Kako izgleda Postsezona na Jadranu? Nostalgičari će obožavati ove grafike
Kako izgleda Postsezona na Jadranu? Nostalgičari će obožavati ove grafike

Kako izgleda Postsezona na Jadranu?
Nostalgičari će obožavati ove grafike

Iako smo tek zakoračili u proljeće nije na odmet razmišljati o ljetu. Nećemo se ni okrenuti, a mnogi od nas će s prvim toplim danima, u predsezoni krenuti na more. Ona baš kao i postsezona ima neke posebne čari. Upravo ovu drugu, postsezonu, najbolje je dočarala svojim radovima umjetnica Josipa Krolo. O njezinim radovima već smo pisali ovdje, a sada priprema novu izložbu grafika spomenutog naziva “Postsezona”. Razgovarali smo s Josipom o izložbi koja se otvara 27. ožujka u baru Botaničar.

Postsezona

  • Grafike su nastale prema istoimenoj seriji slika, koja je poruka cijele izložbe?

Serija slika Postsezona bavi se gentrifikacijom Splita, posljedicom postkonfliktnih privatizacijskih zločina nakon raspada Jugoslavije te potpunim oslanjanjem na tercijarni sektor ekonomije-turizam. Split, 1979. Izgrađen je Koteks, Bazeni Poljud, stadion na Poljudu, probijen željeznički tunel od Kopilice do centra, dovršava se Split 3. Gradi se grad, planski, za građane. Split, 2019. Od apartmana nema stana. Osigurano je 70 tisuća novih ležajeva u privatnom smještaju, slavi se rast broja noćenja, dok ja u roditeljskom domu pišem ovaj koncept, opraštajući se od Splita.

Do kada će građani vrijediti samo kao statisti u „Mediteranu kakav je nekad bio“? Hoće li turizam krenuti u održivom smjeru? Što će ostati zapisano u betonu? Na popisu stanovništva? I hoće li moje ime biti na njemu?

  • Koliko dugo si ju pripremala i po kojoj cijeni će se prodavati grafike, u kojim veličinama?

Seriju slika Postsezona počela sam razvijati 2019. godine i još uvijek je u nastajanju. Do sada je izložena na tri samostalne izložbe (Galerija PM, Kahan Art Space Budapest, Salon Galić) i nekoliko grupnih: Erste fragmenti 18 (Lauba), 6. Bijenale slikarstva (Meštrovićev paviljon), Art Zagreb (Tehnički muzej Nikola Tesla), Adorn (1831 Gallery, Pariz) te na rezidencijama u Parizu i Leipzigu. Grafike koje su nastale prema istoimenoj seriji radila sam u dvije veličine. Veći formati B1 (135EUR) limitirani su edicijom od 25 grafika dok manji formati A4 (35EUR) dolaze u ediciji od 100 grafika.

Josipa Krolo 

Josipa Krolo (Split, 1992.) magistrirala je 2018. godine na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Izlagala je na više samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu među kojima su: samostalna izložba Postsezona (Galerija PM, Kahan Art Space Budapest, Salon Galić), Erste fragmenti 18 (Lauba), 6. Bijenale slikarstva (Meštrovićev paviljon), Art Zagreb (Tehnički muzej Nikola Tesla), Adorn (1831 Gallery, Pariz), Bienale neodvisnih (Cankarjev dom, Ljubljana), 35. Salon mladih (Meštrovićev paviljon), The Graphic Art Biennial of Szeklerland (Rumunjska), Bridges: Nova slika (Lauba), Family of No Man, (Arles, Francuska). Sudjelovala je na VR Incubator rezidenciji u Podstrani 2018. godine, na rezidenciji De/konstrukcija slike u Leipzigu 2019. godine te Cite des arts rezidenciji u Parizu 2021. godine. Članica HDLU, HULU i HZSU. Dobitnica ArtConnect Magazine Unseen nagrade. Njeni radovi nalaze se u zbirkama Erste banke i Eva Kahan fondacije.

Otvorenje i druženje s autoricom bit će u petak 31. ožujka u 20 sati u baru Botaničar. 

Foto: Josipa krolo

Učitati još
Zatvori