Bili smo na utrci F1: Donosimo dojmove s legendarne staze Monza
Bili smo na utrci F1: Donosimo dojmove s legendarne staze Monza

Bili smo na utrci F1: Donosimo dojmove
s legendarne staze Monza

“Svi su obožavatelji Ferrarija. Čak i ako kažu da nisu, ipak su obožavatelji Ferrarija”, legendarna je izjava Sebastiana Vettela, nekadašnjeg Svjetskog prvaka u Formuli 1. Upravo u njoj je sjajno sumirana privlačnost Velike nagrade Italije, utrke koja se održava na legendarnoj stazi Monza. Vođena istom mišlju, ondje se zaputila i Matea Naranča.

Osim sjajnoj atmosferi, svjedočila je i stvaranju povijesti jer je pobjednik utrke Max Verstappen postao prvi vozač kojemu je tu pošlo deset puta za redom u jednoj sezoni. Mateine dojmove donosimo vam u nastavku.

Sve samo ne obična utrka

Monza je mali grad na sjeveru Italije koji se nalazi između modnog i financijskog središta, Milana te jezera Como koje svojom prirodnom ljepotom, bogatom poviješću i kulturnom baštinom oduvijek privlačilo bogate i slavne. Prvi vikend u rujnu u Monzi tradicionalno je za rezerviran za utrku Formule 1. Taj vikend svi žele biti u Monzi jer to nije obična utrka, Talijani žive Formulu 1.

Oduvijek su poznati kao vrlo temperamentan narod koji je ponosan na svoju povijest, industriju i sport. Jedan od najvećih ponosa i najprepoznatljivijih brendova u svijetu je upravo Scuderia Ferrari koja je obilježila cijelu povijest ovoga sporta. Osim što se natječaju vozači u utrkama, također se natječu i konstruktori bolida. Upravo Ferrari ima rekordnih 16 konstruktorskih prvenstava.

Staza na kojoj je ispisana povijest

Kao pripadnica milenijaca koja je s ocem početkom dvijetisućitih svake nedjelje gledala Formulu 1 na HRT-u, kada je naravno Ferrari dominirao, a Michael Schumaher osvajaju sve što se moglo osvojiti te postao sinonim ovog sporta, u meni je bila želja da odem na jednu od utrka Formule 1. I ove godine ostvarila se želja da odem upravo u Monzu, u društvu prijateljice Marite koja je najveća poznavateljica i ljubiteljica Formule 1 koju poznajem.

U Monzi se vozi 53 kruga, svaki krug dugačak je 5,793 km. Zbog jedinstvene konfiguracije staze, naglasak pri podešavanju bolida je na što većoj brzini na pravcu, dobroj stabilnosti na kočenju i trakciji na izlasku iz zavoja zbog čega je ova utrka vrlo atraktivna za gledatelje s mnogo pretjecanja. Također, na ovoj stazi je Lewis Hamilton, 2020. godine odvezao najbrži krug u povijest Formule 1 s prosječnom brzinom 264,36 km/h.

Dom navijača Ferrarija

Naša mjesta na utrci nalazila su odmah do pobjedničkog postolja gdje smo imale uvid u sve što događa prije, tijekom i nakon utrke. Uistinu je bilo fascinatno promtrati pripremu utrke, savršenu organiziranost timova u kojima svaki član ima svoju specifičnu ulogu koju mora odraditi u točno vrijeme, milimetraski točno. Svaka pogreška ovdje se skupo plaća. Dok su se timovi pripremali, publika se zabavljala uz zabavni program i pjesmu. Posebno je bio dojmljiv let avion koji su ispuštali dim u bojama talijanske zastave.

Dominirali su Ferraijevi navijači, cijela Monza bila je obojena u crvenu i  žutu boju. Ispod naših mjesta bila je Ferrari fan zona. Ostale smo facinirane strašću i ljubavlju kojima su ti navijači bodrili svoj omiljeni tim. Svaki put kada bi tijekom utrke prošao Ferrarijev bolid tresla bi se cijela tribina. Brzina kojom se kreću bolidi je usitinu impresivna, a zvuk spektakularan koji aktivira svaki dio adrenalina u vama.

Posebna energija

Osim doživljaja koji je jedinstven, čovjek ne može da se ne zapita koliko je toga čovjek svojim umom sposoban stvoriti, od motora koji proizvode toliku brzinu i takav zvuk, do psiholoških i motorčkih sposobnosti vozača koji upravljaju tim  bolidima.

Pobijedio je Red Bull tim na čelu s Max Verstappenom, ali slavili su Ferrarijevi navijači. Odmah na kraju utrke svi su ušli na stazu, razvili velike Ferrari zastave i pjevali talijanske pjesme. Ta energija i strast koja je sad doslovno obuzela cijelu stazu, nezaboravna je.

Foto: Privatna arhiva, Profimedia

Učitati još
Zatvori