Ante Burazin – prvi izbor osobnog fitness trenera među ženama

Brinuti se za fizičko zdravlje jednako je važno kao i briga za mentalno zdravlje. Zapravo, jedno i drugo ide pod ruku. Međutim, danas žene mijenjaju klasičnu teretanu s grupnim treninzima, ali zašto je to tako? Izbjegavaju li žene teretanu zbog stigme da se tamo nalaze samo body builderi? Smatraju li da će se podizanjem bučice dva puta pretvoriti u The Rocka?

Kako je raditi s ženama kao klijenticama, koje su razlike u odnosu na rad s jačim spolom – otkriva nam osobni fitness trener Ante Burazin, poznatiji pod nadimkom FitMedo.

Teretane su se ponovno otvorile, vjerujemo da si sretan zbog toga! Da li su se klijenti vratili treningu? 

Da, napokon smo dočekali da se teretane ponovno otvore, nakon što su dva i pol mjeseca bile zatvorene, i mogu reći da sve funkcionira u najboljem redu. Vježbači poštuju sve epidemiološke mjere zbog koronavirusa – a ja se iskreno nadam da smo polako i pri kraju s cijelom korona situacijom te da je pred nama bolji i pozitivniji period za sve nas! Klijenti su se većinom vratili na treninge u teretanu i mogu reći da po njihovim reakcijama vidim da su jedva dočekali. Jednostavno ljudima treba to da održe zdravo tijelo, a i psihu! 

2.  Sudeći po tvojim objavama na Instagramu, primjećujemo da su većina tvojih klijenata žene, koja je to tajna veza tebe kao trenera i žena koje dolaze baš k tebi na trening? 

Dobro ste primijetili, većina mojih klijenata jesu žene, i ja sam jako sretan što me žene vole i treniraju kod mene. Što ne znači da ne radim s muškarcima, samo su jednostavno žene u većini. Smatram da se to spontano dogodilo, nakon prvih fotografija s treninga s Sonjom Kovač i Jelenom Rozgom počeo sam dobivat sve više upita od žena za trening.

3. Koja je osnovna razlika između muškaraca i žena kad je trening u pitanju, da li su muškarci poslušniji u izvođenju vježbi? Da li su realniji kad je u pitanju izgledi postizanje fitness cilja? 

Ne bih sad to generalizirao, bitno mi je da žena, kao i muškarac, daju 100% na treningu! Sve je individualno i ovisi o osobi, te njenoj spremnosti, želji, volji, snazi. Ali, moram bit realan, žena će se u više slučajeva pokušati izboriti da napravi lakšu verziju određene vježbe. Muškarac je većinom bez puno negodovanja obavi. Isto tako muškarci su dosta nerealni kad je u pitanju postizanje fitness cilja, često bi u mjesec dana do ogromnih mišića. Međutim, ja ih ne krivim jer utjecaj medija prejak i onda im se nameće nešto što nije realno, pogotovo u kratkom roku. A živimo u svijetu gdje je sve “sad i odmah” no ja im pojasnim neke stvari vrlo brzo. 

4. Postoji li razlika u muškom i ženskom treningu? Kako izgleda primjer jednog tvog treninga koji tvoji klijenti odrađuju? 

Svaki klijent ima određen cilj, a ja mu pomažem da kvalitetnije i brže ostvari taj cilj. Trening zavisi od cilja koji je pred nama te od želje klijenta, tako da trening ovisi o tome na čemu je fokus. Trening je trening, ne dijelim ga na muški i ženski, samo osjetim koliko osoba može i nastojim da klijent da svoj maksimum. Primjer klasičnog treninga bi bio –  cardio zagrijavanje, trbušnjaci, glavni dio treninga s težinama za određene skupine mišića koje radimo taj dan, na kraju istezanje! Sve ovisi koliko klijent puta trenira tjedno tako i slažem treninge i mišićne skupine koje radimo. 

5. Da li žene stvarno imaju strah od bučica? 

Ovo je pitanje koje će uvijek mučiti žene, većina klijentica koje dođu na trening, prvo im je pitanje “Hoću li se nabildati?”, “Ne želim imat ogromne mišiće”. Dosta žena misli da će trening s utezima ih pretvorit u The Rocka ili Hulka, stoga provode sate i sate na cardio spravama te smatraju da će tako postići idealnu žensku figuru što je totalno krivo. Naravno, cardio vježbe će sagorjeti tjelesnu masnoću i naravno da moje klijentice koje trebaju gubiti na kilaži rade dosta cardio vježbi, ali lijepo oblikovane ruke i noge te ravan trbuh daje trening s utezima! Stoga uvijek kombiniram cardio, utege i vježbe snage s vlastitim tijelom. Većina žena dolazi s ciljem da smršavi i izgleda fit, a zato je potreban trening s težinom, i ne treba ih biti strah od bučica! Žene znaju imat strah općenito od teretane, strah ih je od raznoraznih pogleda, nepoznatog prostora. Stoga ja znam svoje klijentice koje dolaze prvi put u teretanu dogovorit u terminu kad nema previše ljudi, da im bude što ugodnije, da se opuste, upoznaju prostor, sprave, i na kraju shvate da je svatko fokusiran samo sebe i svoj odraz u ogledalu dok vježba. Primjećujem, da već kad dođu sljedeći put su hrabrije, a nakon tjedan dva su dosta samopouzdanije. 

6. Koje su najčešće greške koje žene rade u teretani? Koje vježbe vole, a koje ne preferiraju baš? 

Najčešće greške koje viđam po teretanama su kao što sam rekao, samo fokus na cardio vježbama, primijetio sam da dosta vježbača općenito ne konzumira dovoljno vode. Ne volim korištenje mobitela za vrijeme treninga, to sve moje klijentice znaju. Kad se radi, radi se! Isto tako ne razumijem trenere koji dok klijent izvodi vježbu – tipka po mobitelu ili pregledava Instagram profil, ali to je sad već druga tema. Žene vole sve vježbe za stražnjicu, ima ih nekoliko koje bi samo to radile cijeli trening, kad spomenem vježbe za gornji dio tijela kreće panika. S ovim vam je jasan odgovor što vole, a što ne, to je taj strah od “muškobanjastog” izgleda, i kriva predodžba da će postati body builderice ako počnu dizati utege. Uložim vremena kolikogod je potrebno da objasnim da to ne ide tako, žena nema dovoljnu količinu testosterona za izgradnju mišića velikih kao kod muškaraca, stoga uz pomoć utega postaje samo vitkija i fit. Pogledajte samo Jennifer Lopez, Nicole Scherzinger, Jennifer Aniston, Adrianu Limu… to su sve žene koje se ne boje utega ni treninga s istim – i svaka će žena reći da imaju savršena tijela, e to je trening uz adekvatnu prehranu! Profesionalni body building je nešto sasvim drugo. 

7. Koje su izlike ako/kad žene otkazuju dolazak na trening? Da li odustaju lako? Slušaju li tvoje savjete? 

Kad se žena zainati onda nema odustajanja! Kad sama odluči da je vrijeme za promjene i da je spremna onda je to to! Imao sam svakakvih situacija, naravno na svojim društvenim mrežama svi prikažemo ono najbolje, ali dosta je nezavršenih i neuspješnih priča što me rastuži. Kao trener daš sve od sebe da osoba uspije ali ako ona nije spremna i ima nešto što je koči, nijedan trener tu ne može pomoći. Zato kažem klijent, u ovoj situaciji žena, treba bit spremna sama sa sobom pa onda tek uz trenera može krenut dalje. Često je odustajanje vezano uz to što žena ne vjeruje u sebe, smatra da ne može izgubit određeni dio kilograma jer ih se previše nakupilo, gleda se samo kraj priče, a ne cijeli proces. Npr. ako imamo za izgubiti 30 kilograma, trebamo ići korak po korak, 3 po 3, i onda zbroj bude svakim tjednom sve veći, tj. u ovom slučaju minus u kilogramima.

Što se tiče otkazivanja treninga, ja sam stvarno strog po tom pitanju i tako sam se postavio, poštujem tuđe vrijeme i očekujem da se poštuje moje. Naravno, ako je bolest u pitanju ili nešto ozbiljno, to razumijem, ali ne podnosim kad osjetim da netko nema poštovanja prema meni i mom radu. Ali mogu reći da sam okružen super klijenticama i presretan sam što su sve to divne djevojke i žene. 

8. Trener uz to što mora biti stručan treba biti dobar psiholog, smatraš li da je ženama uz trening potrebno i više priče nego kad su muškarci u pitanju? 

U svakom poslu u kojem si okružen ljudima potrebno je biti dobar psiholog. Žene se samo brže otvore te podijele sa mnom neke intimne detalje iz svog života, tako da dosta ja toga saznam tijekom treninga ali sve njihove priče ostaju samo između nas. Povjerenje u ovom poslu je jako bitno. 

9. Zašto je dobro raditi s ženama? Koji je tvoj savjet budućim klijenticama? 

Zato što su divne!

A savjet, hm… Nemojte nikad odustat od treniranja, niti od svojih snova – zbog partnera! Na kraju dana imate samo sebe, i ostajete sami sa sobom. 

Foto: John Pavlish

0