Upoznajte cure iz benda One Dread s kojima smo se podružile uoči Dana žena
Upoznajte cure iz benda One Dread s kojima smo se podružile uoči Dana žena

Upoznajte cure iz benda One Dread s kojima smo
se podružile uoči Dana žena

Sretan vam Dan žena! Kako ga drugačije obilježiti nego tako da proslavimo inspirativne žene koje nas okružuju. Tea Anzulović, Nika i Tena Starčević ženski su dio sedmeročlanog benda One Dread. Ove tri pjevačice, koje morate čuti uživo, podružile su se s nama u prostoru Studija Klet na zagrebačkom Britancu i otkrile nam sve o, sada već, dugoj povijesti benda, ali i o prvom albumu “Rewind, Play, Repeat” koji je izašao krajem prošle godine i osvojio publiku i kritiku.

One Dread sedmeročlani je bend sastavljen od moćne TNT vokalne sekcije koju čine Tea Anzulović, Nika Starčević i Tena Starčević, a leđa im čuvaju Bad Boysi – Goran Egić na gitari, Borna Ivezić na bas gitari, Ivan Perković na klavijaturi i trubi i Matej Smiljanić na bubnju. Baš kao što je i njihov album kupus reggae-pod žanrova, tako je i bend prepun ljudi različitih profesija, ali i karaktera. Od 2015. su u ovom sastavu i formaciji, stoga bez problema možemo reći da su itekako poznati hrvatskoj, ali i regionalnoj publici. Njihovi energični nastupi pune klubove i festivale, a njihovo pjevanje obara s nogu. Upoznajte ih.

Journal_One dread-1
  • One Dread je na sceni jako dugo, od 2007. godine, no od 2015. ste aktivni u ovom formatu. Ipak se tek prošle godine ostvarilo nešto na čemu ste dugo radili i što ste dugo priželjkivali – izbacili ste prvi autorski album. Kakvi su dojmovi o kritikama, pohvalama i reakcijama, sad kad se sve malo sleglo? 

Moramo biti krajnje iskreni i priznati da se još uvijek nije sve do kraja sleglo jer smo s cijelim procesom rada na autorskom materijalu jako odugovlačili. Međutim, u trenutku kada smo zakazali datum promocije albuma, više nije bilo mogućnosti za odustajanje. Retrospektivno gledano, možda je to i bio ključan trenutak da napravimo taj finalni korak, dovršimo album, stavimo točku na i. Ipak, u toj cijeloj gunguli organizacije promocije u Vintage Industrialu 15. 11. 2023., paralelno smo vodili računa o hrpi tekućih zadataka koje je trebalo odmah rješavati, tako da nam je čak i nedostajalo vremena za upijanje dojmova novog albuma.

Izuzetno nas je iznenadila kritika Aleksandra Dragaša u Jutarnjem listu koji je gotovo cijelu stranicu odvojio za detaljnu analizu albuma i ustanovio da najbolji reggae album u svijetu ne dolazi s Jamajke, već s obala Save. Budući da nismo ni znali što nam se sprema, u bendu je vladala opća euforija kada su nas članovi familija i prijatelji počeli zvati to jutro da nas obavijeste da je One Dread završio u novinama. Uslijedile su i još neke sjajne kritike, od kojih ističemo recenzije na portalu Reggae.hr i Glazba.hr, a također nas je razveselila nagrada Ambasador u kategoriji najboljeg dub reggae izdanja godine za pjesmu Mr. Nicey Nice. Ipak je najljepše dobiti lijepe komentare od prijatelja, familije i vjernih fanova koji prate naš uspon još od davnina.

  • “Rewind, Play, Repeat” definitivno je jedno od boljih izdanja po kojima ćemo pamtiti prošlu godinu, a da se s nama slaže pokazala je i publika koja dupkom puni vaše koncerte. Jeste li očekivali ovakav boom?

Budući da smo već jako dugo aktivni na sceni, odnos s publikom smo gradili godinama. Zapravo je u taj odnos, kao i svaki drugi, potrebno ulagati, a mi smo nastojali svaki puta opravdati njihova očekivanja i ne razočarati ih. Ponekad nakon tri sata svirke zaista budemo umorni, ali uvijek izvučemo još iz petnih žila atome snage da porazgovaramo s fanovima iz publike jer nam je važan taj individualni pristup prema svakom čovjeku koji odvaja svoje vrijeme i sluša naše pjesme. Stvarno je teško opisati koliko je predivan trenutak kada čujemo da nama nepoznati ljudi pjevuše refrene pjesama na kojima smo tako dugo radili. To nas uvijek napuni pozitivnom, ali i kreativnom energijom za sljedeći album.

  • Kako funkcionirate svi skupa? 

Na neku čudnu foru funkcioniramo svi skupa, iako zna biti žustrih rasprava kada svatko pokušava vući na svoju stranu. Što se žena u bendu tiče, Tea je odgajateljica u vrtiću, Nika komunikologinja i trenerica pole dance-a, a Tena je povjesničarka umjetnosti i kustosica. Goran je po struci pedagog, međutim prije nekoliko je godina uplivao u poduzetničke vode i pokrenuo Anthill Audio Factory obrt za izradu ručno rađenih panela za tretiranje zvuka u prostorijama. Pridružio mu se i Borna, koji je inače završio menadžment u kulturi, tako da su oni i mimo benda povezani. Matej radi u struci kao fizioterapeut i jedini je član benda koji ne živi u Zagrebu, nego u Sisku, tako da je zbilja velika volja potrebna da minimalno jednom tjedno napravi finu kilometražu od jednog do drugog grada kako bismo napravili probu. Jedini akademski obrazovani glazbenik je Ivan koji je stekao diplomu iz trube na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pa nam je uvijek joker zovi kada treba raspisivati notne zapise autorskih pjesama i raznih cover aranžmana. Osim toga, imamo i pridruženih članova, kao npr. Marko Jurin koji ponekad na klavijaturi mijenja Ivana, ako kojim slučajem u njegovom rasporedu nastane gužva zbog drugih angažmana. To vam je uglavnom One Dread ukratko.

  • Definitivno ste autentični na hrvatskoj sceni po mnogočemu, kako ste se svi spojili i što vas je potaknulo da svirate reggae glazbu?

Mogli bismo reći da su niz sretnih okolnosti, ali i prst sudbine utjecali na to da se svi okupimo u ovoj postavi. Naravno da je tu ljubav prema reggae žanru zasigurno nešto što nas sve skupa povezuje. Osim bendovskih odnosa, u bendu imamo i sestre – Niku i Tenu i ljubavni par – Teu i Ivana. Probe imamo kod Gorana u njegovom studiju AudioEggs iznad kojeg on i obitelj žive pa nam nerijetko i njegovi klinci budu gosti na probi. Tako da je One Dread sigurno više od benda zbog svih odnosa koje razvijamo godinama. Svi smo manje više počeli slušati reggae zbog Boba Marleya, no imali smo sreću da smo generacijski mlađi od Brain Holidaysa – pionira Reggae glazbe u Hrvatskoj, kao i od bendova poput Radikal Dub Kolektiva, Antenata i Stillnessa, pa smo imali od koga učiti trikove starih majstora. Nije lako koračati putem koji su oni puno prije nas utabali jer su upravo oni odradili najveći dio posla u kontekstu naše male, a opet bogate glazbene scene. Međutim na nama je da nastavimo stvarati kvalitetnu glazbu, ali i najvažnije od svega —nastavimo uživati u reggaeu mjuzi.

Journal_One dread-24
  • Kako izgleda proces pisanja i stvaranja vaših pjesama? Imate li određeni pristup i otkuda crpite inspiraciju kada pišete tekstove?

Prvi impuls za stvaranjem autorskog materijala dogodio se još 2016. godine kada je osnivač benda i nekadašnji bubnjar Miroslav Uremović došao s prijedlogom za pjesmu Mighty Lioness. Nakon što smo niz godina svirali covere, nakupilo se tu puno ideja za autorski materijal, ali smo možda bili u strahu odvažiti se na sljedeću stepenicu u našoj bendovskoj karijeri. Interni problemi doveli su do toga da nakratko odustanemo od ideje da bismo ikada mogli nešto autorsko izbaciti, no ispostavilo se da u postavi u kojoj djelujemo danas postoji nekoliko tekstopisaca. Nije tajna da je lockdown pripomogao da se konačno zatvorimo u Goranov studio (AudioEggs) i krenemo ozbiljnije raditi na autorskom materijalu. Bend između ostalog ima specifičnu unutarnju organizaciju rada, stoga nemamo jednog glavnog člana benda koji piše tekstove i stvara glazbu. Tekstovi su uglavnom društveno angažirani, tako da je dovoljno svaki dan svjesno promatrati svoju okolinu da bismo pronašli neku temu o kojoj želimo pjevati. Kao što se i karakterno razlikujemo, tako smo i u tom kreativnom naboju drukčiji, stoga neki članovi benda poput Ivana, Gorana i Tene više povlače što se tiče autorskog rada. Međutim, ako netko dođe na probu s tekstom pjesme ili prijedlogom nekog rifa, svi članovi jednako sudjeluju u stvaranju aranžmana. I tu nastaje prava ljepota kada se svih sedam glava spoji u taj jedan entitet koji zovemo One Dread.

  • Dok svirate uživo, kako publika reagira na vašu glazbu, i što vas motivira dok svirate pred njima?

Svirke uživo su upravo taj dio našeg glazbenog stvaralaštva kada sve skupa ima smisla. Reggae ima posebnu moć ”zavođenja”, a to se manifestira kroz poprilično širok spektar publike koja uvijek iznova zapleše uz jamajkanske ritmove. Usprkos tome što smo na pozornici svirali stotine puta, ipak smo s velikim očima i ušima promatrali kako će publika reagirati na našu autorsku glazbu. No, zalud sve naše brige (smijeh) jer ipak je publika do sada dala nevjerojatan feedback. Vjerujemo da je svakom sastavu, a posebice višečlanom bendu sa stvarno puno virtuoza na raznim instrumentima i vokalima, poseban osjećaj utjeloviti glazbu te zatim promatrati recepciju kod publike. Stvara se posebna sinergija koja hrani i nas muzičare, ali i publiku. Tijekom live svirki imamo mogućnost pružiti publici osjećaj te naše energije i atmosfere, što se kroz godine pokazalo kao dobitna kombinacija.

  • Kako vidite ulogu reggae glazbe u današnjem svijetu? Smatrate li da reggae ima poseban potencijal da utječe na ljude i potakne promjene?

Možda je dovoljno pogledati film “One Love” redatelja Reinalda Marcusa Greena koji je nedavno prikazan na velikim platnima i naših kina. Premda je film pobrao i mnoge negativne kritike od velikih znalaca u svijetu reggae žanra, ipak široj javnosti donosi priču o već spomenutoj legendi, Bobu Marleyu te načinu na koji se reggae proširio po cijelom svijetu. Promatrajući glazbu kroz prizmu industrije, posve je sigurno da ponekad u ovoj branši vrijedi dobro staro pravilo – “Music business as usual”, ali vjerujemo da glazba ne bi smjela biti samo mlaćenje para i utrka za zaradom, već da ju je važno osjetiti i progovarati najiskrenije emocije kroz tekstove. Zvuči patetično, ali vodimo se za Marleyevom izrekom “One good thing about music, when it hits you, you feel no pain”.

Journal_One dread-25
  • Hoćemo li vas uskoro ponovno gledati na nekim koncertima ili ovoga ljeta na festivalima? 

Gledati nas možete već ovu subotu, 9. 3. kada ćemo nastupiti u zagrebačkom klubu Sax povodom izlaska vinilnog izdanja albuma “Rewind, Play, Repeat”. Osim vinilke, bend je u maniri starih majstora odlučio tiskati album i na kazeti. Vinilno izdanje predstavlja vrhunac rada benda na polivinilnoj plastici, dok kazeta drži titulu prve autorske reggae kazete izdane u Hrvatskoj, od nezavisnosti. No, iznenađenjima ni ovdje nije kraj jer standardna sedmorka One Dreada po prvi puta nastupa uz pratnju Green Horns brass sekcije, tako da smo u niskom startu za raspašoj koji pripremamo mjesecima. Nakon toga pripremamo još neke live sessione, snimanja spotova i svakakve novosti, ali možda bismo prije ljetne udarne turneje mogli i posjetiti neke toplice da se svi skupa malo odmorimo i rezimiramo naša postignuća i uspjehe.

Journal_One dread-44
Journal_One dread-40
Učitati još
Zatvori