16:8 je režim prehrane kojeg ćete se zapravo lako pridržavati

Početak godine za mnoge je donio želju za novim početkom i promjenama koje će naš svakodnevni život učiniti boljim i bogatijim. U potrazi za savršenim planom i programom koji je 2018. godinu učiniti najboljom dosad mnogi među nama posegnuli su za komadom papira i na njega ispisali nekoliko odluka koje stvaraju savršenu formulu za uspjeh. Uz bolju organizaciju, na gotovo svakom popisu pronašla se jedna odluka (ili nekoliko njih) vezanih uz prehranu, vježbanje i zdravlje. Nekoliko kilograma manje je cilj kojem velika većina teži u svakom trenutku. I dok smo donedavno pozitivne rezultate tražili u negativnoj kombinaciji rigorozne dijete i zahtjevnog programa vježbanja, u posljednjih nekoliko godina sve veća popularnost green i wellness trendova potaknula nas je da željenu liniju potražimo u zdravijim režimima prehrane i nekim novim tipovima tjelovježbe koji su se osim na tijelo fokusirale i na um.

Novi pristup prehrani i tjelovježbi stvarao je i nove trendove. Među hit režimima prehrane koji će vam pomoći da skinete onih nekoliko kilograma viška, ali kojih ćete se zapravo lako i držati na početku 2018. godine istaknuo se 16:8 režim prehrane. Zašto je baš on zaintrigirao i osvojio svijet otkrivamo u nastavku.

16:8 JE REŽIM PREHRANE KOJEG ĆETE SE LAKO PRIDRŽAVATI

16:8 režim prehrane

Kada govorimo o različitim dijetama i režimima prehrane, odustajanje zbog prerigoroznih pravila koja isključuju gotovo sve naše omiljene sastojke i nerijetko nas ostavljaju gladnima je najveći problem zbog kojeg su mnogi već nakon nekoliko tjedana u novoj godini odustali od svoje novogodišnje odluke. Novi i drugačiji pristup je tajna koja se nalazi iza popularnosti režima prehrane 16:8. Jednostavna pravila prehrane koje se lako prilagođavaju svakom stilu života, a koja ne isključuju niti jednu namirnicu u vašoj kuhinji stvorili su savršenu kombinaciju zbog koje se 16:8 istaknuo kao jedan od rijetkih režima prehrane kojeg ćete se zapravo lako pridržavati.

Režim prehrane 16:8 je kreiran oko jednog jednostavnog pravila, a to da se 16 sati u svakom danu posti, dok se u ostalih 8 sati mogu rasporediti i kreirati obroci po želji. Iako će prehrana bez zabrana na prvu zazvučati primamljivo, post 16 sati dnevno bit će pravilo koji će izazvati mnogo skeptičnih pogleda. Ipak, 16 sati posta dnevno zapravo je jednostavnije no što će se na prvu učiniti.

KAKO REŽIM PREHRANE 16:8 ZAPRAVO FUNKCIONIRA?

16:8 režim prehrane

Jedna od najvećih prednosti režima prehrane 16:8 je činjenica da se lako prilagođava baš svakom stilu života i svakom načinu prehrane. Prvi korak do uspješnog 16:8 režima prehrane je u svom danu odrediti prozor od onih 8 sati u koje ćete smjestiti sve svoje obroke. I dok će za neke to značiti preskakanje doručka i postavljenje prozora između 11 i 20 sati, ljubitelji dobrog doručka zasigurno zadržati svoj omiljeni obrok, a dan hranjena završiti već oko 16 ili 17 sati popodne kada će planirati svoj zadnji obilni obrok.

Tijekom 8 sati koji u danu stvaraju prozor kada možemo jesti, brojenje kalorija nije potrebno. Iako su zdravi odabiri još uvijek ideal kojem vrijedi težiti, pizza petkom navečer ili komad ukusne torte uz kavu s prijateljicama su sasvim u redu.

KAKO PREŽIVJETI 16 SATI POSTA DNEVNO?

16:8 režim prehrane

Ostatak dana koji čini 16 sati posta dozvoljeno je konzumirati vodu, čaj i crnu kavu bez mlijeka i šećera. Kako preživjeti 16 sati posta? Barem pola od njih ćete prespavati, dok ostatak možete rasporediti na sat ili dva nakon buđenje koje ćete iskoristiti za spremanje i dolazak na posao te nekoliko sati prije spavanja koje je uvijek dobro odvojiti nakon posljednjeg obroka kako bi tijelu dali dovoljno vremena da metabolizira posljednji obrok.

Foto: Instagram, Unsplash