Beauty trendovi budućnosti: Kosa se neće prati, a roboti će nas šminkati?

@harperandharley

Zaboravite sve što znate o kozmetici, ljepoti i tehnologiji koja sve to omogućuje te prevrtite film u glavi na budućnost – za neke stvari dovoljno je fast forwardati do 2025., no za neke će ipak trebati malo više mašte pa ubrzajte možda na… iduće stoljeće, tri tisućitu godinu! Da, beauty trendovi budućnosti zvuče pomalo nemoguće i nezamislivo, no stručnjaci s beauty i medicinskog područja već godinama unaprjeđuju tehnologiju s kojom bi neke navike poput odlaska u drogeriju, kod kozmetičara ili samostalno šminkanje, postali stvar – prošlosti!

Ulaganje u kupaonicu je ulaganje u budućnost

Kao i sada, ključno mjesto imat će kupaonica. Ako je ona sada mjesto borbe u kojem je ponekad gotovo nemoguće doći na red, zamislite što će biti u budućnosti kad njezina uloga postane još važnija. Upravo iz tog razloga, stručnjaci za početak savjetuju da kupaonica postane ulaganje za budućnosti.

buducnost-beauty
@loftspiration

Naime, pretpostavlja se da će u idućih 10 godina, svi uređaji koje trenutačno možemo koristiti isključivo kod dermatologa, dobiti i svoje „kućne“ verzije pa će pronaći svoje mjesto i u svakom domu. Tehnološkom napretku tu nije kraj pa će i klasični tuševi i pranje kose prijeći na jednu novu razinu. Primjerice, voda više neće biti potrebna u pranju, već će se koristiti sušilo za koju koje, umjesto toplog zraka, emitira plin za čišćenje kose. Mnogi misle da je to jako cool ideja, pod uvjetom da se možete nositi s idejom pranja – bez vode! I depiliranje nogu na rubu kade definitivno spada u jednu od nepraktičnijih radnji, no čini se kako bi i to moglo postati stvar prošlosti, zajedno sa samim kadama, epilatorima, britvicama i trakama s voskom. Stručnjaci kažu da će za 10 do 15 godina postojati roboti koji će, nakon što usišu prašinu po kući, moći ukloniti i dlačice s tijela dok se vi šminkate ili perete zube. Kakva ušteda vremena, zar ne?!

Zaboravite na klasična ogledala, u centar pozornosti dolaze ona “pametna”

Kad smo kod šminkanja, i ono će biti potpuno unaprijeđeno. Ne znamo hoće li izgubiti neke svoje draži, no jedan od elemenata budućnosti koji bi mnogi mogli prihvatiti s oduševljenjem je pametno ogledalo. Jedno takvo predstavio je HiMirrorPlus. Riječ je o ogledalu koje je zapravo zaslon veličine ogledala s ugrađenom kamerom za skeniranje kože. Njegova je funkcija analiziranje tekstura i nesavršenosti, pri čemu se lice uspoređuje s fotografijama iz prošlosti te se utvrđuje koliko je učinkovita trenutačna beauty rutina. Zaslon je, naravno, osjetljiv na dodir, a ima mogućnost prikaza prijedloga za kupnju proizvoda i video tutorijala.

HiMirrorPlus

Simon Shen, predsjednik uprave brenda HiMirror kaže kako želi proširiti mogućnosti AR tehnologije te omogućiti isprobavanje različitih boja za kosu te različite šminke. Dodao je da bi volio i dodati mogućnosti „biranja boja“ – naime, njegova je vizija da, ako se ruž isproba na ruci ili sjenilo ugleda u časopisu, moguće ga je skenirati i isprobati na licu s AR tehnologijom. Jedna stvar nam se posebno svidjela kod profesionalnih predviđanja stručnjaka. Znate one situacije kad ostanete bez pudera, omiljenog ruža za usne il rumenila? U budućnosti to više ne bi trebao biti problem, zahvaljujući uređajima poput Alexe. Oni prikupljaju podatke o korištenju pojedinih proizvoda te pomoću algoritama javljaju kad ste pri kraju s proizvodom. Ne samo da jave, nego ih automatski i naručuju! Može li bolje?

Nanosvijeće kao tehnologija budućnosti

Stručnjaci nadalje savjetuju: zaboravite sve što ste naučili o čišćenju, toniranju ili hidrataciji kože jer ćemo se u budućnosti prepustiti u ruke robota. Navode da će se superračunala koristiti za praćenje hormona i njihovih puteva u narednih pet godina. Jednom kad se sazna koji hormoni izlučuju kemijalije, moći će se stvoriti nešto što će neutralizirati potencijalna oštećenja.

Drugim riječima, stanja kože koja su potaknuta hormonima poput tinedjžerskih akni, moći će se izliječiti. Velika novost dolazi u vidu liječenja – u idućih 20 godina u uporabu će ući nanosvijeće. Riječ je o sićušnim robotima koji mogu plivati kroz krvotok da bi dostavili lijekove. Bit će izrađeni od zlata i nikala, duljine do pet mikrometara i kontrolirat će ih vanjski magneti. Trenutačno se razvijaju u laboratorijima, a pretpostavlja se da će takva tehnologija moći liječiti  tumore. Nadalje, stručnjaci navode da će nanosvijeće moći rasporediti sastoje za njegu kože na točno određeno područje. Primjerice, vitamin B12 koji služi za prevenciju gubitka kose, bit će raspoređen izravo u folikule dlake. Time bi se nuspojave smanjile na minimum, a povećala se učinkovitost liječenja.

Velika važnost 3D tehnologije

Fileri u usnama veliki su hit već nekoliko godina, a svi oni koji strahuju od toga kako bi izgledali s „novim“ usnama, u budućnosti neće imati taj problem. Naime, pretpostavlja se da će se već do 2023. godine dogoditi mala revolucija pa će se pomoću digitalnog dermatološkog mapiranja moći predvidjeti kako će lice izgledati nakon uporabe injekcija. Naravno, tu je i lijek za sve one koji se boje igle, a rješenje za njih bit će dermalinfuzija: infuzija će biti moguća bez injekcije ili prodiranja sloja kože, a samim time će se smanjiti i vrijeme oporavka.

Veliki naglasak bit će stavljen na biorazgradivost pa upravo to biti jedna od mantri brendova ljepote. Naime, trebali bi se razvijati proizvodi koji troše manje vode, a to će utjecati na strategije i inovacije brendova, ali i na sastojke koje koriste. Promijenit će se i sadržaj i pakiranje. Stručnjaci pretpostavljaju da bi moglo doći do pobune kad je riječ o pakiranju proizvoda jer će staklenke smještene unutar višestrukih kutija i celofana postati stvar prošlosti. Kroz 20 godina smanjit će se i ugljični otisak svakog pojedinca jer će 3D print tehologija postati sve popularnija – moći će se stvoriti cijela kolekcija proizvoda, uključujući i vlastite bočice parfema. Neki brendovi poput Avona i Smashboxa već koriste industrijske 3D pisače za pakiranje, a tvrtka Mink otišla je i korak dalje. Naime, Grace Choi, diplomantica na Harvard Business School, prodaje kozmetička pakiranja s pigmentima za 3D pisače koji se mogu koristiti doma – svakom je omogućeno da izmisliti vlastite tonove i pomiješa ih u jednostavne teksture kao što su gelovi, voskovi, hidratantne kreme i slično.

Faktor koji će se koristiti 2028.? SPF200!

KinvaraBalfour, „lovac“ na trendove i osnivač nekoliko tehnoloških start up projekata, predvidio je kako bi moglo izgledati kupovanje kreme 2028. godine:

Kremu bi propisao humanoid koji je prethodno skenirao i  pregledao kožu, pritom provjeravajući i njezino prethodno stanje. Utvrdio bi nove probleme i brzinu starenja. Nakon skeniranja, strojno bi se davala serija tretmana za smanjenje ožiljaka, a mogućnost pogreške bila bi na nuli. Zatim robotski tim radi kremu za lice s formulom po narudžbi. Ono što je fascinantno je faktor koji će se koristiti: pretpostavlja se da će biti riječi o SPF200 jer će sunčeve zrake biti sve jače i jače. Nitko neće morati ići u trgovinu po kremu, već će biti isporučena na kućnu adresu dronovima.

Foto: Instagram, Pexels, HiMirror

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori