

Ovi kreativni direktori će oblikovati modu sljedećih par sezona. Kako bi ona mogla izgledati?
Posljednjih par mjeseci smo svjedočili potpunoj modnoj reformi. Čini se da kreativni direktori poznatih modnih kuća odlaze i dolaze svaki tjedan. Posljednji modni “krik” je bio dolazak Pierpaola Picciolija na kreativno mjesto modne kuće Balenciaga. Jednako nas je šokirala vijest o prelasku Jonathana Andersona u Dior Men… Demna u Gucciju? Ovi novi kreativni direktori će oblikovati modu i trendove sljedećih par godina, a ovako bi ta moda potencijalno mogla izgledati.
Original Balenciaga
Jasno je da su Demnina i Pierpaolova estetika dva potpuno različita svijeta, a ako ćemo pričati o originalnoj Balenciagi, onakvu kakvu je stvorio Cristobal Balenciaga – onda bi bolji match za nju bio Pierpaolo. Balenciaga pod Demninim kreativnim vodstvom je imala wow efekt i o samo se o njoj pričalo. Demna je započeo jednu potpuno novu eru modne kuće i uspijevalo mu je. Sve dok nije. Kolekcije su bile gotovo pa iste i jedino je street wear bio u fokusu. Sudeći prema Pierpaolovim kreacijama za Valentino, da – vraćamo se originalnoj Balenciagi. Profinjena, elegantna, ali opet s dozom provokacije. Pierpaolo bi od kolekcija visoke mode mogao napraviti apsolutnu magiju, kao što je to radio i u Valentinu.


Iako je Cristobal bio ispred svog vremena, njegova srž je bila žena i elegancija. Isto što je i Pierpaolu u fokusu, a Demna je bježao od toga. Ne znači da više neće biti oversized silueta, ali će iste biti prezentirane na ženstveni način i neće negirati tijelo. Pretpostavljamo (zapravo, i voljeli bismo) da možete zaboraviti na eru u kojoj Balenciaga prodaje šilterice i trenirke. Također, pripremite se i na boje koje u Balenciagi dugo nismo vidjeli.
Pierpaolo se mora odmah “primiti posla” jer, voljeli vi Demnu ili ne, Balenciaga je bilježila porast popularnosti od 115% svake godine, a Demnine kolekcije su uspjele naglo povećati prodaju. Uz to što je potpuno promijenio način na koji jedna luksuzna modna kuća može funkcionirati.




Čeka nas zabavna i ironična Gucci era?
Sabato de Sarno, kreativni direktor Guccija, Demnin prethodnik, nije Gucciju i Keringu donio dobre rezultate. Čak su bili poražavajući. Kering pod svojim vlasništvom drži, između ostalog, i Balenciagu i Gucci. Tako da nas ova smjena Demne Gvasalije iz Balenciage u Gucci nije iznenadila jedino iz tog razloga. Isti slučaj je i s Jonathanom Andersonom, koji je prešao iz Loewea u Dior (obje kuće su u LVMH-u) – ali o tome kasnije. Demna voli ironiju, logomaniju i provokaciju, a Gucci je sve to. Možda očekivani potez bi bio upravo taj – ironija i “ismijavanje” dupe kulture koja je, kada su u pitanju Gucci komadi, itekako prisutna.
Većina komada pod direktivom Sabata de Sarna je bila nosiva, dok se njegov prethodnik, Alessandro Michele, više fokusirao na umjetnost i konceptualnost. I imao je vrlo dobre rezultate i veliki krug obožavatelja (Michele je sada u Valentinu). Ono što je Demna uspio napraviti u Balenciagi, de Sarno nije uspio u Gucciju. Konzumenti Guccija i Balenciage ne razmišljaju isto i ista pravila ne vrijede za oba tržišta. Kako god bilo, čeka nas zabavna Gucci era i jedva čekamo vidjeti kako će se Demna poigrati s kičem i prepoznatljivom Gucci logomanijom.


The hottest seat in fashion
Matthieu Blazy, bivši kreativni direktor Bottege Venete prelazi u Chanel i prvu kolekciju možemo očekivati u listopadu. Ova vijest je bila šok za sve. Pozitivan, naravno. Virginie Viard, miljenica Karla Lagerfelda, čvrsto je držala svoje mjesto kreativne direktorice 5 godina, usprkos konstantim negativnim komentarima javnosti. Nitko baš nije hvalio njene kolekcije. S Blazyjem bi situacija mogla biti nešto drugačija, iako ga čeka iznimno naporan i rigorozan raspored. Blazy će biti odgovoran za sve kolekcije visoke mode, ready to wear i modnih dodataka, ne uključujući parfeme i kozmetiku, te nakit i satove. To je 10 kolekcija godišnje. S najpoželjnijim mjestom u svijetu mode dolazi i velika odgovornost.
Za Chanel je potreban netko tko je jednako komercijalan i artistički nastrojen. Blazy je u Bottegi Veneti dobro koketirao s materijalima i kombiniranjem istih. Ono što je radio s intreciatto vezom, sada će raditi s Chanelovim tvidom. Chanel je jedna od kuća s najmoćnijim kodom i identitetom i postoji struktura koje se treba pridržavati (slično kao s Diorom). Blazy je poznat po svom intelektualnom pristupu odjeći, opsesivnoj pažnji prema detaljima i sposobnosti da modu učini istovremeno intimnom i snažnom. Jer, Chanel ne treba redefinirati. Treba ga samo jako dobro protresti i osvježiti i tu dolazi spas u obliku Matthieua Blazyja.


Šećer na kraju… Jonathan Anderson u Dior Menu
Iako smo priželjkivali da će Anderson zauvijek ostati na poziciji kreativnog direktora Loewea, nismo se toliko rastužili kada smo čuli u koju kuću prelazi. Čak smo se nadali da će preuzeti kormilo i ženske linije Diora, s obzirom na to da Maria Grazia Chiuri nije baš omiljena. Možda se i to jednom dogodi. No, vratimo se na Dior Men – iako je rad Kima Jonesa bio značajan za kuću, opet se dogodio tihi premještaj unutar Keringa. Međutim, Andersonova reputacija i spajanje konceptualnog dizajna s komercijalnim uspjehom učinila ga je savršenim kandidatom za nastavak evolucije kuće poput Dior Mena. Njegov rad u Loeweu pretvorio je brend u kulturni fenomen o kojem već sada uče studenti na Parsonsu i Central Saint Martinsu.
Iako je Loewe osnovan prije Diora, davne 1846. godine, Dior, odnosno Christian Dior je taj koji je zaslužan za modnu revoluciju, a Dior kuća za koju će znati većina ljudi, bez obzira na to prate li modu ili ne. Stoga, Dior ipak ima pravila koja se moraju poštivati, dok je Loewe tu bio puno slobodniji i otvoreniji. Možda će neka od tih pravila gušiti Andersona, no ne sumnjamo da će i dalje prirediti izvrsne kolekcije. Dior tako ulazi u transformativno razdoblje u kojem će spajati Andersonova konceptualnost s Diorovom baštinom, dekonstrukcija s vrhunskim francuskim krojačima. Ulazimo u konceptualnu eru Dior Mena, a kako ona izgleda – saznat ćemo u lipnju kada će biti prikazana prva kolekcija pod Andersonovim kreativnim vodstvom.




Foto: Balenciaga, Launchmetrics, Loewe, Dior, Profimedia, Instagram (@gucci)