Modni dvojac Klisab otkrio nam je sve o svojoj prvoj kolekciji naočala za Ghetaldus

Njihove torbe danas možete vidjeti gotovo na svakom koraku, a ove zime u svojoj ste garderobi zasigurno poželjeli upravo njihov kaput ili bomber jaknu. Modni dvojac KLISAB na hrvatskoj modnoj sceni pojavio se prije pet godina, a u posljednje dvije njome je i u potpunosti zavladao. Iza imena KLISAB nalaze se mladi i talentirani modni dizajneri Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić koji su svoju viziju i estetiku pretvorili u prepoznatljivi brend koji ćete prepoznati na prvi pogled i u čije ćete se odjevne komade i modne dodatke uvijek iznova zaljubiti. Njihovu prepoznatljivu estetiku i neporecivi talent prepoznala je i optika Ghetaldus koja im je ponudila, da u suradnji s njima, kreiraju kolekciju naočala.

Nakon više od godine i pol, prva kolekcija naočala KLISAB x Ghetaldus uskoro će ugledati svjetlo dana, a divni vizuali kampanje već su otkrili prve modele i izazvali oduševljenje. Ususret skorom lansiranju cjelovite kolekcije, s Tomislavom i Markom popričali smo o novoj suradnji, izazovima koje je donijelo, inspiraciji iza okvira i budućim planovima.

U posljednjih nekoliko godina osvojili ste hrvatsku modnu scenu, a sada ste nas iznenadili novim projektom. Kako je došlo do ideje o kreiranju kolekcije naočala i suradnje s Ghetaldusom?

Naš dizajnerski asesoar, KLISAB torbe, nakit u prvim ili šeširi u posljednjoj kolekciji, kroz sezone pokazao se kao jedan od fortea brenda i nadogradnja te linije nameće se ne samo kao pametan idući korak, već i nešto na čemu uživamo raditi. Stoga vas neće začuditi da nas je jako razveselio poziv iz Ghetaldusa da u suradnji s njima potpišemo kolekciju sunčanih i dioptrijskih naočala. Dodali bi još da je ova inicijativa svjedoči o viziji razvoja vlastitog brenda koju u Ghetaldusu očito imaju, a nama je došla kao potvrda statusa na sceni koji smo kroz ovih pet godina gradili.

Koliko se kreativni proces iza kreiranja KLISAB ready-to-wear kolekcije i KLISAB kolekcije naočala razlikuje? Koji su bili novi izazovi s kojima ste se susreli?

Estetika brenda KLISAB u nama je, a rekli bismo i našim kupcima, vrlo jasno određena i njezino pretakanje u različite medije za nas je poprilično lako, događa se organski. Izazov nastupa kada je tehnologija izvedbe dizajna nešto što nam je nepoznanica i tu je ključna bila podrška Ghetaldusovih tehnologa. Uz njihovo tehničko znanje i logistiku realizirali smo kolekciju od 12 sunčanih i 10 dioptrijskih modela naočala koja u cijelosti nosi DNA našeg brenda. 

Ususret službenom predstavljanju kolekcije, na svojem Instagram profilu podijelili ste prve fotografije naočala koje donose zanimljivu kombinaciju retro estetike i futurističke jednostavnosti. Koja je bila inspiracija iza njihovih oblika, kolorističke priče i materijala koje ste koristili?

Moramo najprije reći koliko uživamo u reakcijama i različitim načinima na koje se čita naš rad. Kombinacija retro i futurističke estetike nije nužno ono što smo mi artikulirali kao cilj kod ove kolekcije, ali kada ju vi tako opišete, jasno nam je zbog čega. Mi smo ishodište kolekcije, kao i inače kad radimo pret-a-porter, uzeli u klasici, nekim omiljenim oblicima u optici, kojima smo dali suvremeni pogled i naš dizajnerski potpis. I kod dizajna naočala visoko mjesto u hijerarhiji prioriteta dali smo funkcionalnosti, pa i multifunkcionalnosti kao kod modela s tri para izmjenjivih leća. Kolekcija u sebi ima snažne, statement komade, ali i one koji su na licu neutralni, ali imaju detalje zbog kojeg ostaju prepoznatljive. Koristili smo metal i acetate u kombinacijama boja i uzoraka karakterističnim za KLISAB.

KLISAB odjevni komadi i torbe uvijek su prepoznatljivi, iako nikad ne nose istaknuto ime brenda ili logo. Postoji li jedinstveni detalj po kojem će KLISAB naočale biti prepoznatljive?

Točno, nikad se (do sada) nismo priključili trendu logomanije, ali nam je uvijek bilo važno da svaki dizajn koji potpišemo bude distinktivan. KLISAB za Ghetaldus naočale, kao i naša odjeća i drugi asesoar, oblikovane su tako da se uklope u različite stilove, od onih eklektičnih do normcore stylinga koje će se ovim modnim dodatkom izdvojiti. Nešto čemu smo posvetili posebnu pažnju u dizajniranju je silueta krila naočala, zbog njihovog oblika modeli su prepoznatljivi.

U vašim kolekcijama uvijek se krije nekoliko modela koji se pretvaraju u bestsellere. Nakon torbi, nabrane haljine iz kolekcije proljeće/ljeto 2019. te bomberice i kaputa iz kolekcije za sezonu jesen/zima 2019./2020., možete li predvidjeti koji bi okviri mogli izazvati najveći interes i dobiti it status?

Bestsellere mi ne planiramo. Pogledom unatrag, bestselleri su postajali komadi koje smo kao dizajneri i sami snažno osjećali. Put do takvog komada za nas se očito krije u beskompromisnom slijeđenju vlastite kreatorske intuicije, pa čak i kad se odluka čini riskantnom. I u ovoj kolekciji naočala neki modeli su upravo tako nastali, ali njihovo zaživljavanje do statusa „it“ je nešto što ne možemo, a možda ni ne želimo moći zajamčiti.

Ne sumnjamo da će KLISAB naočale brzo postati novi modni favorit ljubiteljica hrvatske mode i vašeg brenda. Što nam spremate sljedeće? Možemo li se nadati nastavku suradnje s Ghetaldusom?

Veseli nas pozitivno ozračje koje okružuje ovu suradnju već nakon predstavljanja kampanje. Lansiranje cjelovite linije je pred nama 10. veljače u Hrvatskog glazbenom zavodu i u ovom trenutku naša pažnja je na tome da vam približimo kolekciju na kojoj smo radili dulje od godinu i pol dana i na koju smo vrlo ponosni. Ali da ne izbjegnemo pitanje, na novoj kolekciji KLISAB za Ghetaldus naočala već radimo.

Foto: Petra Mrše, John Pavlish

0