

Otvorila je prvu zanatsku pekarnicu u Zagrebu i pokrenula revoluciju. Tko je Ivana Urem Marohnić?
Ovogodišnja konferencija Women’s Weekend koja se održava od 6. do 9. ožujka u Rijeci sprema snažne i zanimljive govornike i program. Svake godine donosimo razgovore s inspirativnim ženama i muškarcima koji obilježe konferenciju, a danas je to Ivana Urem Marohnić. Ivana je poznata kao osnivačica i direktorica Korice, prve artisan pekare u Zagrebu koja danas broji tri lokacije i ogroman uspjeh. Što ju je ohrabrilo na taj poslovni potez, kako je biti žena u poduzetništvu i kako je prevladala sumnje u sebe, otkrila nam je u intervjuu koji donosimo u nastavku.

Imala si stabilnu karijeru u marketingu, ali to si napustila kako bi se bacila u poduzetničke vode. Tvoja Korica, osim što je jedno od omiljenih mjesta Zagrepčana, je ujedno i prva artisan pekara u Zagrebu. Što te ohrabrilo da otvoriš nešto što do tad nije postojalo na našim prostorima te kako si znala da će funkcionirati?
Prije nekih 15 godina mnogo profesionalaca kojima su otkazani intelektualni poslovi tijekom velike krize pronašli su novo, stvarno zanimanje, slobodno od stanja na burzi ili politike, koje će ovisiti isključivo o razvoju vještine i strasti. To su bili početci globalnog craft i artisan pokreta. Iako nisam reaktivno gurnuta u tom smjeru, jer je moja karijera još bila u usponu i to u telekom industriji koja tada nije pokazivala znakove zasićenja, osvijestila sam besciljnost korporativnih prepona i odlučila okušati se u poduzetništvu. Zvučalo bi romantičnije da me artisan pekarstvo oduvijek privlačilo, da imam neku obiteljsku sklonost radu s rukama i tajne recepte koji se prenose već nekoliko generacija.
U stvarnosti se pekarstvo pokazalo kao najsigurnije od nekoliko biznis planova koje sam pripremila. No to je bio tek početak napornog učenja i rada, jer je trebalo ovladati znanjima, receptima, pronaći tim, prostor, oformiti pa ostvariti viziju nečega što kod nas nije postojalo. Osim što sam odlučila uvesti dokazan globalni artisan trend, uvidjela sam i da u Zagrebu postoji publika koja bi ga prihvatila. Ljubav prema kvalitetnom kruhu, pažljivo izrađenim pecivima i vrhunskim sastojcima je već postojala – samo ju je trebalo adresirati.

Danas Korica broji tri lokacije: u Preradovićevoj, u Martićevoj i u Deželićevoj. Što smatraš ključnim uspjehom pekare?
Od prvog dana pa sada već desetu godinu naša je misao vodilja autentičnost. Jednostavno svaki dan iznova radimo svoju stvar najbolje što znamo i možemo. Iako se danas iluzija s društvenih mreža vrednuje ispred stvarnosti, slike se ne mogu okusiti, a iluzija se raspline ako su proizvod ili usluga u raskoraku s ispričanim. Kako smo rasli, ključno je bilo osigurati da standardi ostanu visoki i da svaka nova lokacija zadrži duh i kvalitetu originalne Korice. To nije uvijek lako, ali trudimo se ostati vjerni našim vrijednostima.


Ove godine sudjeluješ i na konferenciji Women’s Weekend gdje ćeš podijeliti svoj poduzetnički put s publikom. Što možemo očekivati?
Vjerujem da je moj poduzetnički put demistificiran, u najmanju ruku zato što je više puta uspješno ponovljen. Puno je kvalitetne konkurencije i svi radimo odlično. Zato se namjeravam fokusirati na ono što mi se danas čini bitnim za dugoročnu stabilnost ovakvog poduzetničkog pothvata, a to je tim. U Korici već godinama srećete iste ljude, koji su jednako entuzijastični oko svoj posla kao i prvi dan. To je rezultat možda najvećeg rada, koji se ne vidi na polici, ali sigurno dugoročno ima najveći učinak. Važno mi je da ljudi u Korici osjećaju da su dio nečeg vrijednog i dugoročnog. Pružamo prilike za razvoj, sudjelovanje u dobiti, nastojimo imati 100% zdravo radno okruženje i vjerujem da je to jedan od razloga zašto je naš tim stabilan.

Postoje brojna istraživanja o tome kako se žene rjeđe usude na rizik, što može objasniti zašto je manje žena u poduzetništvu. Kako ti gledaš na to? Jesi li se ikada susrela s predrasudama u biznis svijetu samo zato što si žena?
Ženske su karijere najčešće obilježene predrasudama. Usudila bih se reći da je to glavni faktor s kojim se nosimo u našim karijerama, dok se trud, kompetencije i svi ostali faktori uspješnosti prosuđuju u sjeni predrasuda. Naravno da je pod teretom predrasude ulog dvostruko veći. Ali time je i uspjeh slađi.
Naravno da su i na početku i nakon prepoznatljivosti uletavale ponude raznih potencijalnih “partnera” i “investitora” uz koje će biti lakše u poslu – kao da žena sama ne može uspjeti u poduzetništvu. To me samo dodatno motiviralo.

Unatoč tome, žene su pokazale da mogu biti sjajne poduzetnice i inovatorice. Kako misliš da se pozicija žena u poduzetništvu promijenila otkad si se ti počela baviti tim poslom do sad?
Dugo vremena smo jako napredovale, zbog opće svijesti o postojanju prepreka razni poticaji i inicijative su izravnavale tu nejednakost. No u zadnje vrijeme mi se čini da je napredak koji je učinjen u nekom dijelu poništen. Vidjet ćemo koliko će štete učiniti sebičnost, politika da jači-kvači i koliko će trebati da se popravi, ali to nam svakako predstoji. Ipak, vidim da nije sve razoreno i vidim da pozitivni primjeri opstaju – sve je više mentorica, umrežavanja i zajednica koje pomažu ženama da se lakše odluče na poduzetnički korak.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.

Jesi li ikada imala trenutke sumnje u sebe kada si pokretala Koricu i ako da, kako si ih prevladala?
Vjerujem da nema žene koja ne sumnja u sebe svaki dan. Moja je metoda bila pokrenuti stvari koje se teško opozivaju i onda nema druge nego nastaviti. Sumnja je normalna, ali vjera u proces i konstantno učenje pomažu da se prebrodi. Okružila sam se ljudima koji su vjerovali u moju viziju i to mi je puno značilo.

Koji savjet bi dala ženama koji žele pratiti tvoje stope i pokrenuti nešto novo?
Najprije želim razbiti iluziju da je malo privatno poduzetništvo nešto neostvarivo, teško i rizično. Dobro pripremljen i zdravo vođen posao kod nas u pravilu ne propada. Konkurencija jednostavno drži ljestvicu postavljenu prenisko. U tom pogledu, savjetovala bih da se ljestvica postavi i drži visoko; kvalitetom proizvoda ili usluge, otvorenom komunikacijom s timom i kupcima, etičnošću poslovanja i u zadnje vrijeme jako bitno korektno pri formiranju cijena. Ako imate ideju, počnite s malim koracima; istražite tržište, testirajte proizvod, nađite mentora. Najvažnije je krenuti.
Foto: Sanja Jagatić