#allaboutchange: Kakav medijski sadržaj konzumiramo i kako to utječe na nas?
#allaboutchange: Kakav medijski sadržaj konzumiramo i kako to utječe na nas?

#allaboutchange: Kakav medijski sadržaj
konzumiramo i kako to utječe na nas?

Na našoj #allaboutchange platformi zagrebli smo u temu u kojoj možemo kopati do besvijesti, a to su mediji i njihov utjecaj na moderno društvo. Mediji imaju velik utjecaj u društvu i uvelike služe povezivanju svijeta. Razvitkom tehnologije lakše i brže prenose vijesti diljem svijeta, a u budućnosti, čak i dalje, te tako omogućavaju lakši pristup željenim informacijama. Svi imaju pravo na informacije i slobodu govora što je od iznimne važnosti. No, često mediji imaju i negativan utjecaj na društvo, posebice na djecu, koja su izložena neprimjerenim sadržajima te to uvelike utječe na njihov razvoj i ponašanje. Posljednjih godina sve češća je ovisnost o televiziji, što rezultira prekomjernim gledanjem televizije. O ovim fenomenima današnjice pisali smo u članku #allaboutchange: Koja je uloga medija u današnjem društvu?

#allaboutchange-mediji1

Tražimo li loš sadržaj ili ga konzumiramo samo zato što nam se nudi?

Danas ćemo malo vremena posvetiti pitanju koje se često nameće a ono glasi tražimo li loš sadržaj pa ga zato mediji proizvode ili ga konzumiramo zato što nam ga mediji nude? 

Nemoguće je zanemariti utjecaj masovnih medija na društvo. Masovni mediji utjecali su na kulturne promjene u našem društvu i počeli su definirati uloge muškaraca i žena. Kao rezultat toga utjecala je komunikacija među kulturama i granicama. Upravo taj utjecaj na ponašanje pojedinca nešto je što privlači pažnju znanstvenika diljem svijeta. No, kako su mediji s vremenom modificirali svoju ulogu od pukog prenosioca informacija u onu koja kreira javno mijenje, jako je delikatno pitanje što te sve informacije mogu učiniti društvu. 

#allaboutchange-mediji1

Zabava, zabava i zabava

Svjedoci smo brojnih tema u medijima koje se kreću od palete loših i katastrofalnih vijesti pa sve do onih koji slave razna nemoralna načela i daju primjer kako bi svijet trebao izgledati bez da ljudi koji to konzumiraju stignu promisliti je li to doista stvarna slika svega. Reality showovi, nasilje, golotinja sve je to danas itekako dostupno i može uvelike utjecati na to kako ćemo kao društvo stvoriti sliku o svijetu oko sebe. Mediji su i konzumerizam uveli na velika vrata, a o lažnim standardima sreće i ljepote da ne govorimo. Sama činjenica da vrlo lako sve može postati trend ako se odradi dovoljno marketinški dobro, može itekako biti zabrinjavajuća. 

Što možemo učiniti? 

Prvenstveno je obrazovanje i samoobrazovanje jedan od glavnih temelja kako kao ljudi možemo promišljati i filtrirati količinu informacija kojima ćemo dozvoliti da nam utječu na život. Fake news, cancel culture i brojne druge fenomene današnjice ne možemo zaobići ni ignorirati, ali možemo im pristupiti itekako promišljeno i analitički. Misliti svojom glavom ponekad se čini poprilično jednostavno, ali u moru informacija koje nas okružuju važno je da te misli pročistimo i ne vjerujemo baš svemu što čitamo, vidimo i čujemo kroz medije. 

Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.

Foto: Unsplash

Učitati još
Zatvori