INSTA(NT) TRAVEL: Brzi izlet u proljetnu Toskanu

INSTA(NT) TRAVEL: Brzi izlet u
proljetnu Toskanu

U našoj rubrici INSTA(NT) TRAVEL donosimo lokacije koje se zbog njihove prirodne ljepote i atrakcija isplati posjetiti bilo za vikend, bilo na više dana. Aperol, fina klopa, renesansa, kosi toranj samo su neke od ljepota Toskane. Želite proljeće provesti u jednoj od najljepših regija Italije? Nikola Brzak koji stoji iza bloga Brzi putopis vodi nas na petodnevno proljetno putovanje u Italiju. Putopisna avantura će vas odvesti u Firencu, Pisu te Cinque Terre. Otkrivamo koje ljepote skriva Toskana.

Plan puta

Putovanje počinje na zagrebačkom autobusnom kolodvoru ukrcavanjem u autobus prema Trstu. Ispred nas je četverosatno putovanje, većim dijelom kroz Sloveniju. Dolaskom u Trst, mijenjamo prijevozno sredstvo te putovanje nastavljamo vlakom. Vlakovi u Italiji su odlični, sve super funkcionira, u većini slučajeva i sve dok nema nekog štrajka ili elementarne nepogode. Nakon četiri sata vožnje vlakom, presjedamo u Bologni te lovimo vlak za naše finalno odredište, Firencu. Evo kaosa. Na displayu kojem piše red polazaka vlakova, troznamenkasti brojevi. Vlaka za dalje uopće nema na popisu. Sve kasni, po više od sedam sati. Kaos je na kolodvoru. Naime dio željeznice u dijelu Italije je ostao bez struje i pola vlakova je bilo otkazano, a svi kasnili. Misliš si, što sad? Kako dalje? Na svu sreću naš vlak je nekim čudom nešto sitno kasnio te smo sretno stigli u Firencu, gdje smo proveli prvu noć.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (1)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (2)

Prvi dan

Iduće jutro rano buđenje. Prva postaja je Galerija Uffizi. Već u 7:45 ogromna gužva pred muzejom zbog toga što je svaku prvu nedjelju ulaz u sve muzeje i parkove besplatan. Nakon kojih 45 minuta čekanja ulazimo u galeriju. Tijekom razgledavanja vidjeli smo razna remek-djela poput slike Rođenje Venere koju je naslikao Botticelli. Na razgled galerije izdvojili smo kojih dva sata.

Nikola Brzak - Brzo putopis, Toskana (2)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (3)

Razgled grada nastavljamo do mosta Vecchio. Zanimljivo kako se na samom mostu nalazi mnogo malih dućana tako da se čini kao šetnja običnom ulicom, a ne da se nalazimo na mostu. Ovdje sam saznao jednu zanimljivost jer sam primijetio da se na skoro svakom suveniru nalazi Pinokio koji je zapravo iz Firence. S druge strane mosta uzeli smo jedan Cannoli, talijanska slastica nastala na Siciliji. Tradicionalan Cannoli punjen je kremom.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (4)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (5)

Predivni parkovi

Šetnju nastavljamo do Piazza della Signoria te Piazza San Firenza. Od tolike šetnje smo i ogladnjeli. Što drugo pojesti nego jednu tzv. Schiacciateria. Mogu se naći u ulici Via dei Neri. Najpoznatiji lokal je All’Antico Vinaio, ali tamo je Schiacciateria najskuplja. Topla preporuka je da ju uzmete u Panetteria e Stuzzicheria. Jednako je dobra, a jeftinija. Obavezno uzmite i sladoled u Gelateria dei Neri. Puni energije nakon fine klope i slatkača, vrijeme je za nastavak obilaska. Vrijeme je za predivne parkove Firence. Prvo posjećujemo Giardino Bardini s kojeg se pruža predivan pogled na grad. Zatim odlazimo u Giardino di Boboli te Giardino delle Rose.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (6)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (7)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (8)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (9)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (11)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (12)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (13)

Zalazak sunca

Zalazak sunca se obavezno gleda sa stepenica kod Piazzale Michelangelo. Velike su gužve i jako hrpa turista jer je to najpopularnije mjesto za gledanje zalaska s obzirom na to da se na grad pruža pogled koji oduzima dah. Neizostavan je i jedan Aperol uživajući u pogledu na predivan renesansni grad u baru koji se nalazi odmah kod stepenica uz samu ogradu.

Za kraj, čašćenje jednom finom tipičnom talijanskom večerom u Trattoria Za Za. Čekanje u redu od kojih 10 do 15 minuta je svakodnevna pojava u ovom restoranu jer izgleda da svi idu tamo. Što ne čudi jer je hrana stvarno jako fina i cijene su skroz okej. Prvi dan u Toskani završavamo čašom vina, pastom te za šećerom na kraju, tiramisuom.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (14)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (15)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (16)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (2)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (3)

Drugi dan

Idući dan toskansko putovanje započinjemo ranim buđenjem jer hvatamo vlak za Pisu. Grad u kojem je onaj najpoznatiji kosi toranj. I da stvarno je kos i kad se penjete gore čak ćete osjetiti nagib malo u lijevu malo u desnu stranu kako idete u krug do vrha. Čak se i na stepenicama vidi kako su na jednom dijelu udubljene više s lijeve, a na drugom dijelu više s desne strane i tako naizmjence. Posjet samom tornju je oko 20€, a oko 27€ možete posjetiti sve građevine koje se nalaze oko tornja. Važna napomena je kako na toranj možete u terminu za koji izaberete karte i da prije penjanja sve stvari morate ostaviti u garderobi koja se nalazi u zgradi do.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (18)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (19)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (20)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (21)

Nakon penjanja na toranj i razgleda okolnih predivnih građevina vrijeme je za ručak. Mi smo pojeli pizzu u Quarto D’ora i naravno popili jedan Aperol. Nakon ručka nastavljamo razgled grada: Piazza dei Cavalieri, Borgo Stretto, Palazzo Blu, Parco dei Senti Cosimo e Damiano, Chiesa di Santa Maria della Spina. Ako stignete, posjetite i grad Lucca koji se nalazi na samo 20 km od Pise. Mi, nažalost, nismo isplanirali posjet tom gradu pa smo se malo zadržali u Pisi u kojoj smo mogli ostati kraće. Navečer smo se vratili u Firencu na noćenje. Inače vlakom do Pise iz Firence vam treba sat vremena.

Treći dan

Treći dan ponovno počinje ranim buđenjem te odlaskom na vlak jer idemo u Cinque Terre. Presjedamo u Pisi na vlak za Monterosso. Na istoj relaciji vozi nekoliko vlakova, ali je razlika u tome da ne staju u svakom mjestu tako da kada uđete u bilo koji vlak pitajte staje li tamo gdje trebate izaći jer mi smo ušli u krivi vlak koji ne staje tamo gdje je nama trebalo. Cinque Terre je naziv za pet naselja u Ligurskom priobalju Italije: Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore. Zaista su predivna mjesta i obavezna posjete bez što ne pripadaju Toskani. Pogotovo ako ste fan animiranog filma Luca kao ja, a bio je inspiriran upravo ovim mjestima. Između svakog mjesta voze vlakovi. Monterosso je bio prva postaja. Uslijedilo je kupanje u 11 ujutro jer je već bilo predivno vrijeme, a i more je bilo savršene temperature. Nakon kupanja malo smo se prošetali i nastavili do idućeg mjesta.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (24)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (25)

Vernazza, ogromna gužva, turista kao mrava. Spustite se do obale, zapravo samo pratite sve turiste jer doslovno svi idu u istom smjeru.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (26)

Četvrti dan

Iduće mjesto je Corniglia. Nalazi se na brdu te se do gore trebate dosta penjati, ali pogledi putem i od gore vrijede uspona.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (27)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (28)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (29)

Zatim slijedi Manarola.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (30)

Peti dan

Zadnja postaja – Riomaggiore. I na kraju drama. Naravno, balkanski duh u nama nas mora navesti na malo gluposti. Od svakog do svakog mjesta smo imali kartu za vlak koju smo usput kupovali na aplikaciji Trenitalia jer nismo unaprijed znali na koji ćemo vlak ići, a nije nam se dalo čekati u redu za kupnju turističke karte koja uključuje kartu za vlak za svako mjesto. I tako smo imali kartu za sva mjesta osim do zadnjeg jer nas tijekom posjete prethodna četiri nitko nije ništa pitao.

I kao, hajde, idemo uštedjeti 5 €. Kad ono, eto kontrolora na izlazu iz stanice u Riomaggioreu. Čim smo ih primijetili išli smo kupiti kartu. Međutim, nije to samo tako. Oni gledaju u koje je vrijeme kupljena karta i shvatili da smo tek sad kupili. Evo kazna od 50 € po osobi, dakle 100 € ukupno ili policija. Što drugo, platili smo i tako umjesto ušteđenih 5€ potrošili smo deset puta više. Ali, toliko je bilo lijepo da smo odmah na to zaboravili jer Bože moj, neće svijet propasti. Svaka škola se plaća. Za kraj putovanja lijepo smo napravili mali piknik uz more.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (31)

Navečer smo se vlakom vratili u Firencu gdje smo ponovno noćili i iduće jutro nastavili put do Zagreba. Presjeli smo prvo u Veneciji na drugi vlak, zatim u Trstu na bus i vratili se u Zagreb.

Quick tips

Kada je najbolje putovati?

• Travanj/svibanj

Gdje kupiti karte za prijevoz?

• Flixbus te Trenitalia za vlakove, imaju i aplikaciju.

Gdje jesti?

• Firenza: Trattoria Za Za, Panetteria e Stuzzicheria, Gelateria dei Neri, Rivoire
  • Pisa: Quarto D’ora
  • Cinque Terre: usputni lokali

Sve što trebate znati

• Smještaji u Italiji nisu baš nešto. Vrlo često će hotel od tri zvjezdice ličiti više na onaj od dvije, tako da iz iskustva preporučam Airbnb.
  • Kupujte karte za vlak, nemojte biti pametni i pokušati uštedjeti malim švercom jer će vas i onaj najmanji koštati puno.
  • Osigurajte se vodom jer vas čeka puno hodanja, a u svibnju već bude toplo.
  • Osuđeni ste na restorane jer rijetko da ima koji veći supermarket u centru grada.
  • Cijena svega je od 10 € pa nadalje.
  • Prvu nedjelju u Firenci je sve besplatno.
  • Za posjet Kosom tornju u Pisi potreban je termin i sve stvari (ruksake i sl.) morate ostaviti u ormariću jer vas inače neće pustiti.
  • Pripremite se na moguća kašnjenja vlakova, nama je samo jednom kasnio i to prema povratku u Zagreb.
  • Detaljna mapa sa svim označenim lokacijama: od znamenitosti i parkova, preko restorana sve do mjesta za fotkanje.