam potrebni za kvalitetan život. Stoga su wellness znalci prikupili sva dosadašnja iskustva i upakirali ih u toliko koristan i privlačan paket preporuka koje vrijedi usvojiti. Spojili su ishranu, tjelovježbu, brigu o mentalnom zdravlju, meditaciju, prirodne lijekove… kako bismo na inspirativan način utjecali na svoje zdravlje i ljepotu.

Ovo su wellness trendovi o kojima svi pričaju.

Tjelesna aktivnost

Ples

Povijesni izvori kažu kako u antičkoj Grčkoj ples nije imao samo simboličku i vjersku funkciju nego je bio u tijesnoj vezi s općim shvaćanjem čovjeka i života, u kojem se cijenila tjelesna ljepota i harmoničnost fizičkih aktivnosti. I doista, ples je najljepša tjelesna aktivnost. Osim te gracioznosti koju oslobađa, ples je jedan je najboljih prijatelja našeg zdravlja. On pozitivno utječe na naš mozak i kognitivne sposobnosti. Odličan je za zdravlje kostiju i mišića. Plesom čuvamo zdravlje našeg kardiovaskularnog sustava, a i razvijamo kapacitet pluća. Njime podižemo raspoloženje, oslobađamo se stresa i podižemo razinu endorfina koji je uz serotonim naš omiljeni enzim sreće. Uz svakodnevno prakticiranje plesa, naši mišići poprimaju tako lijep vretenast oblik. Suvremeni ples nam omogućava da se izrazimo i kroz pokret prenesemo svoju osobnost. Idealna tjelovježba koju preporučuju wellness znalci jer nas regenerira na toliko nivoa. Ovo je tako zabavan način da se osjećamo bolje i da harmoniziramo svoj životni stil.

Tabata

Riječ je o vrlo intenzivnoj tjelovježbi koja nosi ime svog osnivača, japanskog liječnika Izumi Tabate. Ubrzava metabolizam i odlična je za zdravlje srca. Sastoji se od 20 sekundi sklekova, 10 sekundi odmora, 20 sekundi čučnjeva,  10 sekundi odmora. 20 sekundi vježbi na lopti, 10 sekundi odmora. 20 sekundi preskakanja užeta, 10 sekundi odmora. I ovaj ciklus ponavljajte 8 puta. Rezultati će vas oduševiti.

A post shared by Olga Kuraeva (@kuraevaolga) on

Kickboxing

Ovo je sport koji jača mišiće, kosti i samopouzdanje pa stoga i ne čudi što se našao na aktualnom popisu naj wellness trendova. Riječ je o modernoj borilačkoj vještini koja je spoj istoka i zapada. Objedinjava elemente kung fua, taekwondoa, boxa i karatea, a proslavio se 70-ih godina prošlog stoljeća. S obzirom da je u ovom sportu izuzetno važna koncentracija, uvažavanje protivnika, fizička snaga te brzina omogućava nam da pročistimo i um te osnažimo tijelo. Bolja tehnika koja rezultira pobjedom nad protivnikom cilj je treninga. Oblikuje ruke, noge i stražnjicu te zateže trbuh. Osjećaji bezvoljnosti i anksioznosti kao nusprodukti sjedilačkog i zatvorenog načina života unutar ureda bavljenjem ovakvim sportom potpuno se brišu.

PREHRANA

wELLNESSShrana

16:8

Intermittent fasting, odnosno povremeni post, iako zvuči dramatično, nije toliko zahtjevna rutina. Dobro je s vremena na vrijeme konzumirati nula kalorija, odnosno unositi u svoj organizam vodu, crnu kavu bez šećera i zeleni čaj. Ova metoda se još zove i 16:8 jer se preporučuje post od 16 sati, dok je sljedećih osam sati dozvoljeno unošenje hrane. Cilj ovakvog režima ishrane nije pothranjenost i unošenje manje kalorija nego inače već se na ovaj način pomaže metabolizmu da radi učinkovitije. Masti će brže i lakše sagorijevati, a ne šteti zdravlju. Ova metoda ishrane postaje sve popularnije jer nije pretjerano teško pridržavati se njezinih pravila, a rezultate koje postiže su odlični. Pomaže u prevenciji karcinoma, regulira količinu šećara u krvi, oslobađa od oksidacijskog stresa te smanjuje razinu kolesterola.

Whole30 program

Riječ je programu koji se provodi 30 dana. U tom periodu je dozvoljeno konzumirati jaja, meso, orašaste plodove, sjemenke, voće, povrće i zdrave masti. Prvi obrok se jede sat vremena nakon buđenja. Drugi u uobičajeno vrijeme ručka, a treći dva do tri sata prije spavanja. Unošenje šećera, alkohola, žitarica i graha je strogo zabranjeno. Ovo je režim prehrane u kojem nema cheat dana. Ovo je ishrana koja zahtjeva disciplinu. Preporučuje se onima koji žele proispitati vlastite prehrambene navike i dovesti u red svoje zdravlje.

Meso_whole30DIJETA

Keto dijeta

Popularnost ove prehrane u svijetu wellnessa raste posljednjih godina, no sada je postala apsolutni hit. Obožavaju je ljubitelji fitnessa. Zovu je još dijetom avokada, jaja i slanine što na prvi pogled djeluje dosta primaljivo. No, na drugi pogled i nije baš jednostavno s obzirom da ova dijeta zabranjuje rižu, tjesteninu, kruh i šećer. Od mesa se posebno preporučuje teletina, svinjetina, janjetina i  riba. Uz već spomenuta jaja, ova dijeta potiče i konzumiranje sira. Povrće koje se nalazi na ovom popisu je zeljasto, dok sve ostalo, poput npr. rajčice ili paprike je zabranjeno jer sadrži šećere. Energiju koju organizmu osiguravaju šećeri, u ovoj dijeti zamjenjuju masti. Posebno se preporučuje konzumiranje kokosovog ulja. Kod ove dijete gubitak kilograma je zajamčen. No, za dobar rezultat potrebna su velika odricanja i snaga volje.

Um & tijelo

Odgovorna briga o ljepoti

Postoji trend koji je fokusiran na ekologiju i kada je u pitanju naša koža. Radi se o podupiranju tvrtki za njegu kože koje pažljivo koriste prirodne sastojke za svoje proizvode i osnažuju svoje zaposlenike. Mnogi su ljudi usredotočeni na ono što se događa u njihovom tijelu, a sada prepoznaju i da ono što unesu u svoje tijelo kroz kožu je također vrlo važno. Ipak je koža naš najveći organ. Ovaj trend potiče nanošenje što manje dekorativne kozmetike jer je nagalsak na njezi i prirodnom, zdravom izgledu.

Osviještena konzumacija

Fokus je na onome što se konzumira. To je dublji pogled na način na koji se uzgaja hrana. I izuzetno je važno da se u uzgoj uloži ljubav i energija. To će zauzvrat utjecati na naše osobno dobro. Ovo je također povezano s idejom zdravlja crijeva. Došlo je do pomaka gdje ljudi shvaćaju da ono što jedemo može utjecati ne samo na našu težinu, već i na zdravlje i mentalno blagostanje.

Digitalna detoksikacija

Tehnologija iz dana u dan sve više napreduje i gotovo je nemoguće odvojiti se  od high-tech uređaja. No, moguće je smanjiti konzumaciju sadržaja i ublažiti ovisnost o uređajima. Negativan utjecaj društvenih medija postao je očit, a wellness utjecaji govore o potrebi udaljavanja od naših uređaja kako bismo bili mirniji i zadovoljniji. Jedna od posljedica konzumiranja sadržaja na društvenim medijima je neprestano uspoređivanje s drugima što nimalo nije dobro za zdravlje. Zaustavljanje ovakvih toksičnih posljedica za naše zdravlje jedna je od glavnih preporuka stručnjaka koji unutar wellness pokreta brinu o fizičkom i psihičkom zdravlju modernog čovjeka.

A post shared by Jeanne Grey (@thegreylayers) on

Wellness odmor

Ova godina pokazala je ogroman interes ljudi u potrazi za wellness iskustvom. Zamislite wellness odmor, lječilišta i učenje meditacije.  To je sjajno iskustvo za postizanje osobnog zadovoljstva. Iako ovaj trend nije nov, sve više i više raste svjesnost o koristi wellnessa. Opuštanje i pronalaženje ugode ono je što je posebno privlačno u traženju ovog iskustva.

Beauty

Cupping lica

Vjerojatno ste čuli za cupping koji umiruje bolne mišiće. Profesionalni sportaši često svoje bolne mišiće oporavljaju ovom metodom koja djeluje na principu usisavanja. Odnosno, cupping povećava cirkulaciju i oslobađa toksine iz krvi u području gdje se postavljaju čaše. I ova metoda svoje korijene ima u medicini Dalekog Istoka, tj. Kine. Međutim, cupping lica trend je koji je u prvi plan došao ove godine. Srećom, ova praksa neće ostaviti otiske, odnosno krugove na vašem licu. Ova metoda koristi minijaturnu usisnu čašu koja nježno podiže tkivo lica kako bi se povećala cirkulacija krvi i pomaže u limfnim drenažama.

Valjak od žada

Slično kao i cupping lica, koristeći valjak od žada mogu se učiniti čudesa za ublažavanje otečenog lica. Ovi lijepi proizvodi često su jeftini i lako se mogu koristiti kod kuće kao dio vaše beauty rutine. Preporuka je da se ovaj valjak drži u hladnjaku kako bi njegov učinak bio što bolji.

Akupunktura

Iako je godinama ova metoda liječenja izazivala sumnju i osporavanja zapadne medicine, napokon je došla na svoje. Sve više pojedinaca odlučuju rješavati svoje zdravstvene tegobe upravo na ovaj način, uz čudotvorni učinak akupunkture. Akupunkturu možete koristiti za liječenje bilo koje dijagnoze, od autoimunih poremećaja do stresa i nesanice.

Gua Sha

Ova kineska praksa uključuje terapeuta koji koristi ravan alat za primjenu pritiska preko kože kako bi stimulirao limfne čvorove i pojačao cirkulaciju. Iako može zvučati intenzivno, drevna tehnika dobiva popularnost kao vrlo učinkovita i sve omiljenija masaža lica.

Tekst: Dijana Ljubanović

Foto: Unsplash, Instagram

Preporuka

Zatvori