Prve smo zavirile u novi Luta Coffee shop u blizini Martićeve

Prve smo zavirile u novi Luta Coffee
shop u blizini Martićeve

Popularna Martićeva ulica i njena okolica svakim su danom sve zanimljivije odredište brojnih Zagrepčana. It lokacija za ispijanje kava i casual druženja u narednim će danima postati još bogatija i zanimljivija. I to ne samo kavoljupcima, već i obožavateljima sporta, dobre glazbe, fotografije i dizajna. Na adresi Lopašićeva 14, točno na križanju Lopašićeve i Bauerove ulice, kroz nekoliko se dana otvara Luta, novi coffee shop koji je, zapravo, mnogo više od coffee shopa.

Luta Coffee Shop

Zajednički interesi i strasti, životni pogledi, a naravno i ljubav prema kavi, okupili su trojicu pokretača ove male oaze. Prije službenog otvorenja svratile smo do Lute, isprobale kavu i popričale s osnivačima, Danijelom i Matejem Lošićem te Nevenom Kamenskim.

Osnivači Lute strastveni su sportaši, bave se trčanjem, biciklizmom i penjanjem, a upravo je ta ljubav unjela “ono nešto” u smisao Lute. Samo ime Luta dolazi od glagola “lutati”, što se kod njih odnosi na povezanost sa sportovima izdržljivosti, ali i na život u cjelini. Naime, živjeli su u Kanadi i Americi, puno putovali, a sada “lutaju” u sasvim novu avanturu. Osim mjesta za ispijanje kava i druženje, Zagreb dobiva prvo mjesto na kojemu će se svakodnevno okupljati i sportaši, ali i gdje će se povremeno organizirati sportski eventi i radionice.

Danijel Lošić, Neven Kamenski i Matej Lošić

Luta je nastala iz naše ljubavi prema sportovima izdržljivosti. Priroda tih sportova zahtijeva određeno mjesto za početak i završetak aktivnosti. Kava i pića su vezivo – a za većinu ljudi oni su srž. Trudili smo se u ovu priču uključiti i sportaše i naše susjede koji žele piće i mjesto za razgovor.

Posebno zanimljiva ponuda

Dečkima je iznimno važno da dnevna ponuda kave bude lokalna. Na rotaciji će tako biti Kava Family iz Splita i zagrebački Cogito Coffee. Za otvaranje će ponuditi super čokoladnu kavu iz Brazila, prženu od strane Kava Family.

“Nadamo se da ćemo u nadolazećim mjesecima ponuditi raznovrsniji međunarodni asortiman za taj poseban espresso ili V60.”

Oko ponude ostalih proizvoda također su bili jako izbirljivi. U ponudi će biti samo ono što vole i koriste na dnevnoj bazi. U ponudi će osim kave biti čajevi, Mikkeller and Garden Brewery pivo, Fritz (Cola), Guuc Juices i svježe cjeđeni sokovi, a ponuda će se s vremenom širiti. Išli su na najkvalitetnije proizvode i brendove s kojima imaju zajedničku viziju. U planu je tako i zajednička organizacija sportskih evenata s ekipom iz Garden Brewery-ja, dok Mikkeller danska piva primjerice ima svoj trkački i biciklistički tim, pa su već tako povezani i bliski.

Ideja za evente u Luti je već puno, kao primjerice zajedničko gledanje Tour de France-a na projektoru, ili pak održavanja radionice zamjene gume na biciklu. Naravno, tu će se naći i kava za ponijeti, ali posebno uzbudljiva vijest je da će se moći kupiti i slasni zalogaji iz omiljene craft pekarnice Bread Club.

Mali shop

Već od samog početka u prodaji će također biti i drugačiji proizvodi. Naći će se tako ponešto od vrhunske sportske opreme koju se u Hrvatskoj drugdje ne može nabaviti, kao i ponajbolja oprema za kućnu pripremu kave. Tu su i majice, najkvalitetnije boce za vodu koje stanu na bicikl, šalice i bočice za kavu.

Cilj nam je gurati naprijed comunity, kulturu trčanja, biciklizma, a na kraju, naravno i kave. Želimo da zajednica raste. Biciklizam i trčanje su specifični sportovi, nema baš mjesta za okupljanje kao u drugim sportovima. Bitno nam je i da kroz ovu priču možemo biti kreativni, da si ljudi kod nas mogu priuštiti nešto posebno i lijepo.”

Ono što je najvažnije, sve što nudimo je nešto što bismo koristili – i gledamo da proizvodni i distribucijski lanac proizvoda bude što lokalniji, ili transparentniji.”

Toplo preporučamo da uzmete jednu od naših (limited edition) šalica ‘Frank Greena‘ kako biste bili ekološki prihvatljivi ako ste stalno u pokretu.”

Dizajn i uređenje prostora

Baš sve što vidite u Luti dijelo je Danijela, Nevena i Mateja. Imaju sličan smisao za estetiku, a samim time i potpuno povjerenje jedni u druge. Dizajnerski dio tima odradio je odličan posao, pa su tako i logo i typeface napravili sami.

“Dizajn nam je kao proces pokretanja narativa vrlo važan. 2/3 tima (Danijel i Matej) su dizajneri, a svaki detalj interijera nastojali smo navući na svaki grafički element Lute. Zajedništvo u svemu ključno nam je kod projekta. Komunikacija i dizajn su Luti važni kao i kava, ili bilo što drugo.”

Nikada nije bilo odabranog koncepta – samo da detalji odražavaju i geometriju prostora i povezanost s krajolikom. Sve boje, materijali, površine i predmeti govore jedinstvenu priču – ali ne želimo otkriti niti jedan njezin aspekt. Ono što ljudi vide i razumiju unutar prostora, nama je u redu.

Za više informacija, pratite ih na Instagramu – uskoro otkrivaju točan dan otvaranja i radno vrijeme lokala!

Foto: Tatjana Bukvić

Učitati još
Zatvori