Kreće modni maraton, odnosno Tjedan mode: Sezona u znaku smjena kreativnih direktora i otkrivanja
Kreće modni maraton, odnosno Tjedan mode: Sezona u znaku smjena kreativnih direktora i otkrivanja

Kreće modni maraton, odnosno Tjedan mode: Sezona u znaku smjena kreativnih direktora i otkrivanja

Posljednjih par mjeseci smo svjedočili potpunoj modnoj reformi. Čini se da kreativni direktori poznatih modnih kuća odlaze i dolaze svaki tjedan. Posljednji modni “krik” je bio dolazak Rachel Scott na poziciju kreativne direktorice Proenze Schouler. U lipnju je objavljeno da Jonathan Anderson preuzima kreativnu direkciju muškog i ženskog Diora, vijest koja je (uz Chanel i Blazija) obilježila 2025. godinu, ako pitate modnu rubriku. Novi kreativni direktori su u laganom startu, a s obzirom na to da počinje modni maraton, odnosno Tjedan mode, donosimo svojevrsni cheat sheet.

Neke debitantske kolekcije su već predstavljene

Jonathan Anderon je predstavio svoju viziju muškog Diora, a Michael Rider svoju viziju Celinea. Rider je došao na mjesto kreativnog direktora ove modne kuće u listopadu 2024., nakon misterioznog Hedija Slimeanea. Ako se sjećate, to je bila ubrzana verzija smjene i proglašenja novog kreativnog direktora. Naime, svega sat vremena nakon što je objavljeno da Slimane napušta poziciju, već je proglašen novi kreativni direktor – Rider.

Dior Men
Dior Men
Celine
Celine

Čeka nas izuzetno zanimljiv i svjež Tjedan mode

Lista je duža, tako da buckle up!

  • Chanel – Matthieu Blazy će predstaviti svoju prvu reviju 6. listopada tijekom Tjedna mode u Parizu. O ovoj reviji se priča od trenutka kada je proglašeno da Blazy preuzima kreativno vodstvo.
  • Dior – Anderson će prikazati prvu žensku kolekciju za Dior (nakon muške prikazane u lipnju) u Parizu, 1. listopada.
  • BalenciagaPierpaolo Piccioli će 4. listopada prikazati svoju debitantsku kolekciju u Parizu. Isti dan i Glenn Martens predstavlja žensku kolekciju za Martin Margielu, nakon prikazane kolekcije visoke mode u srpnju.
  • Loewe –  Jack McCollough i Lazar Hernandez, osnivači Proenze Schouler, 3. listopada prikazuju debitantsku kolekciju u Parizu.
  • Jean Paul Gaultier – Duran Lantink predstavlja novu kolekciju 5. listopada u Parizu.
  • Mugler – Miguel Castro Freitas preuzima modnu pistu 2. listopada u Parizu.
  • Celine – Michael Rider 5. listopada prikazuje drugu kolekciju u Parizu, nakon revije Spring 2026.
  • Jil Sander – Simone Bellotti će predstaviti svoju debitantsku kolekciju 24. rujna u Milanu.
  • Bottega Veneta – Louise Trotter će predstaviti svoju debitantsku kolekciju 27. rujna u Milanu.
  • Gucci – Demna Gvasalia 24. rujna predstavlja kolekciju u Milanu.
  • Versace – Brend nije izlistan na Tjednima mode, navodno će umjesto kolekcije (koja bi bila debitantska za dizajnera Darija Vitalea) održati intimno druženje.
Celine, Spring 2026
Celine, Spring 2026

Što nas čeka narednih mjesec dana? Krećemo s Balenciagom

Iako je Cristobal bio ispred svog vremena, njegova srž je bila žena i elegancija. Isto što je i Pierpaolu u fokusu, a Demna je bježao od toga. Ne znači da više neće biti oversized silueta, ali će iste biti prezentirane na ženstveni način i neće negirati tijelo. Pretpostavljamo (zapravo, i voljeli bismo) da možete zaboraviti na eru u kojoj Balenciaga prodaje šilterice i trenirke. Također, voljeli bismo vidjeti i boje koje u Balenciagi dugo nismo vidjeli.

Pierpaolo se mora odmah “primiti posla” jer, voljeli vi Demnu ili ne, Balenciaga je bilježila porast popularnosti od 115% svake godine, a Demnine kolekcije su uspjele naglo povećati prodaju. Uz to što je potpuno promijenio način na koji jedna luksuzna modna kuća može funkcionirati.

Valentino, kolekcija visoke mode, 2023
Valentino, kolekcija visoke mode, 2023
Valentino, kolekcija visoke mode, 2023
Valentino, kolekcija visoke mode, 2023
Cristobal Balenciaga
Cristobal Balenciaga, 1958
Cristobal Balenciaga
Cristobal Balenciaga, 1956

Kako je Anderson zamislio ženski Dior?

Već smo dobili par lookova kroz koje se može očitati “novi” Dior. A ako bismo zamislili Diorovu cijelu žensku kolekciju, ona bi izgledala kao spoj klasične couture discipline i njegove prepoznatljive igre skulpturalnim formama i neočekivanim detaljima. Anderson će Dioru podariti novu dimenziju. Diorova ženstvenost, inače ukorijenjena u New Look silueti, dobit će Andersonov zaokret – konceptualnost s notom nostalgije. Bio bi to Dior u kojem nostalgija za New Look erom ustupa mjesto eksperimentu i neočekivanom – kolekcija koja bi kuću smjestila čvrsto u sadašnjost, a možda i nekoliko koraka u budućnost.

Bottega Veneta ostaje vjerna sebi

Nakon što je Matthieu Blazy neočekivano otišao u Chanel, luksuzna kuća poznata po svom bezvremenskom quiet luxury pristupu dobila je novu vizionarku, a njeno ime je Louise Trotter. A s obzirom na Trotterin rukopis, očekivanja su velika. Britanska dizajnerica poznata je po sofisticiranom minimalizmu i dubokom poštovanju prema zanatu. Nije slučajno da su iz Bottege već naglasili kako će njezin senzibilitet spojiti dizajn s vrhunskom izradom. Ukratko, nasljeđe koje počiva na Intrecciato vezu, ručno rađenim torbama i tihom luksuzu dobiva novu stranicu.

Iako kolekcija još nije prikazana, već smo dobili teasere. Na crvenom tepihu u Cannesu pojavile su se glumice Julianne Moore i Vicky Krieps u Bottega lookovima pod njezinim kreativnim vodstvom. Krojevi su čisti i odmjereni, i naravno, s prepoznatljivim vezom kuće. Dovoljno da publika zadrži dah do službenog predstavljanja. Ako je suditi po prvim znakovima, Trotter će nastaviti tamo gdje je Bottega uvijek bila najjača, u materijalima i zanatu. Njezina filozofija Craft Is Our Language savršeno se uklapa u DNK kuće koja nikada nije trebala logo da bi bila prepoznata.

Julianne Moore
Julianne Moore
Vicky Krieps
Vicky Krieps
Vicky Krieps
Vicky Krieps

Čeka nas zabavna i ironična Gucci era?

Sabato de Sarno, kreativni direktor Guccija, Demnin prethodnik, nije Gucciju i Keringu donio dobre rezultate. Čak su bili poražavajući. Kering pod svojim vlasništvom drži, između ostalog, i Balenciagu i Gucci. Tako da nas ova smjena Demne Gvasalije iz Balenciage u Gucci nije iznenadila jedino iz tog razloga. Isti slučaj je i s Jonathanom Andersonom, koji je prešao iz Loewea u Dior (obje kuće su u LVMH-u) – ali o tome kasnije. Demna voli ironiju, logomaniju i provokaciju, a Gucci je sve to. Možda očekivani potez bi bio upravo taj – ironija i “ismijavanje” dupe kulture koja je, kada su u pitanju Gucci komadi, itekako prisutna.

Većina komada pod direktivom Sabata de Sarna je bila nosiva, dok se njegov prethodnik, Alessandro Michele, više fokusirao na umjetnost i konceptualnost. I imao je vrlo dobre rezultate i veliki krug obožavatelja (Michele je sada u Valentinu). Ono što je Demna uspio napraviti u Balenciagi, de Sarno nije uspio u Gucciju. Konzumenti Guccija i Balenciage ne razmišljaju isto i ista pravila ne vrijede za oba tržišta. Kako god bilo, čeka nas zabavna Gucci era i jedva čekamo vidjeti kako će se Demna poigrati s kičem i prepoznatljivom Gucci logomanijom.

Gucci
Gucci, 2024
Gucci
Gucci, 2024

The hottest seat in fashion

Matthieu Blazy, bivši kreativni direktor Bottege Venete prelazi u Chanel. Ova vijest je bila šok za sve. Pozitivan, naravno. Virginie Viard, miljenica Karla Lagerfelda, čvrsto je držala svoje mjesto kreativne direktorice 5 godina, usprkos konstantim negativnim komentarima javnosti. Nitko baš nije hvalio njene kolekcije. S Blazyjem bi situacija mogla biti nešto drugačija, iako ga čeka iznimno naporan i rigorozan raspored. Blazy će biti odgovoran za sve kolekcije visoke mode, ready to wear i modnih dodataka, ne uključujući parfeme i kozmetiku, te nakit i satove. To je 10 kolekcija godišnje. S najpoželjnijim mjestom u svijetu mode dolazi i velika odgovornost.

Za Chanel je potreban netko tko je jednako komercijalan i artistički nastrojen. Blazy je u Bottegi Veneti dobro koketirao s materijalima i kombiniranjem istih. Ono što je radio s Intreciatto vezom, sada će raditi s Chanelovim tvidom. Chanel je jedna od kuća s najmoćnijim kodom i identitetom i postoji struktura koje se treba pridržavati (slično kao s Diorom). Blazy je poznat po svom intelektualnom pristupu odjeći, opsesivnoj pažnji prema detaljima i sposobnosti da modu učini istovremeno intimnom i snažnom. Jer, Chanel ne treba redefinirati. Treba ga samo jako dobro protresti i osvježiti i tu dolazi spas u obliku Matthieua Blazyja.

Bottega Veneta
Bottega Veneta, 2024
Bottega Veneta
Bottega Veneta, 2024
modne revije
Bottega Veneta, Spring Summer 2025

Loewe je u dobrim rukama

Jacka McCollough i Lazara Hernandez – dvojac koji je osnovao brend Proenza Schouler. Brend su izgradili od nule i i nakon 23 godine ostali njegovi vlasnici. Iako ih veže poslovno partnerstvo, McCollough i Hernandez funkcioniraju kao solo igrači. Pitanje je hoće li takva dinamika utjecati na rad u velikoj modnoj kući, a još važnije – u LVMH-u. Sličnosti između estetike Proenze Schouler i Loewea lako je uočiti, dovoljno je zaviriti na njihove Instagram profile ili proučiti pojedine kolekcije. Oba brenda koketiraju s konceptualnošću i minimalizmom, ali uvijek u mjeri koja osigurava komercijalni uspjeh.

Proenza Schouler, Pre-Spring 2025
Proenza Schouler, Pre-Spring 2025
Proenza Schouler
Proenza Schouler, Pre-Spring 2025

Foto: Balenciaga, Launchmetrics, Loewe, Dior, Profimedia, Celine, Instagram

Učitati još
Zatvori