#allaboutchange: Koja je uloga medija u današnjem društvu?
#allaboutchange: Koja je uloga medija u današnjem društvu?

#allaboutchange: Koja je uloga medija
u današnjem društvu?

Ovoga puta progovaramo sa strane medija o medijima. Od kad je civilizacije prijenos informacija itekako je važan za njezin razvoj. Definicija kaže da su sredstva društvenog priopćavanja odnosno mediji, složen pojam koji označava sustave javnog informiranja, koji služe za raspršivanje vijesti i audio-vizualnih sadržaja u svrhu informiranja, obrazovanja i zabave najširih slojeva stanovništva. 

Uloga medija u društvu 

Mediji imaju velik utjecaj u društvu i uvelike služe povezivanju svijeta. Razvitkom tehnologije lakše i brže prenose vijesti diljem svijeta, a u budućnosti, čak i dalje, te tako omogućavaju lakši pristup željenim informacijama. Svi imaju pravo na informacije i slobodu govora što je od iznimne važnosti. No, često mediji imaju i negativan utjecaj na društvo, posebice na djecu, koja su izložena neprimjerenim sadržajima te to uvelike utječe na njihov razvoj i ponašanje. Posljednjih godina sve češća je ovisnost o televiziji, što rezultira prekomjernim gledanjem televizije. Upravo zbog toga ovaj smo mjesec na #allaboutchange platformi posvetili medijima kao takvima i njihovom utjecaju na društvo općenito, ali dotaknut ćemo se i lokalnih primjera te medijskog utjecaja u Hrvatskoj. 

Kako mediji utječu na pojedinca, a kako na cijelo društvo? 

Kada govorimo o učinku na pojedinca, medijske informacije o društvenim normama mogu itekako uvjeriti pojedince da ih prihvate, ali i obrnuto. (cancel culture). Kada pak govorimo o utjecaju na društvo, mediji prenose informacije koje društvo lakše prihvaća ako vjeruje da su ih drugi pojedinci već prihvatili. Upravo ovdje se otvara prostor za manipulacije. Utjecaj masovnih medija može se definirati kao učinak koji mediji imaju dijeljenjem informacija na sve pojedince u društvu. Ove informacije utječu na uvjerenja, stavove i ponašanja pojedinaca i publike. Treba napomenuti da ovaj utjecaj na pojedince i skupine može biti pozitivan, ali i negativan. Negativni učinci masovnih medija na društvo mogu odvesti ljude u siromaštvo, kriminal, golotinju, nasilje, loše psihičke i tjelesne zdravstvene poremećaje i druge kao takve teške ishode. Pozitivan utjecaj pak može služiti kao ohrabrenje, poticanje na pomaganje, osvještavanje i prenošenje dobrih etičkih načela. Poticanje pozitivne promjene. 

Postajemo li loši ako konzumiramo loš sadržaj? 

Sada kada znamo da svaka informacija koju primamo preko medija itekako može utjecati na naš život, bilo pozitivno ili negativno trebamo se zapitati kakav sadržaj konzumiramo. Ovdje se postavlja vječno pitanje “postajemo li loši ako konzumiramo loš sadržaj”. Ne nužno, Ali definitivno dugoročno postoji rizik. Za neke informacije poput samoubojstva se većinom poštuje kodeks ne objavljivanja upravo iz razloga kako se to ne bi populariziralo. Pogotovo su ovdje najranjivija skupina djeca koja nemaju dovoljno znanja da mogu razlučiti što je za njih dobro, a što nije – tu je red na nas. Na nama je velika odgovornost i koju moramo itekako prihvatiti ako želimo biti dio promjene u koju društvo mora zakoračiti. 

Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.

Foto: Unsplash, Instagram

Učitati još
Zatvori