Ako sanjate o savršeno uređenom domu, ove dvije Hrvatice će se pobrinuti za to

Ako sanjate o savršeno uređenom domu, ove dvije Hrvatice će se pobrinuti za to

Idealno sređeni domovi pojam su američke idile. Pomno organizirana smočnica ili detaljno uređen ormar neke su od onih stvari koje si mnogi od nas potajno priželjkuju. No, postoji jasna i određena strategija kod organizacije doma koju ne može svatko rekreirati. Upravo pažnja na svaki detalj pri organizaciji je nešto što diferencira i ističe pomno uređen dom od ostalih. Iako je organizacija doma uistinu popularna u Americi, možemo reći kako se ovaj trend polako ustaljuje i u hrvatsku kulturu. Jedna od tvrtki za organizaciju doma sa zagrebačkom adresom je organizacija doma NE-ET.

Organizacija doma NE-ET poslovni je podvig sestara Ornelle i Tee koje dijele zajedničku ljubav prema organizaciji i funkcionalnom prostoru. Kako nam i same kažu njihovi životni prostori su pomno uređeni te im je od samog starta cilj bio prenijeti to i na druge domove. Trenutno preuređuju prostore kuhinja, kupaonica, dnevnih boravka i kupaonica, a nedavno su u potpunosti organizirali dom Tatjane Dragović i Vlahe Arbulića. Otkud crpe inspiracija za uređenje, koji im je najdraži prostor za organizaciju i mnoge druge detalje otkrile su nam sestre iza NE-ET organizacije, a cijeli intervju donosimo u nastavku.

  • Obzirom da je organizacija doma dosta popularna u Americi, a nešto manje kod nas, kako ste se odlučili za pokretanje ove inicijative?

Najviše iz naše ljubavi prema organiziranosti i funkcionalnosti prostora. Obzirom da su nam svi naši životni prostori “kao po špagi” rodila se ideja da svoju urednost i ideju pretočimo u zanimljiv business i drugim ljudima ponajprije olakšamo snalaženje u životnim prostorima, što je i najbitnije u organizaciji, a na kraju krajeva, taj isti prostor samom organizacijom i uljepšamo. Jer lijepa kuhinja izvana još je ljepša kad je lijepa i iznutra.

  • Gdje crpite inspiraciju za uređenje i koje su neke od najčešćih metoda kojima se koristite pri organizaciji?

Inspiracija nam jednostavno rečeno dolazi čim vidimo klijentov prostor i čujemo klijentove želje i potrebe. S obzirom da je svaki klijent individua nemamo baš određeni Facebook ili Instagram profil za crpnju inspiracije nego isključivo svoje ideje i zanimljiva rješenja prilagodimo klijentu. Što se tiče metoda pri organizaciji, prvo i najbitnije što radimo je rješavanje nepotrebnih stvari jer samim time dobivamo na prostoru. Zatim ide selektiranje proizvoda po kategorijama, kupnja ili izrada materijala i završna je onda ona najzanimljivija organizacija.

  • Koliko je prosječno potrebno za organizaciju određenog prostora i o čemu to ovisi?

U prosjeku za nekakvu srednje veliku kuhinju nam je potrebno 2-3 dana, a za nekakav veći ormar, 1-2 dana. Vrijeme nam najviše ovisi o količini proizvoda u tom prostoru. Velika kuhinja s malo namirnica i posuđa ne zahtjeva puno vremena, kao i što mali ormar s puno garderobe zahtjeva više sati rada. Tako da sve zapravo ovisi o količini proizvoda u određenom prostoru.

  • Kada već pričamo o vremenu koje je potrebno za organizaciju prostora, koji vam je projekt uzeo najviše vremena?

Najveći i najzahtjevniji projekt nam je uzela organizacija prostranog stana drage Tatjane Dragović koja je u konačnici trajala 20ak dana po 8-10 sati rada obzirom da se radilo o organizaciji svih životnih prostorija, od ulaznog prostora, ormara, vešeraja, kuhinja pa do više spavaćih soba i kupaonica.

  • Koji vam je najdraži prostor za organizaciju?

Najdraži i k tome najizazovniji prostor organizacije nam je kuhinja. Krajnji rezultat je zapravo i smisao cijele ove priče, a baš on se najbolje uočava upravo u kuhinji. Također, u kuhinji možemo kombinirati raznovrsne materijale pa tako od velikih pletenih košara preko staklenki s bambusom dođemo do onih najmanjih organizatora za kuhinjski pribor u ladici.

  • Koliko su ljudi, koji vas angažiraju, spremni u potpunosti prepustiti se takeoveru?

U principu, prepuste se. Sa svim klijentima na prvom sastanku prolazimo kroz upitnik kroz kojeg ih upoznajemo s materijalima, oblicima, veličinama i bojama svih proizvoda koje koristimo za organizaciju. Većina klijenata nam osnovne želje i potrebe kaže, dok ostale sitnice u potpunosti prepuste našim idejama.

  • Kakve su reakcije ljudi po završetku organizacije? Postoji li neka reakcija koja vam se posebno urezala u pamćenje?

Ljudi su jednostavno presretni i većina njih zapravo nije ni maštala da se od njihovog “savršenog kaosa” može dobiti estetski lijep prostor koji je ujedno i funkcionalan. Od reakcija na završni look ne možemo baš izdvojiti niti jedan, ali najdraži i ujedno i najsmješniji su nam telefonski pozivi poslije organizacije kad nas ljudi zapravo pitaju gdje im je što spremljeno u njihovoj kući! 

“Najdraži i k tome najizazovniji prostor organizacije nam je kuhinja. Krajnji rezultat je zapravo i smisao cijele ove priče, a baš on se najbolje uočava upravo u kuhinji.”

  • Obzirom da je organizacija doma, kako smo rekli na početku, dosta popularna u Americi možemo reći kako se taj trend kod nas tek počeo širiti. Odnosno, obzirom da i dalje u Hrvatskoj organizacija doma nije popularna, gdje nabavljate organizatore koje koristite pri procesu organizacije?

Većinu stvari nabavljamo u Hrvatskoj u lancima trgovina s kućanskim namještajem. Dio stvari, ponajviše organizatore za kupaone, naručujemo po mjeri od hrvatskih proizvođača. Jako mali broj proizvoda naručujemo izvana, ali to su većinom nekakva manja pomagala tj.manji dijelovi da upotpunimo krajnji proizvod. 

  • Koje su, iz vašeg iskustva, najčešće greške koje ljudi rade kada se odluče upustiti u organizaciju prostora? Koje stvari ili navike vam općenito stvaraju nered?

Najveće greške za stvaranje nereda u svim životnim prostorijama je nagomilavanje nepotrebnih i nefunkcionalnih proizvoda i kupnja previše zaliha (brašno, šećer, kreme za lice, gelovi za tuširanje, kreme za cipele…). Također, veliki nered stvara odlaganje stvari u nepripadajuće mjesto tzv. “brzo pospremanje” pa smo tako znale viđati odjevne predmete u ladicama s loncima, račune za režije u ladici s čarapama, rođendanske ukrase u kupaonskim elementima. Uglavnom, ima svašta! Jedini savjet koji dajemo svojim klijentima nakon što završimo je da sve vrate na svoje mjesto i da jedino tako mogu izbjeći nered.

“Ljudi su jednostavno presretni i većina njih zapravo nije ni maštala da se od njihovog “savršenog kaosa” može dobiti estetski lijep prostor koji je ujedno i funkcionalan”

  • Možete li otkriti našim čitateljima koji je otprilike trošak organizacije određenog životnog kutka ili prostora? Kako se kreću vaše cijene? Koliko unaprijed je potrebno rezervirati termin?

Trošak utrošenog materijala ovisi o željama kupca. Za primjer, jedna staklenka vam može koštati od 20,00 kuna pa sve do 150,00 kuna tako da vam ne možemo dati okvirnu cijenu. Cijena proizvoda ovisi o materijalu, boji, brendu. Cijena same organizacije se kreće po satu pa nam i tu cijena ovisi o dosta faktora. Prije svega o vremenu utrošenom na idejni plan prostora u što ulazi projektiranje prostora, izmjera prostora, planiranje elemenata. Dalje je vrijeme provedeno za nabavu materijala i u konačnici sati provedeni u samoj organizaciji. Sve u svemu, cijena jako varira i ovisi o puno segmenata. A što se tiče termina, prvi sastanak odradimo unutar par dana od javljanja klijenta, unutar dan, dva izradimo ponudu i nakon prihvaćanje ponude do završetka organizacije prođe prosječno 4-5 tjedana.

  • U kojem biste još smjeru voljele razvijati svoj biznis?

Kako smo tek na početku ovog zanimljivog projekta na našim prostorima, svakako bi vremenom voljele proširiti posao na ostale regije Lijepe naše jer trenutno poslujemo u Gradu Zagrebu i okolici. Vizija našeg poslovanja je konzultacija i suradnja s dizajnerima interijera u samom startu projektiranja radi lakše organizacije te savjetovanje klijenata prilikom gradnje ili osmišljavanja adaptacije stambenog prostora. 

Foto: Instagram

Učitati još
Zatvori