Journal.hr
Givenchy

Što se da naučiti iz nove Givenchy kampanje? Moda može prenijeti emociju ako je napravljena dobro

Godinama je bila čelu Alexander McQueena, gdje je izgradila reputaciju vizionarke i jedne od rijetkih žena na čelnim pozicijama u modi. Sarah Burton sada Givenchyju daje toplinu, raznolikost i osjećaj zajedništva koji osvježavaju klasičnu sofisticiranu estetiku brenda. Nedavno smo pisali o “dosadnim” kampanjama i iako “na prvi pogled” ova Givenchy djeluje tako – vjerujte, ona je itekako prožeta emocijom i toplinom.

Tko su glavna lica nove Givenchy kampanje?

Kampanju krase modeli i žene različitih dobnih skupina – neke od njih su Kaia Gerber, Adut Akech, Vittoria Ceretti… Ali, “caka” je u tome što je Burton uključila i svoj dugogodišnji kreativni tim. Time je Burton dobila toplinu fotografija jer stvarni ljudi se najlakše poistovjete sa – stvarnim ljudima. Tako u kampanji možemo vidjeti stilisticu Camillu Nickerson, vizažisticu Luciu Pieroni i fotografa Colliera Schorra, naglašavajući tako zajedništvo i važnost suradnje iza kamere. Cijela kampanja odiše spontanošću, vedrinom i nečim što u visokoj modi rijetko vidimo – osmijehom. Upravo ta lakoća i radost u fokusu je Burtonina vizija, koja je sama izjavila kako je inspiriraju sve žene, ali i briljantni tim s kojim svakodnevno stvara.

Kako je Givenchyu to pošlo za rukom, a Pradi i Gucciju nije?

U najnovijoj Givenchy kampanji, Sarah Burton dokazuje da luksuz može biti više od hladne estetike i nepristupačnog sjaja. Umjesto da nam servira još jednu seriju perfekcionističkih poza, Burton je ispričala priču. Priču u kojoj moda ima emociju, lice, pa čak i osmijeh. Ali najbitnije od svega, stvarne ljude. Gucci je pokušao napraviti sličnu stvar sa svojom kampanjom za jesen ’25, nazvanoj Portrait Series. U fokus su stavili pojedince koji su i glavni akteri kampanje, ali na kraju sve to izgleda kao lookbook pun hladnih lica i skupih komada.

Fotografije Colliera Schorra nisu sterilne kompozicije koje funkcioniraju samo unutar granica modne industrije, već prizori koji izgledaju poput intimnog albuma sjećanja. U vremenu kada luksuzna moda često pati od vlastite nedodirljivosti, Burton nam pokazuje da emocija može biti jednako luksuzna kao i sama odjeća (koju će sigurno krasiti četveroznamenkaste cifre). To je luksuz koji se mjeri sposobnošću da se u njemu prepoznamo, da ga osjetimo, da nam izmami osmijeh. Burtonin potez je radikalan upravo zato što vraća ono što je moda predugo zaboravljala – ljudskost. I možda je upravo to najveći luksuz današnjice.

Foto: Givenchy