Dok se mnogi modni brendovi bore s tržištem, jedan ove godine bilježi rekordnu dobit. O kome je riječ?
Dok se mnogi modni brendovi bore s tržištem, jedan ove godine bilježi rekordnu dobit. O kome je riječ?

Dok se mnogi modni brendovi bore s tržištem, jedan ove godine bilježi rekordnu dobit. O kome je riječ?

Dok mnogi modni brendovi traže nove načine kako preživjeti turbulentno tržište, Uniqlo upravo proživljava svoje zlatno doba. Japanski brend zabilježio je rekordnu dobit, potvrđujući da se dosljednost i funkcionalnost itekako isplate. Brend ima ponudu ležerne i funkcionalne odjeće poput traperica, polo majica i donjeg rublja, najčešće u jednostavnim bojama ili decentnim uzorcima. Ostali proizvodi uključuju Heattech liniju odjeće koja zadržava toplinu te kolekcije s dizajnima koji koriste licencirana djela umjetnika poput Andyja Warhola, Pabla Picassa i Keitha Haringa.

Uniqlo upravo proživljava svoje zlatno doba

Uniqlo je ostvario više od 3,6 milijardi dolara neto dobiti ove godine, uz snažan rast prihoda u gotovo svim regijama. Ovakav dobit znači da je njihova matična kompanija Fast Retailing po prvi put premašila zaradu od 6 milijardi u Japanu, dok su u Sjevernoj Americi brojke skočile za gotovo 25 %. Kako je to Uniqlu pošlo za rukom? Što se tiče našeg geografskog položaja, brend ne uživa neku veliku popularnost. Nju uživaju Zara, Mango, H&M i ostali high street igrači. Ipak, u Japanu i Americi je brend poprilično poznat i obožavan. A osim na high street polju, brend nije zaboravio na drugu stranu mode, onu luksuznu.

Uniqlo
Uniqlo

Brend se fokusira na široke mase, ali misle i na onu drugu stranu mode

Dok ostali fast fashion brendovi pokušavaju pratiti trendove koji se neprestano mijenjaju, Uniqlo se drži svoje filozofije – vječni, a ne trendi komadi. Njihovi proizvodi, poput Heatthech dolčevita, AIRism majica i oversized košulja, stvorili su cijelu novu kategoriju svakodnevne i, najbitnije, pristupačne odjeće. Umjesto da ganjaju hype, Uniqlo gradi povjerenje svojim kupcima.

No, brend nije zaboravio i na luksuzan touch koji kupci itekako vole, a ne mogu si nužno priuštiti. Kroz kolekcije s JW Andersonom, Lemaireom, Clare Waight Keller i drugima, brend nudi kvalitetne komade kroz dizajnersku suradnju po pristupačnim cijenama. Na taj način uspijevaju održati relevantnost među modnim insajderima, a pritom ne gube kontakt s mainstream publikom. A suradnja s Andersonom, koji je u međuvremenu postao kreativni direktor Diora, im je doslovno bila najbolji strateški potez, a da nisu “ni prstom mrdnuli”.

Uniqlo
Uniqlo

Posebnu pažnju izazvala je suradnja s bivšom kreativnom direktoricom Chloéa i Givenchyja, Clare Waight Keller, čiji je dolazak donio profinjenost i žensku siluetu. Inače, Keller je na mjestu kreativne direktorice Uniqloa. Znate li još koji high street brend da u kreativi radi osoba koja je prije bila u high end modnoj industriji? Tu su itekako dobili na kredibilitetu i ozbiljnosti. Uz dizajnerske suradnje, Uniqlo već godinama uspješno koketira s pop kulturom. Njihove UT kolekcije slave kultne anime likove, suvremene umjetnike i globalne ikone poput KAWS-a. Zadnja u nizu bila je s Pop Martom (Labubu lutkice, ako nekome “ne zvoni”). Takve “brzinske” suradnje uvijek izazovu shopping histeriju i brzo se rasprodaju. Jer ako ste pravi obožavatelj, a Japan voli idolizirati, majice s grafikama su provjereno dobar potez.

Brend koji “ne prodaje maglu” i u tome leži njegova moć

Dok su se mnogi modni giganti gubili u trendovima, Uniqlo je strpljivo i dosljedno gradio svoj svijet. To je svijet u kojem prevladavaju kvaliteta, funkcionalnost i promišljeni dizajn. Kod njih se nikada nije radilo o hypeu, već o stvaranju trajne vrijednosti, o komadima koji žive dulje od jedne sezone i koji jednako dobro izgledaju danas kao i za pet godina. Ono što Uniqlo čini posebnim jest njihova pokrivenost: Obraćaju se svima, ali zadiru i u luksuz koji je zatvoren i sve to stavljajući na prvo mjesto praktičnost, kvalitetu i udobnost. Od Heattech tehnologije do pažljivo biranih dizajnerskih suradnji – svaki korak je promišljen i u službi vizije brenda. Uspjeh brenda nije u bombastičnim kampanjama, već u tihoj dosljednosti i jasnom identitetu.

Uniqlo
Pop Mart & Skullpanda x Uniqlo

Foto: Uniqlo, Instagram (@uniqlo)

Učitati još
Zatvori