Upoznajte sva lica frankovke kroz mnoštvo priča
Upoznajte sva lica frankovke kroz mnoštvo priča

Upoznajte sva lica frankovke
kroz mnoštvo priča

Titulu kraljice vinograda već godinama joj dodjeljuju mnogi vinski znalci, a feričanačke vinarije modernizacijom i kreiranjem novih vina proizvedenih od frankovke, stavljaju je u sam vrh svjetske vinske scene. Kroz novo gastro-enološko iskustvo, feričanačka frankovka predstavljena je u restoranu Noel, pokazujući u punom sjaju svoju vrijednost i visoki vinski potencijal.

Večera u Noelu_Martin Kovačević 2

Frankovka je stotinama godina prisutna na tlu Europe. Najviše vinograda ove sorte crnog grožđa nalazi se u Njemačkoj i Austriji, a poznata je i u drugim državama bivše Austro-Ugarske Monarhije. U Feričance frankovka dolazi još tijekom spomenutog razdoblja, a legenda govori kako je poznati skladatelj Franz Liszt uz feričanačku frankovku stvarao svoja remek djela pa su se obronci Krndije i terroir feričanačkog vinogorja pokazali kao dobitna kombinacija za kvalitetu grožđa.

„Frankovka je sorta visokog potencijala, a kao vino vrlo polivalentna jer smo od nje uspjeli kreirati široki spektar različitih vina. Mi ju koristimo za svježe i voćne Charmat pjenušce, za mirisna rose vina, svježija crna i premium odležana crna vina, dok smo 2016. godine proizveli i ledenu berbu frankovke. Sva naša vina proizvedena od frankovke predstavili smo uz različita jela na ovoj večeri kojoj je cilj pokazati vrijednost ove sorte i predstaviti njezina mnogobrojna lica. Naši su se enolozi proteklih godina posvetili brandiranju frankovke te su uz ulaganja i dugotrajan rad, počevši od načina sadnje, održavanja vinograda i uzgojnih oblika izvukli pun potencijal iz ove sorte. Danas s ponosom možemo reći kako frankovka u našoj vinariji doživljava svoj preporod. Feričanci su postali sinonim za frankovku, a naša vinarija poznata je i kao „Kuća Frankovke“, rekao je direktor vinarije Enosophia, enolog Martin Kovačević.

Kakvoću feričanačke frankovke, ocijenio je i jedan od najboljih hrvatskih sommeliera, Ivan Jug, kojemu je za večeru u Noelu i sljubljivanje frankovke s menijem inspiracija bila slavonska šuma u jesen. 

„Šetnja šumom i raznolikost jesenskih plodova te bogatstvo koje šuma nudi bili su mi temelji za kreiranje menija i odabir vina. Želja nam je bila sve boje, okuse, mirise i teksture sljubiti s Enosophia vinima. Kroz bundeve, čičoke, kestenje i raznovrsne gljive prezentirali smo kasnu jesen, lišće i zemlju, a ta smo jela povezali s nježnijim i lakšim Enosophia vinima, graševinom i roseom. Izlazak iz šume gastronomski smo predstavili s peradi – patkom, pijetlom, prepelicom i pticom biserkom. Uz ove sam slijedove odabrao moćnu Frankovku Miraz 2018 i Cuvee Miraz 2017. Tijekom večeri podizali smo intenzitet i kompleksnost vina sukladno aromama i okusima odabranog jela. Kako bismo u potpunosti kroz hranu i vino ispričali našu šumsku priču, ova večera od 23 slijeda zaokružena je laganim slatkim zalogajima s okusima plodova oraha, badema, likoricije i jabuke te završnim gutljajem unikatnog Ledenog vina Franovke 2016.“, ispričao je sommelier restorana Noel, Ivan Jug.

Kvalitetu feričanačkih vina potvrđuju i međunarodne nagrade koje su vina osvojila na mnogobrojnim natjecanjima, a ova je vinarija, s ciljem promocije i popularizacije same sorte, pokrenula međunarodno ocjenjivanje frankovke koje već tri godine u Feričancima okuplja najbolje frankovke ovog dijela Europe.

„Organizacijom Festivala frankovke i ocjenjivanja povezali smo se s međunarodnim i domaćim proizvođačima, a različite radionice i večere poput ove u Noelu, samo su neki od načina promocije frankovke. Poslovnu priču gradimo na kvaliteti i tradiciji, a upravo je ovogodišnji Decanter potvrda kako se naša Frankovka Miraz 2018. može smjestiti na sam vrh svjetske top ljestvice. S osvojena 94 boda postala je najbolje ocjenjena frankovka u povijesti Decantera te ujedno i najbolje ocjenjeno hrvatsko crno kontinentalno vino na Decanteru. Pred nama su mnogi ciljevi, počevši od razvoja enogastro turizma u feričanačkom kraju i popularizacije vinske kulture u Hrvatskoj, pa sve do nastavka brandiranja frankovke“, zaključio je Kovačević.

Foto: PR

Učitati još
Zatvori