Razgovarali smo s Lunarom koji je oslikao mural na križanju nove pješačke zone u Masarykovoj ulici
Razgovarali smo s Lunarom koji je oslikao mural na križanju nove pješačke zone u Masarykovoj ulici

Razgovarali smo s Lunarom koji je oslikao mural na križanju nove pješačke zone u Masarykovoj ulici

Zagreb je dobio novu pješačku zonu u centru grada, a ona je ukrašena velikim muralom za koji su zaslužni ulični umjetnici Slaven Kosanović Lunar, Ivo Kosanović Smack, Filip i Luka Podboj. 

lunar-masarykova-3

Jedno od najvažnijih imena hrvatske graffiti i street art scene definitivno je Slaven Kosanović LunarNa spomenutoj sceni aktivan je od ranih devedesetih, a stil mu se kroz godine različito razvijao. Radovi mu krase gradove kao što su Amsterdam, Atena, Auckland, Berlin, Hanoi, Havana, Lisabon, London, Melbourne, New York, Oslo, Pariz, Saigon, Seoul, Sydney i Tokio. Naravno, u njegovom rodnom Zagrebu, ali i u cijeloj Hrvatskoj gotovo da ne postoji površina na kojoj niste mogli ne uočiti neke od njegovih najprepoznatljivijih radova. Upravo jedan takav nacrtan je na križanju Masarykove i Preradovićeve ulice u Zagrebu, na mjestu nove pješačke zone.

Pogađate, riječ je o mačkama u svim duginim bojama.

Journal_Lunar_Martina Movric-1
lunar-masarykova2

Lunarov mural na novoj pješačkoj zoni u Zagrebu

Lunarove mačke tako će krasiti novu pješačku zonu u Zagrebu. Nakon pješačkih zona u Staroj Vlaškoj i Maloj Martićevoj, dio Masarykove ulice od Gundulićeve do Tesline te dio Preradovićeve do raskrižja s Masarykovom i Teslinom pa sve do Berislavićeve ulice, zatvaraju se za kolni promet. Kako je najavljeno, fazno će se uspostavljati i nova prometna regulacija.  Ona će osigurati više sigurnih površina za pješake i bicikliste, uz osiguravanje protočnosti motornog prometa. Što se sve mijenja u prometnoj regulaciji pročitajte ovdje. Mi smo s Lunarom popili kavu na mjestu događaja pa nam je ispričao sve o projektu.

“Apsolutno podržavam ovu ideju, mišljenje o autima, zagađenju i gužvama izrazio sam više nego jednom pa da ponovim. Čini mi se da puno ljudi koristi auto iz čiste lijenosti, sebičnosti i bahatosti. Nema razloga podržavati takve osobine već zdraviji život, više kretanja, druženja i korištenje bicikla.”

Journal_Lunar_Martina Movric-3

Zagreb među brojnim svjetskim gradovima

Mural je financiran u sklopu Bloomberg Asphalt Art inicijative koja odgovara na sve veći broj zahtjeva gradova diljem svijeta koji prihvaćaju umjetnost kao učinkovitu i relativno jeftinu strategiju za aktiviranje svojih ulica u pješačke zone. Da bi to postigli ekipa je mural radila tri dana, od 8 ujutro do 20 sati navečer.

“Zadovoljan sam radom, bedasto bi bilo reći u potpunosti jer na svakom radu vidiš detalje koji mogu ispasti bolji, ali te se stvari onda prebacuju na radove koji dolaze i tako iz godine u godinu. Za ovaj rad imao sam više skica nego što obično radim, no na kraju smo se ipak odlučili za ovu prepoznatljivu, a eksperimentalne će pričekati druge prilike.
Raditi mural u Centru, u kojem sam odrastao i na lokaciji kojom i danas prolazim gotovo svakodnevno, je svakako sjajan osjećaj. Koliko god bili umorni i koliko god rad bio naporan, kroz neprestanu komunikaciju s prijateljima, poznanicima i nepoznatim ljudima, doslovce imaš feeling kao da si na velikom tulumu. Kraj dana dočekaš umoran kao pas, ali energija je još uvijek na razini. Ova tri dana su po količini pozitivnih reakcija nemjerljiva s ikojim projektom u kojem sam sudjelovao otkad crtam.” – kaže nam Lunar.

Journal_Lunar_Martina Movric-7
Journal_Lunar_Martina Movric-4
Journal_Lunar_Martina Movric-9
Journal_Lunar_Martina Movric-10

Kao umjetniku mu je ovo bilo itekako izazovno jer je potpuno drugačije raditi na podu i na zidu, a i okruženje u kojem se crta je itekako važno.

“Nemam puno iskustva s radom na podu, a ovo mi je prvo iskustvo s bojama za asfalt. Ipak, jednom davno, mislim u zimu 1990., Krešo ‘2Fast’ Buden i ja smo s nekoliko frendova radili naš prvi veći grafit i to baš na asfaltu Vrapčanske aleje. Mislim da je odluka pala na asfalt jer obližnji zidovi koje smo tada oslikavali nisu bili dovoljno visoki za planiranu skicu. Nažalost, uradak nije ostao zabilježen jer smo crtali po mraku, a idućeg dana je pao snijeg. Nedugo zatim, uslijed čestih prolazaka automobila i autobusa po bljuzgi, grafit je izbrisan. Zamjenu medija ovih dana doživjeli smo kao solidan trodnevni trening, položaji rada su osjetno drukčiji nego kod rada na okomitim površinama. Mislim da neću tako skoro poželjeti ponoviti ovo iskustvo.” – kaže Lunar.

Journal_Lunar_Martina Movric-17
Journal_Lunar_Martina Movric-29

Foto: Martina Movrić

Učitati još
Zatvori