Knjiga tjedna: U 2021. cijenimo male stvari, a ‘The Book of Delights’ to divno prikazuje

Iza nas je konačno, nakon male vječnosti, ta 2020. godina koja nam je uzdrmala život do temelja. Preko noći nam se svakodnevnica preokrenula, suočili smo se s nekim od najtraumatičnijih trenutaka i mnogi će se od nas oporavljati još neko vrijeme. Iako je bila u svakom smislu te riječi teška, kad bismo jednu lekciju mogli izvući iz te 2020. godine onda je to, koliko god klišej zvučalo, da cijenimo male stvari. Mir, druženje s obitelji i prijateljima, šetnje, prirodu…

U 2021. ulazimo potpuno svjesni da je pred nama još uvijek mnogo izazova, ali s velikom dozom nade. Naša je posebna, novogodišnja knjiga tjedna zato upravo ‘The Book of Delights’ Rossa Gayja.

Knjiga ‘The Book of Delights’ koncipirana je kao zbirka kratkih, lirskih eseja koje je Gay pisao i skupljao tijekom jedne godine. U njima se osvrće na sva ona mala zadovoljstva, sitnice koje nas usrećuju u jednom trenutku, a koje ponekad zaboravimo cijeniti. Sva ta mala delights odnosno veselja autor opisuje na duhovit, šarmantan i poetski način. Istovremeno, pronalazi širu priču iza malih trenutaka koja je puno kompleksnija i relevantnija nego što se na prvu čini. Balansira tako stvarost i optimizam te nadu, a svakodnevna veselja opisuje do najsitnijeg detalja na prekrasan način. Ono što posebno godi u knjizi je Gayjev pogled na prirodu, opisi njegovog vrta i cvijeća koje je ugledao na ulici.

Knjiga ‘The Book of Delight’ tako nas podsjeća na to da čak i u mračnom periodu, koji je posljednjih dana 2020. osjećala cijela Hrvatska, pokušamo pronaći zrno veselja koje će biti dovoljno da odemo dalje.

Ross Gay iza sebe ima četiri knjige poezije i nagrađen je nagradama National Book Critics Circle Awards te Kingsley Tufts Poetry Award. Svoje je eseje objavljivao u nizu poznatih novina poput ‘The New York Times’ i ‘The Paris Review.’ Knjiga ‘The Book of Delights’ 2019. je proglašena jednom od najboljih knjiga godine u ‘The Washington Independent Review of Books.’