Još ovaj tjedan možete pogledati izložbu “Prostoria 10” u Meštrovićevom paviljonu

Još ovaj tjedan možete pogledati izložbu “Prostoria 10” u Meštrovićevom paviljonu

Ispred Meštrovićevog paviljona, popularne “Džamije” ovih je dana poprilična gužva. Razlog tomu je sjajna izložba “Prostoria 10” koja se održava u sklopu novog kulturnog gradskog programa “Artupunktura”. Izložba je otvorena povodom desete godišnjice ovoga brenda, a za javnost je otvorena do ovoga petka, 8.listopada 2021. Kao dodatni izložbeni program ispred paviljona postavljena je i privremena prostorna instalacija „Prostoria Net“ koju dizajnira Numen/ForUse, a koja je postala glavni hit, pogotovo najmlađima.

“Prostoria 10”

Izložba prikazuje raznolikost dinamičnog razvoja Prostorije kao dizajn-brenda namještaja sa snažnom proizvođačkom kulturom.

„Ususret našoj 10. obljetnici svijet je usporio na način koji nitko nije mogao zamisliti. Pandemija koronavirusa ugrozila je ljudsko zdravlje i globalnu ekonomiju te nas prisilila na povlačenje u domove. Tako smo i mi postupili. Na neki smo se način “začahurili” u svojoj tvornici, jer ona je naš dom. Kao i svi drugi, mi smo također o svemu temeljito promislili te smo se ogoljeli do srži. Ova će izložba predstaviti od čega smo sazdani i kroz njezin ćete postav imati priliku doživjeti sam brend mnogo dublje”
, rekli su iz Prostorije uoči otvorenja izložbe.

Revisting Architecture

Na izložbi je po prvi puta predstavljen fotografski projekt Revisting Architecture, realiziran u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba i javnim institucijama obuhvaćenim projektom.

“Naime, malo gdje u svijetu postoji tako čvrsto ukorijenjena tradicija modernističke arhitekture kao što je to slučaj u Zagrebu, glavnom gradu Hrvatske. Radi se o nasljeđu koje je temelj i inspiracija jeziku dizajna naših proizvoda. Zato smo pokrenuli ovo fotografsko istraživanje koje ilustrira kako se odabrani produkti formalno ili teksturalno referiraju na ambijente u kojima su fotografirani, nekad naglašavajući svoje podrijetlo, a drugi puta svoju suvremenost.“
– naglasio je Tomislav Knezović, vlasnik Prostorije.

Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski

Fotografije predstavljaju Koncertnu dvoranu Vatroslav Lisinski (1958.-1973)., jednu od zagrebačkih urbanih ikona koju su projektirali arhitekti Marijan Haberle, Minka Jurković i Tanja Zdvořak. Njeno geometrijski elementarno, potpuno ostakljeno tijelo djeluje kao klasična minimalistička gesta. No, riječ je o tipološkoj inovaciji čiji se smisao raspoznaje tek noću, kada se upale svjetla prije izvedbe i kada se iza staklene fasade raspoznaju posjetitelji kako se kreću i druže po čitavoj zgradi. Njezina je arhitektura svedena na esencijalno: stupovi i vidljivi elementi konstrukcije su od neožbukanog betona, pregrade u interijeru su od industrijskog stakla, a tek u detaljima pojavljuje se drvo. Izostaju zasebni umjetnički artefakti, no raskošni stakleni lusteri su poput lebdećih sistemskih skulpture i oni stvaraju kontrapunkt asketizmu arhitekture. Sama dvorana je poput drvene kutije koja odiše toplinom, s lagano distorziranom geometrijom koja doprinosi i formalnom bogatstvu i akustici. Raskoš i prestiž zgrade proizlaze iz krajnje discipline „čistog prostora“ koji slavi događaje koje zgrada udomljuje.

Art Direction: Biro architects. Photo: Marko Mihaljević

Snimljen i film

Deseta obljetnica bila je i povod za snimanje filma koji prikazuje Prostorijin razvoj u međunarodni dizajn-brend namještaja sa snažnom proizvođačkom kulturom.

Otvorenost za razvoj i promjene, upornost i istraživački duh vođen stvaranjem novih vrijednosti kontinuirani je proces u Prostoriji, sazrio u naslijeđe. Naš industrijski kompleks, koliko god golem bio, u svojoj je osnovi kreativna radionica u kojoj su proteklih deset godina mnogi izrasli u vrsne majstore. Majstore koji su učili od dizajnera i dizajnere koji su učili od majstora prolazeći višemjesečne, a ponekad i višegodišnje procese razvoja pojedinog proizvoda. Ono što je nastajalo nisu samo proizvodi, već i živo znanje te suradnički odnosi unutar tima kao jezgre djelovanja Prostorije. Iako je dizajn korjenito definirao naš portfolio proizvoda i identitet brenda, on je primarno prihvaćen kao metoda za postizanje autentičnosti i cjelokupne kakvoće proizvoda. Dizajn nas je potaknuo na daljnja istraživanja proizvodnih tehnologija i različitih mogućnosti koje materijali mogu pružiti. Riječi su kojima iz Prostorije opisuju film koji je radila agencija Kurppa Hosk.

Foto: Prostoria.eu

Učitati još
Zatvori