6 najukusnijih mediteranskih sastojaka za vitku liniju

Ljeto je još uvijek tu, nažalost ne zadugo. Kao što i sami znate, ključna stvar kod našeg zdravlja upravo je ono što unosimo u naš organizam, tako da ni ovog ljeta ne smijemo zaboraviti koliko je bitna zdrava prehrana. Pobjednik je tako ova mediteranska, koja je proglašena najzdravijom na svijetu. Nije ni čudo kad smanjuje rizik nastanka raka, pretilosti, srčanih bolesti i Alzheimera. Ne samo da ćete se osjećati zdravije, već ovakva vrsta prehrane daje sjaj vašoj koži izvana, ali i vašem tijelu iznutra.

Grčka, talijanska ili izvorno s Jadrana, mediteranska prehrana sastoji se od voća, povrća, sireva (feta, mozzarella…), maslina, svježih morskih plodova i mesa. Nema veze ako niste planirali skoro putovanje u neko od navedenih mjesta, ovih par sastojaka koje ćemo sada navesti možemo kupiti svugdje.

1. Organsko

Samo svježe namirnice dolaze u obzir. Sve ono što se može ubrati rukama, a ne kupiti u paketu u supermarketu. Obilazite tržnice u potrazi za svježim proizvodima, pogotovo ljeti kad je priroda bogata plodovima.

2. Maslinovo ulje

Umjesto suncokretovog ulja ili maslaca, koristite maslinovo ulje. Iako smo o maslinovom ulju već puno pisali u prethodnim člancima, nikad dosta spomenuti koliko je bitno za naše zdravlje. Puno je zdravih masti, antioksidansa, vitamina E i K te protuupalnih sastojaka.

3. Grčki jogurt

Ovaj jogurt je super kremast, dobra zamjena za sladoled kada se posluži s medom i orašastim plodovima. Upravo to je i najpopularniji desert svih grčkih restorana. Pun kalcija, proteina i probiotika koji će pomoći našoj probavi.

4. Zasladite medom, ne šećerom

Grčki jogurt s medom – najfiniji desert koji je ujedno i lagan, baš za ljeto. Ako imate na raspolaganju prirodne zaslađivače, uvijek koristite njih, pa čak i u kavi!

5. Začinite limunom i origanom

U većini mediteranskih jela osjetit ćete upravo ova dva začina. Oni recimo dodaju bogat okus tradicionalnoj grčkoj salati, koja se sastoji od rajčica, feta sira te zelenih paprika. Već nam sline cure!
Ne samo da obogate svako jelo svojim okusom, već su i puni zdravih nutrijenata. Limun je bogat vitaminom C, a kada ga kombinirate s mesom, povećava apsorpciju željeza. Origano se tako dodaje u salate, kruh, meso i razne marinade. Pun je antibakterijskih svojstava i antioksidansa.

6. Omega-3

Riblja ulja i tablete jednostavno nisu dio mediteranske kuhinje, ali riba definitivno jest! Svi nutrijenti kriju se u samoj ribi, više nego u raznim dodacima prehrani. Morski plodovi su bogati zdravim omega-3 masnim kiselinama, što poboljšava hidrataciju i elastičnost kože.

Tekst: Bruna Tomšić
Slike: Creative Commons, Zorannah blog, Billabong

0