Journal.hr
Giorgio Armani

Giorgio Armani, 1990. godina

Kada odu najveći, nerijetko se cijene njihovih komada drastično povećaju. Taj slučaj je dočekao i kuću Armani

Smrt Giorgija Armanija je zatvorila jedno golemo poglavlje modne povijesti, ali je i otvorila jedno od najunosnijih tržišta u modnoj industriji. Već i vrapci na grani znaju da potražnja za vintage komadima nikada nije bila veća, ali vintage Armani trenutno doživljava svoj prime time. Ovo je samo podsjetnik koliko komadi dobivaju na cijeni kada osnivač ili kreativni direktor premine. Kolekcionari i zaljubljenici u modu utrkuju se tko će prije osigurati komade koji nose pečat jednog od posljednjih pravih modnih vizionara.

Vintage Armani > Armani

Ovdje se ne radi samo o sentimentalnoj vrijednosti. Vintage Armani komadi odjednom funkcioniraju kao savršena investicija. Cijene rastu iz dana u dan, a specifični komadi iz osamdesetih i devedesetih sada se tretiraju gotovo kao umjetnička djela. Njegovi oversized sako krojevi, koji su redefinirali pojam poslovne elegancije i bili pioniri power dressinga, su pravi vintage ulov i sigurno najtraženiji komadi na listi. Isto vrijedi i za minimalističke slip haljine iz devedesetih koje su oblikovale crveni tepih prije nego što je taj pojam bio dio popularne kulture. Iste se sada smatraju gotovo modnim artefaktima.

Giorgio Armani, 1990. godina
Julia Roberts u Armanijevom odijelu, 1990. godina

Zanimljivo je kako se tržište ponaša prema nasljeđu. Armani je tijekom života često bio okarakteriziran kao previše komercijalan ili predvidljiv. Nakon smrti, javnost mijenja mišljenje. Da nas ne shvatite pogrešno, gospodinu poput Armanija se treba odati počast i ovo je bilo očekivano.

Sličan efekt se dogodio i s Chanelom nakon smrti Karla Lagerfelda 2019. Potražnja za vintage Chanelom naglo je skočila jer su kupci i kolekcionari osvijestili da je završila cijela era – ne samo dizajnera, već i specifične vizije brenda. Nakon Lagerfeldove smrti, interes se proširio i na komade iz njegovih ranih kolekcija za Chanel iz osamdesetih. Cijene kultnih Chanel torbica su tada drastično porasle. Vintage Chanel tada je postao “zlatno tele” investitorima u modi, a isto se sada događa i s vintage Armanijem. Što će tek biti kada dođe vrijeme za vintage Pradom?

Giorgio Armani, Spring Summer 1998
Giorgio Armani, 1994. godina

Foto: Giorgio Armani, Profimedia