Vrag nosi Pradu 2 je marketinška meka za modne kuće: Što outfiti koji se nose u filmu znače za brendove?
Vrag nosi Pradu 2 je marketinška meka za modne kuće: Što outfiti koji se nose u filmu znače za brendove?

Vrag nosi Pradu 2 je marketinška meka za modne kuće: Što outfiti koji se nose u filmu znače za brendove?

Ako vam se čini da su vam posljednjih tjedana Instagram i TikTok preplavljeni paparazzi fotografijama Anne Hathaway, Emily Blunt i Meryl Streep u vrhunskim dizajnerskim komadima, niste jedini. Snimanje nastavka kultnog modnog filma “Vrag nosi Pradu u punom je jeku, a fanovi mode, filma i luksuznih brendova nestrpljivo prate svaki korak glumačke postave. Iako radnja filma još uvijek nije poznata, jedno je sigurno: moda je opet glavna protagonistica.

Nakon gotovo dvadeset godina od originalnog hita, okupila se stara postava – Anne Hathaway, Emily Blunt, Stanley Tucci i, naravno, ikona Meryl Streep. No dok se mnogi pitaju kako će izgledati Miranda Priestly u današnjoj eri, modni insajderi već znaju: film je postao marketinška meka za modne kuće.

Vrag nosi Pradu 2
Emily Blunt

Vrijednost medijskog utjecaja mjeri se u milijunima

Da, modni komadi koje nose glumci u filmu imaju stvaran komercijalni utjecaj, potvrđuje i MIVmedia impact value. Ovu metriku razvila je platforma Launchmetrics kako bi kvantificirala vrijednost koju modni, beauty i luksuzni brendovi ostvaruju zahvaljujući medijskoj izloženosti. Ukratko, MIV izražava koliko je vrijedno svako pojavljivanje brenda u online člancima, na društvenim mrežama ili u tisku.

Prema ekskluzivnim podacima objavljenima na stranici Because Marketing, u samo mjesec dana, Vrag nosi Pradu 2 generirao je čak 38.6 milijuna dolara vrijednosti medijskog utjecaja. A tko je najveći dobitnik? Gabriela Hearst, čije je komade Anne Hathaway nosila na setu, ostvarila je 1.4 milijuna dolara MIV-a. To je više od 60% njezinog procjene medijskog utjecaja s vlastite revije u Parizu!

Slijede Chanel ($1.2M), Jean Paul Gaultier ($1.1M), Coach ($669K), Jacquemus ($585K), Valentino ($561K), Fendi ($350K), Agolde ($232K), Golden Goose ($215K), RE/DONE ($260K), Jimmy Choo ($166K), Toteme ($152K), Phoebe Philo ($139K), Gucci ($118K) i Celine ($102K). Ove brojke jasno pokazuju da odjevni komadi iz filma nisu samo stylish garderoba, već i ozbiljan marketinški alat.

Vrag nosi Pradu 2
Meryl Streep

Marketinška meka za brendove i trendove

Slučaj koji najbolje pokazuje moć medijske vidljivosti? Anne Hathaway na snimanju u Chanel natikačama. Jedna fotografija bila je dovoljna da se pokrene lanac. Mediji su krenuli pisati, influenceri su krenuli kupovati, cure su krenule pretraživati i Chanel natikače su preko noći opet postale must have komad.

Ovo je upravo ono što MIV mjeri. Kad slavna glumica poput Hathaway nosi neki komad, on automatski postaje tema razgovora. Brend dobiva vidljivost, počesto i povećanu prodaju, a publika dobiva novu it stvar za staviti na listu želja. Film se tako pretvara u živi modni editorijal – jedan od najutjecajnijih ove godine.

Brendovi u prvom planu: tko je tu, a koga nema?

Chanel, Gabriela Hearst, Jean Paul Gaultier, Coach, Jacquemus, Valentino, Fendi, Agolde, Golden Goose, Jimmy Choo, Toteme, Phoebe Philo, Gucci, Celine. Svi su oni dobili svoje mjesto u garderobi stylish junakinja. No što je s Pradom?

Ironično, iako se brend nalazi u samom naslovu filma, dosad smo vidjeli samo jedan prepoznatljiv Prada komad – bijele kitten heels cipele. To otvara brojna pitanja. Je li Prada odlučila ne sudjelovati? Je li stilistica odlučila pričekati s njihovim komadima? Ili nas čekaju u finalnim, najdramatičnijim scenama? Što god odgovor bio, Prada ( i Miu Miu) odsutnost itekako će utjecati na percepciju brenda, ali i potencijalnu poziciju na Lyst Index analizi.

Vrag nosi Pradu 2
Anne Hathaway

Radi li stilistica dobar posao?

Odluka da kostimografiju za nastavak preuzme Molly Rogers, koja je prethodno radila i na And Just Like That…, izazvala je različita mišljenja. Patricia Field, stilistica originalnog filma, postavila je visoku ljestvicu. I iako je Rogers bila njezina asistentica te ima značajno iskustvo, modna publika očekivala je više.

Paparazzi fotografije sa snimanja pokazuju stilski promišljene kombinacije, ali mnogi smatraju da im nedostaje onaj wow faktor. Hathaway izgleda besprijekorno, ali ne i revolucionarno. Meryl Streep je i dalje Miranda u odijelima, no možda je vrijeme da i Miranda Priestly evoluira?

Na temelju dosad viđenog, Molly Rogers vješto kombinira brendove, ali ne riskira. Za film koji ima status modnog fenomena, publika želi styling koji će pomicati granice, viralne outfite koje ćemo spremati u moodboardove i komade o kojima će se pričati godinama. Za sada, imamo dobre outfite sa seta. No hoće li biti i legendarnih – ostaje za vidjeti.

Vrag nosi Pradu 2
Meryl Streep

Vrag nosi Pradu 2 već je postigao ono što čeka svaki brend koji u filmu sudjeluje – masivnu vidljivost, ulazak u svakodnevne modne razgovore i MIV izražen u milijunima. I dok čekamo da vidimo hoće li se Miranda Priestly i dalje zgražati nad plavom bojom, jedno je jasno: svaki outfit u ovom filmu ima težinu, komercijalnu vrijednost i kulturni utjecaj.

Foto: Profimedia

Učitati još
Zatvori