Tjedan mode u Milanu, koji se održava od 23. do 28. rujna, krenuo je jako. Gucci je (iako izvan službenog milanskog rasporeda) prikazao prvu kolekciju pod vodstvom Demne Gvasalije i to sve zaokružio spektakularnom premijerom kratkog filma The Tiger. Nakon New Yorka i (pogotovo) Londona, sada se već bližimo imenima koje svi znaju i majstorima svog zanata. Svoje nove kolekcije su već predstavili Fendi i Missoni, poseban interes izazvala je i The Attico revija, a konano smo vidjeli i prvu Versace kolekciju za koju je zaslužan Dario Vitale.
Prva Armani revija – bez Armanija
Sa sigurnošću možemo reći da je Armani revija najemotivnija revija s ovogodišnjeg Tjedna mode. U prvim redovima revije održanoj u Pinacoteca di Brera sjedila su istaknuta lica iz svijeta filma, mode i umjetnosti: Cate Blanchett, Glenn Close, Spike Lee, Samuel L. Jackson, Anna Wintour i ostali. Posebno emotivno bilo je prisustvo Richarda Gerea, koji je uz Armanija i filma American Gigolo bio jedna od najbitnijih figura iz modne revolucije 70-ih i 80-ih.
Kolekciju je dizajnirao Giorgio Amani prije svoje smrti i simbolično – ova kolekcija obilježava 50. godišnjicu kuće. Mogli bismo pričati o samoj odjeći i prepoznatljivim Armani siluetama koje su besprijekorne, ali ova revija je bila puno više od toga. Ovo je bio rastanak od jednog vizionara, dizajnera i ikone. Na kraju revije izašli su Leo Dell’Orco, glavni dizajner za mušku modu i Silvia Armani, glavna dizajnerica za žensku modu. Obučeni u crna odijela, u prostoru ispunjenom svijećama, odali su počast Giorgiu i zajedno uplovili u novo razdoblje kuće.
The Attico žena je najmoderija žena ikada
Gilda Ambrosio i Giorgia Tordini, dizajnerice i osnivačice kuće, znaju što žene vole. Kolekcija pod imenom Lei è così, u prijevodu Ona je takva negira želju da se žena ukalupi u samo jednu sliku ili viziju. Umjesto toga, The Attico slavi njenu promjenjivost i slojeve identiteta. Kolekcija bi prošla i pod imenom She is all that jer The Attico žena stvarno je all that – ona nosi oversized balonere, svilenkaste haljine/spavaćice, pencil suknje, čipkaste trikoe… I sve što nosi izgleda fenomenalno.
Atmosfera cijele revije je varirala između korporativnog ureda i seksipila. Kao što su i osnivačice najavile, kolekcija je hommage ženama. Ženama u svim njenim oblicima, manama, vrlinama, osjećajima, razdobljima. It’s about her. Lei è così. Konstanta kuće, neki bi rekli i njihov dizajnerski potpis je seksipil. Ali ne onaj prosti seksipil, nego prigušeni ženstveni seksipil koji, The Attico stvarno može probuditi u ženama.
Bottega Veneta! Jedna riječ: Wow
Louise Trotter nas je oduševila, ostavila bez riječi, nadmašila očekivanja i započela novu eru kuće. I sve to u jednoj debitanstkoj kolekciji. Teksture, forma, eksperiment… Trotter je uspjela uvrstiti sve karakteristike kuće u kolekciju koja je bila toliko pitka, fluidna i očaravajuća. Kao što je i sama rekla, prilikom rada na novoj kolekciji se još više zaljubila u Intrecciato vez (vidi se – i neka se vidi), tako da je vez prisutan kroz cijelu kolekciju. I ne znamo sviđa li nam se više vez na detaljima, recimo ovratnicima ili cijelim komadima.
Trotter naglašava povratak korijenima brenda i zanatu, što i samo ime kuće sugerira. Taj duh vrhunskog umijeća i danas je srž DNK-a brenda. Veselimo se novoj eri, a posebno nam je drago što je Trotter već sada primjer kako žena može oblikovati viziju brenda u okruženju u kojem i dalje dominiraju muškarci.
Versace kako ga vidi Dario Vitale
Vitale je prva osoba bez prezimena Versace koja je preuzela vođenje brenda. Donatella Versace je brend vodila dulje od svojeg pokojnog brata Giannija, a sada je na poziciji glavne brend ambasadorice. Novi kreativni direktor s ovom kolekcijom je bio prilično hrbar. Inspiraciju je crpio iz Giannijevih kreacija 80-ih i to se vrlo jasno vidi već na prvi pogled.
Ako ste ljubtitelji minimalizma, Vitaleova kolekcija nije za vas. Njezin sukus su žive boje, slojevito kombiniranje i eklektični uzorci, a predstavio ju je u muzeju Pinacoteca Ambrosiana u kojem se čuva najveća kolekcija crteža Leonadra da Vincija.
Bottega Veneta: Torba kao pozivnica?
U svijetu mode sve počinje puno prije nego što se upale reflektori i prva manekenka zakorači na pistu. Nekoć se nije obraćala pozornost na pozivnice, one su služile isključivo zbog formalnosti, a danas su postale svojevrsni teaser kolekcije. Za debitantsku reviju Jonathana Andersona za Dior, kuća je poslala tri keramička jaja uz pozivnicu, Jacquemus je za svoju reviju 2023. godine poslao tost, maslac i nož… Kuće se natječu koja će imati bolju i inovativniju pozivnicu i o kome će se najviše pričati. Istu nišu prati i Bottega Veneta. Za kolekciju koja je na rasporedu 27. rujna, kuća je poslala torbu. I to ne bilo kakva, već torbu bez šavova, svojevrsni preview kolekcije i istovremeno mali komad dizajnerskog luksuza u rukama sretnika koji su pozvani. Na torbi je samo napisan datum i lokacija revije i malo je reći da jedva čekamo kolekciju – prvu pod novim kreativnim vodstvom.
Prada: Autoritet vs. Romantika
Miuccia Prada je autoritet, a Raf Simons romantika. To je bila i nova Pradina kolekcija. Kuća se igrala s elementima uniformiranog i poetskog, funkcije i fantazije, autoriteta i nježnosti. Doslovno su shvatili back to office vibru i predstavili kolekciju koja je većinom stvarno workwear. Čak nije ni korporativna estetika, nego baš radna odjeća. Naravno, kao što smo i naglasili, ima i romantike, nečeg poetskog. Recimo balon haljine, vibrantne boje, perlice na ovratniku, rukavice (koje obožavamo). Ipak, Miuccia je ovdje bila glasnija. Iz ove kolekcije ćemo pamtiti kombinezone koji su fantastični. Barn jakne, koje Miuccia ima u malom prstu, su također imale svoj moment. Volimo ovaj luksuzan modni dvojac.
Fendi je predugo u zoni komfora
Silvia Venturini Fendi odlučila je za Spring/Summer 2026. modnu pistu pretvoriti u igralište. Inspiraciju je pronašla u svojem djetinjstvu i ritualima odijevanja, a pista je izgledala poput onih pjenastih dječjih podloga za djecu. Plus, torbe su imale privjeske koje izgledaju kao igračke za djecu. Paleta boja bila je smirena s nekim vibrantim dodacima tirkizno plave, crvene i ljubičaste. Uvijek smo za kada neka kuća koja je na razini na kojoj je Fendi, pobjegne od minimalizma i objeručke prigrli vedrinu i zaigranost.
A vedrina i zaigranost se najbolje očituje kroz torbe, točnije model Peekaboo. Torbe su fenomenalne. Pravi center piece svakog outfita, a iako su pune boja, perlica i uzoraka – gledali bismo ih cijeli dan.
Ipak, imamo problem s Fendijem. To je kuća koja već par sezona čuči u zoni komfora – elegantnoj, ali ipak predvidljivoj. Sjećate se kada je zadnji put kuća lansirala kolekciju o kojoj se pričalo? Ok, imaju kultne komade (Baguette torba), ali sve ostalo je preočekivano i ne diktiraju nijedan trend. Ipak, ono što se ne može poreći jest da je ovom kolekcijom Tjedan mode u Milanu dobio par bodova za šarm. Silvia je pokazala da luksuz ne mora biti isključivo ozbiljan i hermetičan. Ne sumnjamo da će ta nostalgija (i nove Peekaboo torbe) i osvojiti ljubitelje brenda.
Missoni najavljuje lako i prozračno ljeto s dozom glamura
Kolekcija savršeno oslikava ideju resort mode – opuštenu, luksuznu i beskrajno nosivu. Radi se o kombinaciji glamura i ležernosti, gdje su šljokice i prepoznatljivi zig-zag uzorci spojeni s oversized sakoima, vojničkim jaknama i košuljama. To je onaj tip mode koji funkcionira i u gradu i na obali: Ujutro uz ravne sandale i tote torbu za plažu, navečer uz štikle i upečatljiv nakit. Paleta je tipična Missoni paleta prošarana duginim bojama, metalik nitima i bogatim teksturama. Pa čak je i styling tipičan “missonovski” – slojevitost koja ne djeluje planski već spontano, ali uz dozu luksuza.
Foto: Launchmetrics, Instagram (@declanchan), Versace