Journal.hr
Rini skincare za djecu

Treba li trogodišnjacima skincare rutina? Slučaj slavne glumice i njezinog beauty brenda za djecu

Proteklog vikenda na društvenim mrežama povela se prilično bitna rasprava – treba li trogodišnjoj djeci skincare rutina. Val komentara pokrenula je objava glumice Shay Mitchell koja je pokrenula dječji skincare brend Rini. Vizuali su, u najmanju ruku, upitni. Na njima su djevojčice i dječaci s maskama za lice. I ne, ne govorimo o preteen djeci koja su barem imala nekog iskustva s pojavom prištića (iako bi i to bilo prerano), govorimo o djevojčicama i dječacima od tri ili pet godina.

Iako je Mitchell smislila dobru priču u kojoj kaže kako je brend osmislila nakon što je kćer njezine prijateljice malo izgorjela po licu na jednom odmoru, malo tko u komentarima je povjerovao u to. I dok glumica tvrdi kako je tada shvatila da joj treba nešto što će umiriti kožu, ali istovremeno biti clean i nježno za dječju kožu, većina ovo vidi kao money grab potez.

Problematična kampanja

Budimo realni, što ranije naučimo djecu kako da brinu o koži, to bolje, ali to ne znači da moraju imaju skincare rutinu. To znači da im u naviku treba ući dobra higijena i eventualno hidratantna krema uz zaštitni faktor ljeti. I to je to. Djeca koja imaju kožne probleme i dijagnoze trebaju liječnika i posebne preparate, ne trebaju masku za lice s potpisom Shay Mitchell.

I možda ljudi ne bi ovako burno reagirali da kampanja nije toliko problematična. Ona zaista šalje poruku o tome da trogodišnjaci trebaju skincare rutinu. I dok Mitchell tvrdi kako je inspiraciju uzela i od toga što nju njezine kćeri uvijek žele kopirati, činjenica je da djeca trebaju znati granicu. Naprosto, neke stvari odrasli rade, a djeca ne. Mama će staviti retinol na svoje lice, ali to ne znači da moramo imati dječju verziju retinola da bi ju i kćer mogla stavljati jer je eto baš zapela za to. Tako je i s ovim maskama. Dodatan problem je i što na sheet maskama stoji natpis daily. Naravno, to je na pakiranju kako bi se dalo do znanja da su sastojci dovoljno nježni da se mogu koristiti svakodnevno, ali šalje i poruku da bi se trebalo koristiti svakodnevno. To ne rade ni odrasli. 

I naravno, pakiranja su takva da će privući svako dječje oko. A i proizvodi. Hidrogel maske su u zabavnoj ružičastoj i zelenoj boji sa šljokicama, a sheet maske imaju motive jednoroga, psića i pande. Sve je osmišljeno tako da potiče prodaju, odnosno da privuče djecu kojoj roditelji često ne mogu reći ne. I to je najveći problem.

Capitalism final boss

U vremenu kada slušamo o fenomenima poput Sephora kids, gdje tinejdžerice kupuju retinol, kiseline i pilinge, trebamo li zaista dopustiti da konzumerizam preuzme i djetinjstvo onih najmlađih? I možda Shay Mitchell nije nužno u sve krenula s lošom namjerom, ali ne trebamo se ni praviti da joj zarada nije na prvom mjestu. Zbog toga se pokreću svi poslovi, a dodajmo u priču i činjenicu da ima 35,2 milijuna pratitelja. Neka dobit je zagarantirana.

I čak i da je lansirala sve ove proizvode, reakcija javnosti vjerojatno ne bi bila ovako dramatična da je kampanja drugačija. Činjenica je da ona direktno targetira djecu. Sve je osmišljeno tako da bude privlačno njima i da im se ne može reći ne. Problematično je i što su na glavnim vizualima isključivo djevojčice. Tek nakon pobune javnosti, na profilu brenda je objavljen i vizual s dječakom.

Pustite djecu da budu djeca“, ljudi masovno pišu u komentarima, a uz to dodaju kako su žene ionako izložene nerealnim beauty standardima i da djevojčice ne trebaju tome biti izložene od najranije dobi. Upravo to ova kampanja komunicira – da djeca već od treće godine moraju brinuti o beauty rutini, znati što je serum i imati svoje skincare proizvode.

Hoće li Rini opstati?

Više nego ikad, u današnje vrijeme svaki publicitet je dobar publicitet. Za Rini bi se i onako čulo zbog količine pratitelja koje Mitchell ima, ali ovako je oko njega stvoren hype pa makar i negativan. Da je glumica odlučila lansirati emolijentnu kremu ili SPF, ovakva negativna reakcija definitivno bi izostala. Nažalost, odlučila je ovo agresivno reklamirati kao skincare za djecu. Neki odrasli rituali bi trebali ostati odrasli i ne bi ih se trebalo bezglavo preslikavati na djecu.

Jasno je da djeca žele kopirati roditelje, ali neka granica mora postojati. Djeca su tu da budu djeca, da se igraju i da budu bezbrižna. Ne trebaju misliti o maskama za lice i treba li njihovoj koži hidratacija. To je posao roditelja i oni trebaju biti tu da ih zaštite SPF-om, namažu hidratantnom kremom ili njeguju nakon sunca. Njihova kožna barijera još se stvara i jača i zaista nema potrebe da ju se narušava skincare proizvodima za koje s tri godine ne bi trebali niti znati.

Hoće li Rini opstati? Teško je predvidjeti, ali jasno je da početak nije bio najsjajniji. Većina komentara ne ide u prilog Shay Mitchell, nekolicina ju brani i kaže da ne vide ništa loše u ovim proizvodima, ostaje vidjeti koja polovica će prevagnuti i hoće li Rini postati profitabilan ili će biti samo još jedan propali celebrity beauty brend.

Foto: Rini