

Ove revije su podigle najviše prašine i potvrdile da moda ulazi u novu epohu. Znate o kome je riječ?
Ova sezona Tjedana mode je bila defile debitantskih kolekcija. Prije početka modnog maratona, popisali smo sve nove kreativne direktore, a cijeli popis možete vidjeti ovdje. Neki od najpoznatijih kreativnih direktora su zamijenili svoja prebivališta, a u cijeloj toj reformi najviše se pričalo o Chanelu i Matthieu Blazyiju. Nakon njega slijede Bottega Veneta i Louise Trotter i Dior i Jonathan Anderson. Mislimo da je vrijeme za rezime – koje su bile najpopularnije revije ovogodišnjih Tjedana mode?
Statistika ne laže – Chanelu je porasla popularnost odmah nakon revije
Revija svih revija – Matthieu Blazy za Chanel. Livestream je bio upaljen već pola sata prije revije i kada se napokon pojavila i slika i ton – ljudi su zašutili. Prvo red celebritija, naravno, samo A-listaši, spektakularna scenografija i prvi izlaz modela i prvog looka. Komentari poput “Kreće nova era Chanela” su se samo slijevali našim feedom. O Chanel reviji se pričalo mjesecima unaprijed i to je definitivno bio najveći ovogodišnji transfer u industriji. Stoga, ne čudi da se nova kolekcija nestrpljivo čekala.




Svega 2 minute prije početka livestreama revije na You Tubeu bilo je 8 i pol tisuća gledatelja (uzmite u obzir da je postojao i livestream na Instagramu koji je uvijek gledaniji i zastupljeniji). Nakon završene revije, nije bilo portala ili profila koji nije pisao o Chanelu. Čak i oni koji se ne bave modom, pisali su o debitantskoj kolekciji. Sve je to utjecalo na rast popularnosti kuće, koja samo 24 h nakon revije bilježi rast od 15 % u odnosu na prosjek u posljednjih šest mjeseci. I ovdje se ne govori samo o brojevima, već o sentimentu/raspoloženju, odnosno o tome koliko se pozitivno govori o Chanelu online. Tako da komentari koje smo gore napisali, “Kreće nova era Chanela” i slično, sada su dobili i potvrdu.
Nije da nismo očekivali ovakve rezultate
Ipak, ovo je bilo očekivano. Chanel je jedna od možda tri modne kuće (recimo, još Dior i Saint Laurent ulaze u ovu kategoriju) za koju znaju svi – od 8 do 88. Riječ je o najpoznatijoj kući na svijetu. Tako da, kada se promijeni kreativno vodstvo takve kuće, jasno je da će ljudi o tome pričati. Još kada na to mjesto sjedne jedan od najpoznatijih kreativaca, dizajner koji je faktički stvorio Bottegu Venetu, jasno je da će pretraživanje revije i ovacije buknuti u jednom danu. Ovdje je bitno naglasiti spomenutu analizu sentimenta ili raspoloženja. Dakle, nije da je javnost samo komentirala reviju, već ju je komentirala pozitivno. Chanel je naravno iskoristio hype i odmah sljedeći dan objavio vijest da je Nicole Kidman nova ambasadorica kuće – zgodno.

Bottega Veneta je isto rasturila
Možda se nekima neće svidjeti sljedeći komentar, ali Bottega Veneta je imala bolju kolekciju od Chanela. Jasno je da je riječ o dvjema dijametralno suprotnim kućama i da ovdje možemo iskoristiti onu poznatu “o ukusima se ne raspravlja”, ali Louise Trotter je stvarno rasturila. Buzz je bio apsolutno opravdan. Par komada s revije su se istaknuli i vjerojatno vas opsjedali na društvenim mrežama. Riječ je o komadima koji, kada su u pokretu, stvarno mogu biti hipnotizirajući. Trotter je koristila umjetno vlakno s metaliziranim efektom i upravo ti komadi su bili najzastupljeniji u raznim objavama nakon revije. Revija Bottege Venete na Tjednu mode u Milanu je bila najeksponiranija, a iza nje su se našle Prada i Versace. Bottega Veneta je pobjednik Tjedna mode u Milanu, a Chanel u Parizu.
Uzmite u obzir da je riječ o brendu koji nema profil na nijednoj društvenoj mreži.




@nickycbell And we are HERE FOR IT !!! #BottegaVeneta
♬ Don't Let Me Be Misunderstood - Nina Simone
Jonathan Anderson je već “obavio” svoju debitantsku reviju za Dior
Prema navodima modne kuće, više od milijun ljudi pratilo je livestream muške revije Diora, koja ja zapravo bila debitantska kolekcija Jonathana Andersona. Posljednja, ženska Dior kolekcija prikazana na Tjednu mode u Parizu je imala nešto manju brojku, ali i dalje dosta dobro popraćena. Ako pričamo o debitantskim kolekcijama, koju je Anderson imao nešto ranije nego svi ostali kreativni direktori – kuća je ukupno ostvarila više od milijardu pregleda na društvenim mrežama i to uoči i nakon revije održane 27. lipnja tijekom Tjedna muške mode u Parizu.
No, analiza sentimenta/raspoloženja, koja je kod Chanela pozitivna, kod muške kolekcije za Dior i nije ohrabrujuća. Dio publike ističe kako većina komada liči na Loewe (bivša kuća Jonathana Andersona) – s tim se ne bismo složili, a drugi dio govori da su komadi preskupi i precijenjeni – s tim se slažemo. Nakon revije za žensku kolekciju više nam je iskakao video u kojem Jonathan Anderson stoji u backstageu tijekom defilea revije s očima punim suza, nego neki određeni komadi iz kolekcije.




Ovu modnu godinu su obilježili debitanti
Modna 2025. godina započela je u znaku velikih promjena i debitantskih kolekcija koje su unijele svježu energiju u industriju, ali i podijelile modnu publiku više nego ikad. Iako svaka sezona nosi svoje favorite, ove su godine upravo debitanti bili ti koji su pokrenuli najviše razgovora, klikova i analiza. Kada ulogu kreativnog direktora preuzme novo ime, ne radi se samo o kolekciji, nego o redefiniciji čitave ere brenda.
Svaka promjena u velikoj modnoj kući zapravo je svojevrsni restart brenda. Trenutak u kojem se povlači crta između starog i novog. Očekivanja su golema, jer se od svakog novog dizajnera očekuje da redefinira estetiku, komercijalni smjer i narativ kuće. Mediji i investitori dodatno pojačavaju taj pritisak: Svaka prva kolekcija tretira se kao test budućnosti. Razloga za ovakav hype je mnogo, a sada sve ostaje na kreativnim direktorima – hoće li nastaviti oduševljavati ili će se inicijalni hype ipak malo smiriti?
Foto: Bottegaa Veneta, Launchmetrics, Tik Tok, Instagram (@chanelofficial)