Neočekivani učinci redovite tjelovježbe koji su nas itekako iznenadili
Neočekivani učinci redovite tjelovježbe koji su nas itekako iznenadili

Neočekivani učinci redovite tjelovježbe
koji su nas itekako iznenadili

Da tjelesna aktinost ima pozitivne učinke na zdravlje danas više nije potrebno naglašavati. Čak i da svakodnevnu vožnju automobilom zamijenite biciklom ili ubacite negdje barem pola sata hodanja, učinili ste mnogo. Međutim, kada se odlučite popesti jednu stepenicu više, obično je potrebno krenuti u neki fitness centar koji će vježbanje prilagoditi vašim potrebama i predispozicijama.

Fitness je zapravo pojam koji uključuje sve stvari koje nas na neki način čine fit. To može biti plivanje, vožnja biciklom, teretana, samostalno vježbanje ili ono u grupama, izbor je na vama. Sve prednosti fitnessa ne treba niti nabrajati. Od smanjenog rizika od bolesti, reguliranja težine pa do jačanja imuniteta. Međutim, tu su i neke prednosti na koje vjerojatno ne računamo. Za početak, tu je redukcija stresa. Iako nam se ponekad čini kako nakon napornog dana na poslu, u kojem nam je razina stresa konstantno bila povišena, nemamo snage za tjelesnu aktivnost, upravo to je trenutak u kojem bismo se za nju trebali odlučiti. Vježbanjem potičemo i proizvodnju endorfina, poznatog i kao ‘hormon sreće’.

Nikad lakše do samopouzdanja i blistave kože

Kako do više samopouzdanja? Stručnjaci kažu – vježbanjem. Upravo kvalitetan trening može promijeniti i način na koji se vidimo. Bez obzira na fizički izgled i predispozicije osobe, vježbanje će automatski podići razinu samopouzdanja i percepciju sebe kada se pogledamo u ogledalo. Poprilično dobro, zar ne?

Koža je najveći organ našeg tijela o kojem često brinemo korištenjem raznih preparata i krema koje održavaju njenu vlažnost i elastičnost. Međutim, vježbanjem ju također njegujemo, možda čak i bolje nego kremama. Naime, redovitim vježbanjem poboljšavamo rad krvotoka te samim time i opskrbu kisikom svih dijelova tijela. Tako je i s kožom. Redovito vježbanje opskrbljuje ju velikom količinom kisika koji ju čisti od štetnih tvari kojima je svakodnevno izložena, a samim time ju i proljepšava.

Imate problema sa spavanjem? Bez brige, I to je nešto što fitness može riješiti. Ako se odlučite na vježbanje prije odlaska u krevet, neka to bude barem sat i pol prije spavanja. Nakon vježbanja tijelo će biti u stanju svojevrsne euforije, nakon čega će se krenuti postepeno hladiti, a time i umarati. Uz to, negativna energija koje se rješavamo vježbanjem, također je česti uzrok nesanice koji sada možemo eliminirati.

Samostalno ili vođeno vježbanje?

Kada je vježbanje u pitanju, ponekad nam je dovoljan naš životni prostor koji barem na sat vremena možemo transformirati u osobni prostor za tjelesnu aktivnost. Čak I kada na raspolaganju nemate mnogo sportske opreme, uvijek je moguće napraviti nekoliko vježbi snage, ili, recimo, vježbe istezanja i joge. Posljednjih nekoliko godina svjedočili smo upravo tome, velikom broju vođenih vježbi koje je jednostavno pronaći na internetu. Uz malo volje, dovoljno je nekoliko puta tjedno pratiti trenere koji s online polaznicima dijele vježbe koje treba slijediti. Srećom, ovih dana imamo i luksuz odlaska u teretane i fitness centre gdje nam na licu mjesta profesionalci mogu pokazati kako pravilno izvoditi određene vježbe. Ukoliko ste osoba koja nije za online praćenje sadržaja (a vjerujte, dosta ljudi nije), sada ponovno možete odabrati priključivanje grupama fitness centara koje vode stručnjaci. Za koji se god oblik vježbanja odlučili, dobra volja je ono što je potrebno za maksimalne rezultate.

Potrebna je samo jedna odluka

I sada, kada ste svjesni svih prednosti koje donosi redovito vježbanje, preostaje tek pitanje – otkuda krenuti? Na to pitanje najbolje mogu odgovoriti stručnjaci, pa tako Nedeljko Vareškić iz udruge Aktivan život kaže kako je najvažniji korak – donijeti čvrstu odluku.

Najvažnije je donijeti odluku da želimo unijeti promjenu u svoj život. Nakon toga važno je izabrati pouzdanog partnera koji će vas voditi u tom procesu i osigurati ispunjavanje vaših ciljeva. Treba imati na umu da se do većih promjena dolazi ustrajnim i dugotrajnim radom. Često čujemo da nema uspjeha preko noći, a to se u našem području rada definitivno može reći. Prva tri mjeseca prođu u nekakvom ‘ispipavanju’ i ako nam se u ta tri mjeseca svidi aktivnost i ako se navučemo na nju onda ćemo sasvim sigurno uspjeti u svom naumu i doći do željenih promjena.

Neograničene mogućnosti

Ako smatrate kako niste za aktivnosti kao što je trčanje ili vježbanje na spravama u teretani, danas zaista postoji pregršt mogućnosti. Primjerice, borilački sportovi koji su nekada bili relativna nepoznanica, danas su se prometnuli u čest odabir kad je rekreacija u pitanju. Također, oni već dulje vrijeme nisu rezervirani isključivo za profesionalne sportaše. Uz to, sve više žena se također odlučuje upravo za borilačke sportove.

Jedno takvo mjesto pronašli smo u Zagrebu, a zove se Spartan Gym. Njegov osnivač Aleksandar Pupac uputio nas je u to kako izgleda trening borilačkih sportova namijenjen upravo ženama.

Ženska grupa počela je s radom u našem klubu prije nekih desetak godina I dosta je popunjena. Veliki interes žena za vježbanjem borilačkog sporta, stvorio je i potrebu da oformimo grupu baš za njih s prilagođenim programom. Što to točno znači? To znači da se sam trening ne razlikuje drastično od treninga za muškarce, jedino nema sparinga i udaraca kojima bi eventualno nekoga ozlijedili i slično. Trening je koncipiran tako da u glavnom dijelu djevojke rade u parovima na vrećama ili s trenerom na fokuserima, te na taj način usvajaju osnove tehničko-taktičkih elemenata sporta. Također, veliki naglasak stavljamo na završni dio treninga, odnosno vježbe snage kojima ciljamo važne mišićne skupine (trbuh, stražnjica, noge….).

Bez obzira na koji se oblik vježbanja odlučili, prva stvar koja vam je potrebna je dobra volja. A jednom kad osjetite sve prednosti redovitog vježbanja, teško da ćete se vratiti na staro.

* Članak je nastao u suradnji s A1 Hrvatska.

Foto: Aktivan život, Spartan Gym, Unsplash

Preporuka

Zatvori