#allaboutchange: S Martinom Srnec iz HTZ-a razgovarali smo o planovima promocije Hrvatske za nadolazeću sezonu

Nakon što smo razgovorom s umjetnicom Melindom šefčić otvorili seriju intervjua na našoj #allaboutchange platformi, nastavljamo s dobrim vijestima i pozitivnim ohrabrujućim pričama koje nas okružuju. Naime, godina iza nas ostavila je poprilično gorak okus u apsolutno svim sektorima hrvatskog gospodarstva pa tako i u turizmu. Čini se kako se situacija neminovno mijenja, a mi ćemo se morati prilagođavati novom normalnom. Kako će izgledati turistička sezona pred nama? Imaju li u Hrvatskoj turističkoj zajednici plan kako ipak privući goste u našu zemlju i hoće li se struktura gostiju promijeniti? O ovim, ali brojnim drugim zanimljivim temama o najzahtjevnijoj turističkoj sezoni pred nama, razgovarali smo s Martinom Srnec, direktoricom sektora za promociju i oglašavanje Hrvatske turističke zajednice. Godina pred nama donijet će promjene, ali dobra vijest je da one ipak neće biti tako negativne.

Martina-Srnec-all-about-change-4
  • Pred nama je definitivno jedna od najizazovnijih godina što se tiče turizma, s kakvim ćemo se izazovima susretati u 2021.?

2020. godina pokazala nam je kako u jednom trenutku doslovno može stati cijeli svijet. Nemogućnost putovanja i osjećaj nesigurnosti znatno su utjecali na turističku industriju koja je i dalje jedna od najpogođenijih grana ovom pandemijom. Brojni izazovi prate nas i ove turističke godine iako moram napomenuti kako smo u prošloj, iznimno teškoj godini, ostvarili ponajbolji turistički rezultat na Mediteranu. Iz perspektive onoga što radim u Hrvatskoj turističkoj zajednici, a to je promocija i oglašavanje, prošla godina pokazala nam je koliko je važno brzo djelovanje i spremnost na promjene. Nužno je imati u pripremi nekoliko smjerova komunikacije prilagođenih različitim scenarijima mogućih događanja i mjera koje će biti na snazi, kako na inozemnim, tako i na hrvatskom tržištu. Također, jedna od ključnih riječi koja povezuje turizam i promotivne aktivnosti je fleksibilnost. Mogućnost brzog reagiranja na ponekad ne baš ugodne natpise inozemnih medija, izmjene trenutne komunikacije u drugu, prilagođenu svakoj pojedinoj zemlji, sve nas to sigurno očekuje i ove godine, ali imamo nužno znanje i odlično iskustvo iz prethodne godine.

  • Što će se u 2021. promijeniti u odnosu na dosadašnje turističke sezone?

Na temelju brojnih naših istraživanja, ali i istraživanja od strane naših partnera, turoperatora, hotelskih kuća, specijaliziranih turističkih medija i strukovnih udruga, znamo da nas očekuju značajne promjene turista u načinu bookinga, broju putovanja kroz jednu godinu, odabiru destinacije za odmor i načinu konzumacija same ponude. Mogućnost kasnog otkazivanja rezervacija bit će jedan od osnovnih kriterija pri odabiru godišnjeg odmora, a godinu će obilježiti intenzivne last minute rezervacije. Također, broj putovanja tijekom godine bit će smanjen što će rezultirati dužim boravkom na odabranoj destinaciji. Umjesto tri putovanja godišnje, gosti će preferirati jedno, ali duže putovanje. Također, sve veći broj turista posebno je zainteresiran za boravak u prirodi, pa će tako ruralna područja privući veći broj gostiju, ali i nautički turizam koji je i prošle godine pokazao izvrsne rezultate. Povećan interes bit će za kućama za odmor koje su više na osami, ali i za kampovima i hotelima koji su se posebno dokazali u prošloj godini.

  • Mogu li ugostiteljski djelatnici, iznajmljivači i domaći turisti biti optimistični? Kakva nas godina čeka?

Mišljenja sam da samo optimističan, vedar i pozitivan stav usprkos svim nedaćama može donijeti pozitivne trenutke i promjene. Iz svake situacije, pa tako i one negativne, potrebno je znati izvući maksimum, naučiti nešto novo, prilagoditi se ili u potpunosti promijeniti stare navike. U turističkoj industriji možemo vidjeti kako su se dogodile određene promjene koje će zasigurno ostati standard i u budućnosti od primjerice beskontaktnog check in-a i otključavanja sobe, plaćanja, naručivanja obroka putem mobilnih aplikacija, virtualnih turističkih sajmova i prezentacija, pojave novih turističkih proizvoda i ponuda koje do sada nisu bile u fokusu. Od ove turističke godine očekujemo da će biti bolja od prethodne. Očekujemo ostvarenje oko 60 do 65 posto rezultata rekordne nam 2019. godine mjereno noćenjima.

  • Imamo li već neke naznake koliko je gostiju zainteresiranih za dolazak na odmor u našu zemlju?

Poznati organizator putovanja Gruber Reisen u Austriji proveo je posebno tržišno istraživanje „Barometar putovanja u 2021. godini“ gdje se pokazalo da je Hrvatska vodeća i najtraženija destinacija na austrijskom tržištu i to svakako budi optimizam. Posljedica je to, između ostalog, i kontinuiranih promotivnih aktivnosti koje HTZ provodi na našim najvažnijim emitivnim tržištima, a koje za cilj imaju pozicioniranje naše zemlje kao sigurne, raznolike te kvalitetno i dobro pripremljene turističke destinacije. Isto tako, prema podacima koje je objavio turoperator TUI Nordic, Hrvatska se u ovom trenutku nalazi među najtraženijim turističkim destinacijama u Švedskoj. Na rezervacije putovanja pozitivno je utjecala vijest o cijepljenju, pa ovim putem i ja apeliram na odgovorno ponašanje svakog pojedinca, na pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, ali i na cijepljenje jer će se time stvoriti povjerenje i dodatna sigurnost nužna za realiziranje turističkih kretanja i putovanja. Optimizam i potražnja nam dolaze i s tržišta Njemačke, posebno Bavarske, ali i Slovenije, Poljske, Češke, itd.

  • Hoće li se promijeniti struktura gostiju i iz kojih zemalja očekujemo najviše posjetitelja?

Prošle godine, kao što smo to i predvidjeli, najviše turista došlo je iz nama susjednih zemalja, odnosno zemalja kojima je Hrvatska primarno auto destinacija, a to su Njemačka, Austrija, Slovenija, Poljska, Češka, Mađarska i Slovačka. I ove godine svoje brojne promotivne aktivnosti svakako ćemo usmjeriti prema državama u našem okruženju. Sama komunikacija bit će podijeljena u dvije faze. Prva s kojom krećemo u veljači ima za cilj informirati i pozicionirati Hrvatsku kao dobro pripremljenu zemlju sa svim potrebnim protokolima ponašanja vezanim uz Covid 19 kako bi dodatno stvorili osjećaj sigurnosti i povjerenja kod potencijalnih gostiju. Inspiracija gdje u Hrvatskoj i na koji način provesti odmor sljedeća je faza oglašivačke kampanje koja će biti personalizirano postavljena prema svakom našem najvažnijem tržištu.

Martina-Srnec-all-about-change-2
  • Kako se aktualna situacija odražava na cijene smještaja i prijevoza? Možemo li očekivati poskupljenja ili pojeftinjenja?

Svi poznajemo zakone ponude i potražnje koji u konačnici formiraju cijene na tržištu. Ono što nam iskustvo govori je da turist očekuje adekvatnu vrijednost za svoj uloženi novac. Očekuje kvalitetu, autentičnost, doživljaj, a u novim okolnostima i osjećaj sigurnosti i poštivanja visokih higijenskih standarda. I naravno svatko može pomoći svojim odgovornim ponašanjem i pridržavanjem svih propisanih epidemioloških mjera i preporuka.

  • Kako svatko od nas može pomoći hrvatskom turizmu?

Ono najbitnije što netko nosi i pamti sa svog putovanja je doživljaj. U taj doživljaj spada zaista puno toga, od same destinacije, ugodnih domaćina koji će pokazati svoje gostoprimstvo, lokalna gastronomija, kulturna baština, itd. Tako svatko od nas, ne samo vrijedni djelatnici u turizmu, mogu doprinijeti stvaranju tog jedinstvenog doživljaja i predstavljanja naše prekrasne zemlje u najboljem mogućem svjetlu. Ponovni povratak turista na istu destinaciju znak je da smo u tome uspjeli!

Martina-Srnec-all-about-change-5
  • Hoće li biti posebnih akcija i programa kojima će se poticati domaće stanovništvo da ne putuje izvan zemlje?

Prošle godine po prvi puta uspješno smo pokrenuli akciju Tjedan odmora vrijedan s ciljem poticanja putovanja unutar zemlje u vrijeme posezone. I ove godine planirane su dvije takve akcije, jedna u proljeće, a jedna u jesen, naravno ako će epidemiološka situacija i mjere koje će biti na snazi to dopuštati. Također, poseban naglasak tijekom cijele godine bit će na promociji manje poznatih dijelova Hrvatske i popratne ponude kako bi naše ljude dodatno upoznali s neotkrivenim biserima hrvatske turističke ponude te im pružili inspiraciju za putovanje, ali i upoznavanje i istraživanje vlastite zemlje.

Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.

Foto: Sanja Tušek, Pexels

0