

Na netom završenoj Vinistri, među brojnim etiketama koje su se natjecale za pažnju publike, bile su i četiri nezaobilazne.
Redovi ispred štanda Meneghetti i njihovih pjenušavih vina govorili su više od riječi: Meneghetti ne polako ali sigurno, izdvaja kao referentna točka kada je riječ o luksuznim, profinjenim pjenušavim vinima iz Hrvatske.
Popularnost njihovih pjenušavih vina neprestano raste, kako među domaćim poznavateljima vina, tako i na međunarodnoj sceni. Classic Brut i Classic Brut Rosé, Blanc de Blancs, pa sve do raskošne Reserve – svaki Meneghetti pjenušac ima vlastitu publiku, i sve češće se naručuju ne samo za proslave, već i kao izbor za opuštene večere i svakodnevna mala životna slavlja i momente.



Čistoća terroira, strpljenje i preciznost svakog koraka
Tajna njihova uspjeha ne leži u jednom elementu. Ona je sinergija znanja, preciznosti, intuicije i terroira.
„Naši vinogradi za pjenušce nalaze se na području Terre Bianche, gdje mikroklima osigurava izraženu svježinu i eleganciju,“ objašnjava Walter Filiputti, glavni vinski konzultant vinarije i autor knjige Moderna povijest talijanskog vina.
Proizvodnja započinje selekcijom zdravog grožđa, čiji se sok preša na niskim temperaturama kako bi se očuvale nježne arome. Bazna vina sazrijevaju mjesecima prije druge fermentacije u boci, a svaka godina nosi svoj vlastiti rukopis.
„Vrijeme je naša najdragocjenija roba. Ne žurimo. Ne prilagođavamo prirodu,slušamo je,“ dodaje Filiputti.

Rezerva 2017: Emocija u čaši
Najnovija zvijezda Meneghetti linije je Reserva 2017, pjenušac koji je šest godina odležavao na finom talogu, u strogo kontroliranim uvjetima. Ova kombinacija Chardonnaya, Bijelog i Crnog Pinota oslikava punu zrelost, kompleksnost i dugotrajnost okusa – za znalce, ali i za one koji žele upoznati što sve hrvatski pjenušac može biti.
„Čekanje je skupo u vremenu, prostoru, resursima, ali nužno za postizanje savršenstva,“ kaže Filiputti, a Alen Britvarević, direktor prodaje i marketinga, dodaje: „Rezerva 2017 je kruna našeg dosadašnjeg rada. To nije samo vino, to je emocija pretočena u čašu.“



Nova publika, nova tržišta, nova kultura konzumacije
Meneghetti pjenušci sve su prisutniji u vinskim kartama restorana i to ne samo kao aperitiv, već i kao vino koje se bez kompleksa poslužuje uz predjela, glavna jela i deserte.
„Raste kultura ispijanja pjenušavih vina, ljudi žele znati više, razumjeti proces, povezati se s pričom. Više nije riječ samo o pjenušcu za proslave, on je postao izbor za svaki dan koji želimo učiniti boljim,“ objašnjava Britvarević.
U skladu s time, i njihovo prisustvo na inozemnim tržištima postaje sve snažnije. Belgija, Njemačka, Japan i druge zemlje već otkrivaju što znači pjenušac iz Istre kad je proizveden bez kompromisa.


Meneghetti ne slijedi trendove – on ih stvara
Vinarija je u svega nekoliko godina uspjela pozicionirati pjenušava vina kao svoj ponos i kao jednu od najprepoznatljivijih linija u ponudi. Kroz precizno vođen proces i autentičnu filozofiju, Meneghetti pjenušci dokazuju da Istra može i mora biti dio svjetske scene kada je riječ o perlanju u čaši.
„Naš cilj nije kvantiteta. Naš cilj je iskustvo. Svaka boca mora biti trenutak koji se pamti,“ zaključuje Britvarević.
Foto: Foto centar Umag, Matej Paluh Photography