Kako izgleda rad u Compliance-u RBA otkrile su nam tri stručnjakinje Sanela, Ivana i Anđela
Kako izgleda rad u Compliance-u RBA otkrile su nam tri stručnjakinje Sanela, Ivana i Anđela

Kako izgleda rad u Compliance-u RBA otkrile su nam tri stručnjakinje Sanela, Ivana i Anđela

Sanela Radočaj Vrdoljak, Ivana Bljaić i Anđela Beriša rade na Compliance funkciji u RBA. Compliance kao organizacijska jedinica objedinjuje različite timove koji imaju zajednički cilj, a to je da poslovanje banke bude u skladu sa svim regulatornim zahtjevima i internim propisima. Iako to na prvu ruku zvuči suhoparno radi se o jako dinamičnom poslu/zanimanju koje osim svoje kontrolne funkcije ima i važan dio podrške poslovnim procesima. Ove tri žene to i dokazuju. Dobrog raspoloženja od ranog jutra i s osmijehom na licima, popile smo kavu u ugodnom ambijentu popularnog zagrebačkog mjesta Regular Bar. Koja je njihova funkcija, kako balansiraju između radnog i slobodnog vremena i kako im izgleda radna svakodnevica, otkrile su nam u zanimljivom razgovoru. 

Compliance funkcija

Compliance se u RBA sastoji od Fraud Risk Managementa, AML, General Compliance-a i ICS-a. Kao što je gore već spomenuto određeni dio aktivnosti je propisan različitim zakonima te je banka obvezna uspostaviti određene funkcije koje onda osim tog recimo obveznog zakonodavnog dijela sudjeluju i u različitim drugim procesima vezanim uz pružanje njihovih usluga klijentima. Važnost Compliance-a prije svega se prepoznaje u zaštiti banke, njenih djelatnika, ali i svih njenih klijenta od bilo koje vrste neusklađenosti u gore navedenim područjima.

Kako je tekao vaš karijerni put do dolaska u ovaj odjel?

Sanela: Moj karijerni put započeo je završetkom Ekonomskog fakulteta i zaposlenjem u manjoj kreditnoj instituciji, točnije u području retail-a, gdje sam dobila uvid u svu kompleksnost našeg bankarskog sustava. Radeći na brojnim poslovima, s vremenom se iskristalizira put kojim želite dalje krenuti. Nakon 14 godina rada bilo je vrijeme za otvoreni stav prema promjenama, a za mene je to bila RBA i Compliance, te mogu reći da sam danas upravo tamo gdje i trebam biti. Ljude s kojima radite ne možete birati, no imati sreću zaposliti se u odjelu gdje su ti ljudi vrlo brzo postali vaši prijatelji, neprocjenjivo je i uvelike olakšava posao.

Anđela: Nakon završenog diplomskog studija na Ekonomskom fakultetu zaposlila sam se u RBA u sektoru poslovanju sa stanovništvom. Takav početak mi je omogućio upoznavanje procesa i produkata banke kao i rada s klijentima. Četiri godine kasnije radim u Compliance-u posao koji sam oduvijek htjela raditi i razvijam se u smjeru koji mi kao osobi i radniku odgovara.

Ivana: Moj put u RBA započeo je studentskim ugovorom u odjelu naplate. Mislim da je to bio idealan početak karijere jer mi je omogućio da naučim sve što treba znati o raznim produktima banke te sam svakodnevno bila u kontaktu s našim klijentima. To razdoblje je imalo svojih izazova, ali mislim da je bio jako dobar temelj za početak karijere. Nakon što sam 3 godine provela u odjelu Komunikacija, pružila mi se prilika rada u Compliance-u koju sam rado prihvatila i sretna sam što imam priliku širiti svoje znanje u području koje me zanima.

Uloga Compliance-a je da sve bude po pravilima, što znači da jako dobro poznajete zakone/pravila i regulative. Znači li to da vaša edukacija nikada ne prestaje? 

Sanela: Rekla bih da nikada ne prestaje. Compliance ulaže velike napore u edukaciju svojih djelatnika, bila ona interna, vanjska ili grupna. Zakonska regulativa se često mijenja i nadopunjuje, te moramo biti spremni kako bi pravovremeno bili usklađeni sa svakim zahtjevom regulatora. Kontinuirano ulaganje u sebe i stručne edukacije, čine vas jakom komponentom odjela. Svaki dan predstavlja učenje i susret je s novim izazovima, no kada radite ono što vas ispunjava i pritom ste još okruženi divnim ljudima, nema tog problema koji se ne može riješiti.

Anđela: Da, kontinuirana edukacija je nužna kao i samoinicijativno istraživanje i upoznavanje s promjenama u zakonodavstvu, poslovnim novostima i drugim relevantnim temama. U našoj organizaciji imamo obavezne interne edukcije te dodatne vanjske edukacije što svakako doprinosi kvalitetnijem obavljanju posla. Dragocjen izvor znanja posjeduju i kolege iz odjela te se kroz zajednički rad na istim zadacima i razmjeni može puno naučiti.

Ivana: Rekla bih da je kontinuirana edukacija potrebna i na profesionalnoj i na osobnoj razini. Compliance obuhvaća zaista široko područje te osim regulativa i propisa s kojima moramo biti u korak, postoji dio Compliance-a koji se uz određena „pravila“ oslanja i na određenu procjenu i objektivno mišljenje. To nekada nije jednostavno, ali kada uz sebe imaš kolege koji ti svojim iskustvom i znanjem u tome mogu pomoći, nijedan izazov nije pretežak.

Osim zakona jako dobro poznajete i potrošače te klijente banke, koliko je psihologije u cijelom procesu? 

Sanela: Zakonske odredbe su jasne i tu nema prostora za „sive“ zone. Prihvaćanjem EU regulative u naše zakonodavstvo došlo je do određenih promjena te nije čudno da klijentima nije uvijek najjasnije zašto se od njih traži ovaj ili onaj podatak. Dobro informiranje i educiranje klijenata o zahtjevima banke je ključno u cilju boljeg razumijevanja zakonskih odredbi koje su obvezujuće za sve financijske institucije.

Anđela: S obzirom na to da nam je korisno predvidjeti ponašanje klijenata, potrebno je razumijevanje uzroka i načina ponašanja pojedinaca, pa se može zaključiti da je psihologija prilično prisutna u cijelom procesu.

Ivana: Kao što sam već ranije spomenula, nisu sve situacije propisane i uvijek postoji dio koji možda moraš sam procijeniti ili prepoznati. Kao što je Anđela rekla, važno je znati procijeniti određeno ponašanje klijenta ili djelatnika kako bismo znali dalje postupati. Postoje i situacije u kojima nam se djelatnici obraćaju za pomoć s određenim nedoumicama ili problemima, tada u neku ruku i jesmo psiholozi.

Nosite li posao kući, ako da, kako na to reagiraju ukućani, ako ne, kako vam to uspijeva? 

Sanela: Nisam od onih ljudi koji se mogu do kraja isključiti od posla čim izađem iz banke. Obujam posla ovisi o trenutnoj situaciji i zahtjevnosti projekta. Kada i odrađujem neke poslove od kuće pokušavam dio vremena u danu odvojiti za sebe i obitelj od koje imam punu podršku i razumijevanje za ono što radim. Najvažnije mi je da je posao odrađen kvalitetno i na vrijeme, pa ako to ponekad iziskuje i angažman izvan radnog vremena, vodilja mi je uvijek krajnji rezultat.

Anđela: U RBA radimo hibridno što znači da određene dane radimo od kuće, odnosno možemo na tjednoj osnovi napraviti plan dolazaka u ured. Bez obzira radim li od kuće ili iz ureda, nastojim se organizirati tako da u danu ipak ostane vremena i za druge aktivnosti, za što je potrebno da radni dan ipak ima svoj kraj.

Ivana: Tjedan si organiziram tako da uskladim rad u uredu i rad kod kuće. Uvijek ima poslova koje je puno lakše i brže obaviti u uredu, a za doma ostavljam posao za koji mi je potrebniji mir i koncentracija. Kada radim od kuće, trudim se poštovati radno vrijeme jer smatram da je važno ostaviti dovoljno vremena za privatne aktivnosti i obitelj. Nekako smatram da ako si generalno zadovoljan to će se odraziti na tvoj radni elan i produktivnost na radnom mjestu.

Koliko vam je važna karijera i mislite li da je moguće uz dobar balans uhvatiti najbolje od oba svijeta (dom/posao)? 

Sanela: Uz dobar balans i kvalitetnu organizaciju definitivno je moguće dobiti najbolje od poslovnog i privatnog pri čemu nije na odmet i pomoć obitelji, kojoj sam itekako zahvalna na podršci. Poslovni život nerijetko utječe na privatni život te je bez vremena odvojenog za sebe i stvaranja nekakvih „ispušnih ventila“, jako teško stvoriti balans. Mislim da žene imaju veliku sposobnost dobre organizacije, privatno i poslovno, ali i prilagodbe na mnoge neočekivane situacije. Karijera je veliki dio moga života u koju sam uložila puno rada i truda i mogu reći da sam na taj dio života jako ponosna.

Anđela: Važno mi je raditi posao koji volim te to smatram najboljim karijernim izborom. Poželjno je imati i druge interese koji donose ispunjenje u privatnoj sferi života. Ako se postigne i jedno i drugo, lako je održavati balans.

Ivana: Zaista smatram da je ispravan balans ključan kako bi bili efikasniji i kako bi izvukli maksimalno iz oba svijeta. Zadovoljstvo na poslu utječe na privatni život i obrnuto, htjeli mi to ili ne. Iz tog razloga važno je naći savršeni omjer, a RBA to zaista omogućuje svojim djelatnicima.

Učitati još
Zatvori