Ubu Ovo Ono fantastična je predstava koju obavezno morate pogledati
Ubu Ovo Ono fantastična je predstava koju obavezno morate pogledati

Ubu Ovo Ono fantastična je predstava
koju obavezno morate pogledati

Ubu Ovo Ono sajmena je predstava nastala prema istinitom događaju i motivima teksta „Kralj Ubu“ Alfreda Jarryja u koprodukciji Akademije dramske umjetnosti, RadioTeatra i Teatra &TD. Super uigrana, mlada, ali iznimno talentirana ekipa predstavu je do sada odigrala pet puta na četiri različite lokacije; u Domu za starije osobe Trnje, Atriju Teatra &TD, dvorištu Močvare i šatoru Cirkorame te u dvorištu Kazališta lutaka Zadar. Posjetili smo ih na probi prije izvedbe u šatoru Cirkorami i iskoristili priliku da prije svih škicnemo kako to izgleda. 

Autor dramskog predloška je Vid Lež, 3. god. prijediplomskog studija dramaturgije, redatelj je Dražen Krešić, a producentica i dramaturginja je Katarina Krešić, 2. god. diplomskog studija produkcija scenskih i izvedbenih umjetnosti s kojom smo i porazgovarali. Otkrila nam je zanimljive detalje o predstavi, o tome kako su se pripremali, ali nas i pobliže upoznala s autorskim timom.

Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-21

Katarina, ova predstava je tvoj diplomski ispit. Kako si zadovoljna sada kada je već nekoliko izvedbi iza vas?

Tako je, rad na ovoj predstavi smo započeli prije skoro dvije godine, točnije prijemnim ispitom za diplomski studij produkcije scenskih i izvedbenih umjetnosti na Akademiji dramske umjetnosti na kojeg sam morala doći s raspisanim konceptom i studijom za cijeli projekt. Nedugo nakon smo Dražen Krešić (redatelj predstave) i ja okupili autorski i izvođački tim i polako se zajedno počeli baviti tekstom „Kralj Ubu“ i integrirajući ga kroz koncept putujuće kazališne trupe koju smo gradili. Na početku nam je bila ideja stvoriti dugoročniji proces pripreme predstave koji će uključiti cijelu ekipu u istraživanje i definiranje različitih elemenata identiteta predstave. Mislim da je takav pristup zaslužan za to da su zadnja dva mjeseca pred premijeru, koja su često najzahtjevnija u kazališnom stvaralaštvu, nama prošla vrlo konstruktivno i manje opterećujuće, a cijela ekipa je imala jednaku i jasnu viziju završnog produkta. Zbog toga nam je svima bilo važno da su svi podjednako zadovoljni i da je svatko pokušao ili barem isprobao ostvariti i svoje interese unutar projekta. Zapravo nas je sve vodila ideja iskusiti onu bazičnu frazu kazališnog procesa kao kolektivnog čina, što je u jednu ruku i poruka predstave, a ako je to itko u publici prepoznao, ja sam oduševljena.

Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-3
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-1
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-20
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-5
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-4

Predstava je nastala prema istinitom događaju i motivima teksta “Kralj Ubu” Alfreda Jarryja! Kako vam je bilo raditi s cijelim timom?

Nakon godinu dana istraživanja autorskog i izvođačkog tima, autor dramskog predloška Vid Lež je napisao odličan tekst na kojem smo nastavili raditi do zadnjeg dana procesa. U tekstu putujuća kazališna trupa OvoOno koja se okupila pomalo po uzoru na trubadurske trupe, dolazi na otvoreni nekazališni prostor i publici pokušava odigrati dramu „Kralj Ubu“ autora Alfreda Jarryja. Mi smo pokušali napraviti da se dinamika unutar te osebujne trupe gradi kroz dramu koju su pripremili, ali ju ne uspijevaju odigrati kako su ju pripremili zbog raznih prepirki i sebičnih i ljubavnih zavrzlama. Iako im to nije bilo na pameti, sloga je kôd koji svaki pokušaj propadanja predstave izvuče. A nemam riječi kojima mogu nahvaliti cijeli tim koji je radio predstavu, samo znam je bilo lijepo, a nije kratko trajalo.

Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-7
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-6
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-28
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-11
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-10

Možete li nam ukratko predstaviti tim? 

Teško. Ukratko, tim je divan. Glumci i glumice Domagoj Ivanković, Igor Jurinić, Maruška Aras, Luka Knez, Tea Harčević, Goran Vučko i Ivan Simon su već do sada ostvarili niz odličnih uloga, a tek su krenuli. Dio njih upravo završava diplomski studij glume na zagrebačkoj, a dio ih je nedavno diplomirao na osječkoj i zagrebačkoj akademiji. Vid Lež je student treće godine dramaturgije na ADU i samo ću ovim putem obratiti pažnju ravnateljima kazališta da se pripreme za njegov sljedeći dramski tekst. Dražen Krešić je završio preddiplomski studij režije na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, a diplomski studij kazališne režije na ADU u Zagrebu. Melisa Beqaj je diplomirana koreografkinja iz Crne Gore sa zagrebačkom adresom, a dio glazbe u predstavi je radio Antun Aleksa. Osim što je osnivač i član velikog broja glazbenih sastava, nedavno je objavio svoj prvi solo album „Poyy“ čiji nam se CD već danima vrti u svim autima pa eto, pozivam čitatelje da ovdje stanu i puste album za lakše čitanje ostatka intervjua. Scenografiju je radio Martin Šatović, inače oblikovatelj svjetla, a kostime Josip Đerek koji trenutno završava studij kostimografije na TTF-u. Autor tonskih zapisa je glazbenik i oblikovatelj tona Dino Brazzoduro, dizajner vizuala Ivan Stanišić, asistentica produkcije Margareta Ivoš, Inspicijentica Zrinka Bačić, a fotografi i snimatelji Mia Cvitković, Urh Pirc, Tin Ostrošić, Martin Šatović i Luka Dubroja. Osim svih ovih sjajnih mladih autora i izvođača, stoji i niz počasnih članova trupe poput Pavlice Bajsić, Patrika Sečena, Mateja Kniewalda, Matee Antunović, cijele ekipe iz Teatra &TD, Akademije dramske umjetnosti, RadioTeatra i Kluba Močvara, kao i moje mentorice koja je s nama od početka, Snježane Banović.

Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-13
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-12
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-16
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-22
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-18

O čemu se radi u predstavi i može li kazališna skupina Ovo Ono izvesti dramski tekst na terasi kafića?

U predstavi se radi o pokušajima. Trupa OvoOno ne može izvesti dramski tekst na terasi kafića, ali može zato spektakularno ne uspjeti. Zato pozivamo gledatelje da pokušaju pogledati predstavu, a ako ne uspiju, u kafiću smo pa ćemo im barem platiti piće.

Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-25
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-29

Danas kada i kazalište izlazi izvan okvira sve se više predstava odvija na otvorenom i na nekim na prvu ne toliko tipičnim mjestima za izvedbe. Kako se to vama sviđa? Pretpostavljam da je izazovnije? 

Mi smo se jednim dijelom referirali na srednjovjekovne kazališne trupe koje su mahom igrale na otvorenom po trgovima, sajmovima, a u slučaju kiše možda u i konobama. Ovakva predstava, kao i ambijentalne predstave i razne izvedbene forme namijenjene izvođenju na otvorenom nose svoje izazove poput kiše, sunca, buke i slično, na koje ne možemo puno utjecati. Ne bih rekla da je predstava na otvorenom izazovnija jer svaki projekt nosi svoje specifične zahtjeve. Prvih pet izvedbi koje smo odigrali su bile na četiri različite lokacije; u Domu za starije osobe Trnje, Atriju Teatra &TD, dvorištu Močvare i šatoru Cirkorame te u dvorištu Kazališta lutaka Zadar. Time smo između ostalog htjeli i uvježbati prilagodljivost igre i tehničkih uvjeta koja nam je zanimljiva i izazovna svakom novom izvedbom.

Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-30
Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-26

Kada i gdje su na rasporedu sljedeće projekcije? Gdje vas možemo gledati? 

Za sada planiramo izvedbe 20. srpnja na Zlarinu na otvaranju Zlarin Street Music Festivala i 1. kolovoza na festivalu Ljetne noći Teatra Exit na krovu Centra mladih „Ribnjak“, a uskoro ćemo najaviti i prve izvedbe za početak kazališne sezone u rujnu.

Journal_Ubu ovo ono_Martina Movrić-28
Učitati još
Zatvori