Sjećate li se vremena kada je Ciglica bila obavezan poklon?

Sjećate li se vremena kada je
Ciglica bila obavezan poklon?

Vratite se malo u vremenu, ne morate premotavati predaleko, ali sigurno ćete se sjetiti brojnih gostiju koji su preko vašeg praga prelazili s jednim jedinstvenim poklonom, često zamotanim u bijeli papir. Već s vrata znali ste što nose u rukama, bez da ste taj papir uopće odmotali, jer oblik je govorio više od riječi. Taj je kvadar, odnosno cigla, mogao značiti samo jedno – da se ispod papira skriva Franckova kava koja je zbog svojeg oblika i dobila ime od milja. Često je uz nju dolazilo još nešto, nekad keksi, nekad bomboni, nekad i cvijeće, no crvena vakuumirana Ciglica je bila, za mnoge i ostala – konstanta.

Nostalgija u šalici kave

Sigurno i vi imate neku posebnu priču u kojoj vam je netko poklanjao Ciglicu, ili ste je sami nosili na poklon. Za Ciglicu nije ni morao postojati povod, ali često je dolazila s gostima u torbi na nedjeljni ručak, na rođendan, a ponekad je pravilno ispunila cijeli prtljažnik automobila jer se nosila kao mali znak pažnje uz pozivnice za vjenčanje kada ste osobno svakom budućem gostu uručivali njegov poziv.

Zapravo, nikad se nije radilo o skupom poklonu, već znaku pažnje koji si je mogao priuštiti svatko, a značio bi mnogo. Da netko misli na vas i da vam želi koji trenutak mira i uživanja uz vruću šalicu kave koju ćete ispijati sami u tihim jutarnjim trenucima ili s najmilijima, kada je puna kuća nakon nedjeljnog ručka i kada miris svježe kuhane kave najljepše ispunjava dom. Budući da najsnažnija sjećanja vežemo uz emocije i mirise, onda je jasno zašto šalica može izazvati navalu nostalgije.

Generacijama omiljena

Naziv Ciglica duboko se ukorijenio u rječnik ljubitelja kave kojima već godinama uljepšava svakodnevicu, budi sjećanja i poklanja trenutke užitka, da mnogi ni ne znaju pravo ime kave. Ono konkretno označava vakuumirano pakiranje Jubilarne kave od 250 grama koju s užitkom pijemo već 25 godina – Franck je počeo s proizvodnjom Jubilarne kave 1972. godine, a 1993. upoznali smo Ciglicu u vakuumiranom obliku kakav poznajemo i danas. Vakuum pakiranje jamči očuvanje kave od utjecaja kisika i vlage iz okruženja; time se produljuje rok trajanja i čuva kvaliteta, miris i okus kave.

Jubilarna kava svoje je mjesto na tronu s pravom zaslužila svojim okusom i mirisom koji generacije već prepoznaju kada se počne širiti iz kuhinje. Spoj mljevene arabica i robusta kave s punom čokoladnom aromom je formula kojoj ostajemo vjerni godinama.

Jubilarna daje posebno značenje ritualu pripreme i uživanja u kavi pa Ciglica i danas svakako predstavlja idealan dar za svaku priliku. Nostalgičnu misao i retro ideju koju bi trebali oživljavati svi. Godišnje se proda oko 6 milijuna Ciglica, što znači da se u hrvatskim (i stranim!) kućanstvima kroz godinu popije 203.645.260 šalica. To već govori sasvim dovoljno u prilog njene popularnosti i statusa u društvu.

Ispijanje omiljene šalice kave oduvijek je stvar rituala, u što se poklanjanje Jubilarne kave savršeno uklopilo. 1. listopada obilježava se Međunarodni dan kave, a to je možda idealan trenutak da ovu tradiciju opet oživite i nekome pokucate na vrata s Ciglicom te ponudite “šalicu razgovora”. Dva rituala i dva znaka pažnje – kava i vrijeme koje ćete provesti s dragom osobom mogu se mjeriti samo emocijama.

Foto: Unsplash, Franck

Učitati još
Zatvori