Maja Brković kreira ovaj divan nakit u maloj radnji u Milanu

Maja Brković kreira ovaj divan nakit
u maloj radnji u Milanu

U posljednje vrijeme sve više naginjemo jedinstvenom, osebujnom nakitu koji će moći biti uz nas unatoč svim aktualnim i nadolazećim trendovima. Nakit Maje Brković upravo je takav, a nakon što je živjela u nekoliko potpuno suprotnih gradova svijeta, Maja je svoju bazu za kreativnost pronašla u Italiji, točnije u Milanu gdje kreira i prodaje svoj Marula Jewellery.

Radi se o uistinu posebnom nakitu, nadahnutom suvremenom umjetnošću, Majinim odrastanjem u Srbiji i Africi, arhitekturom i umjetnicima. Prije četiri godine pronašla je radnju u Milanu koji ju svaki dan inspirira da kreira ove minimalističke komade. Iako je najviše fokusirana na prodaju online, pa tako njezin nakit možete naručiti na službenoj stranici, saznali smo od Maje sve o njenoj radnji, kao i životu u talijanskoj prijestolnici.

Beograd, London, Los Angeles, Milano

Imaš uistinu zanimljivu prošlost – završila si Akademiju primjenjenih umjetnosti u Beogradu, zatim si edukaciju nastavila u Los Angelesu, diplomirala si u Londonu. Osim toga, provela si nekoliko godina i u Južnoj Africi, a trenutno se nalaziš u Milanu. Kako su ta tvoja iskustva utjecala na tvoj brend i nakit koji dizajniraš? 

U Afriku sam prvi put otišla 1998. godine i to me zaista zauvijek promijenilo. Ja sam došla iz Srbije, a tamo je bio ‘cijeli svijet u malom’, ljudi sa svih strana svijeta, različitih religija i načina života. Priroda je u Africi broj jedan, a onda sve ostalo, pa tako svaki dan vidiš prelijepog kameleona koji slobodno živi na drvu marule ili pauka koji isplete mrežu od dva metra tijekom noći. Kasnije će to svakako utjecati na moj rad, svjesno ili nesvjesno, osobito ta moja strast prema starim civilizacijama i plemenima. Njihovim uzorcima i ritualima, bojama, oblicima i jednostavnost njihove umjetnosti pune simbola.

Akademija u Beogradu, kao i prijatelji koje sam tada stekla, oblikovali su me, a naučla sam i kako je najbitnije dobro postaviti crtež, odakle i kako uzimati reference i to se onda prenijelo i na kreiranje bilo čega drugog. U tom smislu, vrlo dobro sam znala što želim napraviti sa svojom prvom kolekcijom nakita i kako to želim izvesti, od crteža do same produkcije.

Svi ti veliki gradovi zaista utječu na način razmišljanja, posebice zbog konzumacije suvremene umjetnosti te povezivanje mode i umjetnosti na svim nivoima. Sve te aspekte pokušavam povezati s dizajnom nakita i uklopiti u svoj brend.

Inspiracija minimalizmom i suvremenim umjetnicima

Od koje godine se baviš dizajnom nakita, kada si pokrenula Marula Jewellery i kako se brend razvijao do danas? Koliko si poznata na našem tržištu ili si više usmjerena na inozemstvo i ustvari grad u kojem živiš?

Završila sam GIA (Gemological Institute of America) u Londonu i ubrzo nakon toga odlučila napraviti svoju prvu kolekciju nakita. Odmah sam znala da želim pronaći malu radionicu u Italiji koja bi mi pomogla u tome. Tako je i bilo te sam 2018. godine pronašla studio u Vicenzi, odmah smo se razumjeli i jako brzo sam sredila papirologiju i administraciju, koja nije nimalo laka u Italiji. No, znala sam šta želim i tako sam pokrenula brend nakita u Milanu.

Ovdje mi najviše znači to što sam upoznala puno fotografa, kao i sama atmosfera grada i ta fuzija suvremene umjetnosti i mode. Usmjerena sam na više pravaca, a kako je brend zaista mali, zasad su to kontakti s klijentima koji znaju kako sve funkcionira. Trenutno radim i na tome da razvijem suradnju s nekoliko concept storeova. 

Jako si nadahnuta umjetnošću, kao i arhitekturom, je li to tvoja prva ljubav?

Apsolutno! Arhitektura brutalizma koja je prevladavala na teritorijiu Jugoslavije i s kojom sam bila okružena puno mi je pomogla da izvučem te oblike kao osnovu nakita, a onda da dodam i boju. To gradi određenu estetiku koja mi odgovara, zato sam i prstenje iz prve kolekcije nazvala ‘Tube rings’, prilično nadahnuta tom arhitekturom.

U Parizu je krajem 2017. održana izložba Dada Africa gdje je bio izložen nakit umjetnika Dade, dok su u isto vreijme bile izložene skulpture Oscar Tuazona na trgu Place Vendome. U tom konkretnom trenutku i to je dosta utjecalo na mene. 

Život u Italiji

Možeš li nam otkriti više o samom nakitu, materijalima, načinu proizvodnje i poslovanja – što ti je najvažnije kada se radi o tvom brendu?

Materijal koji najviše koristim je 18kt zlato, a ‘smalto’ ili emajl mi pomažu da ubacim boje u cijeli koncept. To mi je bilo presudno kada sam pronalazila studio s kojim ću sarađivati, da razumiju minimalizam i da se bave tehnikom emajliranja. Cijeli proces se sastoji od crteža, preko moodboarda i razvijanja ideje, do same proizvodnje. To je istovremeno i uzbudljivo i stresno.

Kasnije, ako kolekciju prati i kampanja, najbitnije je znati što točno želim, a onda se poklope i sve kockice – od fotografa, stilista, modela do lokacije fotografiranja i ostalih detalja. Jer duh i atmosfera brenda čine cijelu priču, bilo da se radi o editorijalu ili fotografijama samog nakita u okviru neke mrtve prirode fotografirane mobitelom, pa čak i fotografija na kojima nema nakita. 

Kako izgleda tvoj život u Italiji, je li bilo teško tokom pandemije, i vraća li se sve lagano na staro? 

Trenutno se stvari u Italiji kreću na bolje. Tokom pandemije bilo je jako teško u svakom pogledu. U mom dijelu grada male su radnje održavale duh, kao na primjer Giuseppe i Franco koji tu imaju radnju u kojoj proizvode i prodaju svoju tjesteninu, tako da su tu uvijek bili redovi ljudi. I tako svaki dan, baš kao i sada. Moj rad je i tada bio okrenut uglavnom na komunikaciju online i to mi i dalje pomaže da se povežem s mnogim ljudima i da ostvarujem suradnje. Tako da, idemo dalje! 

Foto: Marula Jewellery

Učitati još
Zatvori