Što je neurokozmetika? Budućnost skincarea koja umiruje kožu i mozak ili prodajni trik?
Što je neurokozmetika? Budućnost skincarea koja umiruje kožu i mozak ili prodajni trik?

Što je neurokozmetika? Budućnost skincarea koja umiruje kožu i mozak ili prodajni trik?

Još 2022. pisali smo o funkcionalnim parfemima, oni ne samo da mirišu dobro, nego uz to i poboljšavaju raspoloženje. Bili smo tada na tragu nečega što se zove neurokozmetika. U posljednje vrijeme to je pojam o kojem se sve piše i govori, a temelji se na tome da proizvodi osim poboljšanja izgleda kože, poboljšavaju i raspoloženje. Princip na kojem bi trebali funkcionirati je je aktiviranje osi koža-mozak. Zapravo, neurokozmetika je na samom sjecištu neuroznanosti, dermatologije i psihodermatologije. Spoj tih grana mogao bi stvoriti potpuno novu generaciju skincare proizvoda sa znanstveno utemeljenim rezultatima i psihofiziološkim efektima.

neurokozmetika_alex-rusciano-dupe

Neurokozmetiku najlakše je objasniti kroz parfeme

Otkako smo prvi puta pisali o funkcionalnim parfemima, pojam neuroscent postao je puno popularniji. Takvi mirisi fokus stavljaju na vezu između mirisa, sjećanja i emocija. Parfemi više nisu tu samo kako bismo dobro mirisali, oni su tu kako bi nam dali osjećaj ugode i nostalgije, kako bi umirili i kako bi u nama potaknuli uspomene koje su možda dosad bile nešto dublje zakopane.

Naš olfaktorni sustav povezan je s amigdalom i baš zato mirise povezujemo s određenim uspomenama. Upravo zato su nam neki mirisi posebno dragi – mirišu na mamu, na tatu, na partnera… I upravo to je snaga funkcionalnih parfema, oni su povezani s našom emocionalnom dobrobiti.

Uz to, postoje funkcionalni parfemi koji su fokusirani isključivo na poboljšanje našeg raspoloženja. Primjer je brend The Nue Co. koji olfaktornu tehnologiju koristi kako bismo uz pomoć njihovih parfema smanjili stres.

No kako funkcionira neurokozmetika, točnije skincare?

Valja naglasiti kako je neurokozmetika još uvijek u povojima i još je puno pitanja u zraku.

Neurokozmetika oslanja se na tvrdnje da neki sastojci mogu komunicirati s neurotransmiterima u koži koji prenose poruku mozgu. Postavlja se pitanje je li ovo samo još jedan marketinški trik ili sastojci zaista mogu komunicirati s našim neuralnim putevima i ako da, je li njihovo djelovanje dovoljno jako da utječe na naše raspoloženje.

U koži se nalazi bezbroj živčanih završetaka i znanstvenici koji rade na konceptu neurokozmetike oslanjaju se upravo na njih. Točnije na njihovu reakciju na neki sastojak kao i na način na koji ga primjenjujemo.

neurokozmetika_małgorzata-kułaga-dupe

10 godina istraživanja

Ono što tek sada postaje poznato u javnosti, već je neko vrijeme poznato znanstvenicima. Primjerice, Sisley je pokrenuo vlastiti brend neurokozmetike Neurae, nakon 10 godina istraživanja. Sada tvrde da njihova kozmetika može regulirati razinu hormona stresa, kortizola, kao i da može povećati količinu serotonina.

Pojavila su se i istraživanja koja fokus stavljaju na utjecaj određenih neurotransmitera na psorijazu, hiperpigmentaciju i preuranjeno starenje. Iz brenda Neurae kažu kako su proveli ekstenzivna istraživanja botaničkih sastojaka kako bi odredili koji imaju sposobnost aktiviranja neurotransmitera u koži.

Valja naglasiti kako dosad uglavnom postoje istraživanja koja se odnose na pojedini sastojak, ali i na to kako se ponaša kada je u formulaciji s drugima. Zasad nema nezavisnih studija koje dokazuju da ovi sastojci zaista imaju benefita za kožu i emotivno stanje.

Skincare revolucija, ako se dokaže da djeluje

Neurokozmetika bi uz detaljna istraživanja mogla postati budućnost njege kože. Ako se zaista dokaže da postoje sastojci koji, osim što njeguju kožu, mogu popraviti i naše emocionalno stanje, otvara se potpuno nova self care grana.

Zasad, ipak, nema dovoljno nezavisnih dokaza da bi se bezrezervno tvrdilo da neki proizvod može mijenjati kemiju mozga ili naše raspoloženje. I dok je neurokozmetika trenutačno jako pogodan pojam za marketingaše i za boostanje prodaje proizvoda, moguće je da u budućnosti zaista dobijemo proizvode koji mogu imati dermatološke kao i emotivne benefite za nas.

Na primjeru parfema, čak i onih koji se ne kite nazivom “funkcionalni”, jasno je da ima nešto u vezi njuha i mozga, a možda je moguće da nešto slično postoji i kada je u pitanju koža.

Foto: dupe photos, Instagram (@dai_girotti, @inspirationkisses)

Učitati još
Zatvori