Filip Pleteš: U Ferdinand Knedlama napokon uživamo i u Zagrebu

Filip Pleteš: U Ferdinand Knedlama
napokon uživamo i u Zagrebu

Poznati brend Ferdinand knedle već niz godina ljubitelje ove tradicionalne poslastice okuplja na nekoliko beogradskih adresa. Od posjetitelja do lokalaca, svi uživaju u raznim, slatkim i slanim okusima knedlica, a sada po njih više ne moramo u Beograd. U Zagrebu je ovih dana otvorena prva poslovnica izvan Beograda, a vlasnik i pokretač brenda, Nikola Nedeljković, tim je povodom za Journal je ispričao priču o uspjehu i planovima svojih Ferdinand knedla.

Nikola Nedeljković

  • Gospodine Nedeljković, prije svega čestitam vam na otvaranju prve lokacije van Srbije.
    Kakav je osjećaj otvoriti prvu lokaciju van Beograda?

Osjećaj je zaista sjajan. Projekt Ferdinand knedle Hrvatska započeo je još u lipnju 2021. godine, a evo 10 mejseci kasnije u prilici smo da poželimo dobrodošlicu ljubiteljima knedli i slatkiša u Zagrebu i Hrvatskoj. Sjajan je osjećaj već prvog dana upoznati ljude koji su u prethodnim godinama slali pozive putem društvenih mreža da dođemo u Zagreb. Ta ideja se i ostvarila, a broj gostiju koji nas je posetio, kao i broj pozitivnih komentara na društvenim mrežama, zaista pokazuje da smo donjeli pravu odluku.

  • Zašto Zagreb? Od svih mogućih lokacija odabrali ste baš Zagreb, možda baš zbog toga što je iznimnio sličan Beogradu?

Jednostavno, u proteklih pet godina najviše je ljudi iz Zagreba imalo priliku probati naše proizvode. Iz Zagreba je dolazio najveći broj upita za suradnju, broj komentara i poruka sa pozivima da Ferdinand knedle dođu u Zagreb nije davao pretjerano puno izbora prilikom odabira grada. Na kraju, ja sam proveo preljepih 5 godina u internacionalnoj kompaniji radeći u Zagrebu, gdje sam stekao brojne prijatelje koji su pomogli da se projekt Ferdinand knedle u Zagrebu realizira. Ukratko, miks poslovnog i emotivnog rezultirao je Zagrebom.

  • Nakon iznimno uspješne karijere u korporaciji, odlučili ste se za iskorak u svoj privatan posao. Koja je bila vaša glavna motivacija iza toga, i kako ste se osjećali kada ste prelomili i dali otkaz na mjestu gdje ste bili iznimno uspješni, ali i cijenjeni?

U kompaniji Red Bull sam proveo nevjerovatnih 14 godina, stasao u poslovnom smislu radeći na brojnim regionalnim menadžerskim pozicijama gdje sam imao priliku upoznati sjajne ljude. Zaista sjajno iskustvo koje je došlo do svog maksimuma. Jednostavno u jednom trenutku čovjek želi neke nove izazove i mogućnosti za napredak i neko potvrđivanje. Naravno, ništa se nije desilo preko noći jer je od inicijalne ideje do otvaranja prve prodavnice proteklo skoro pune 3 godine rada na istraživanju, planiranju i osmišljavanju koncepta. Tako ni odluka nije došla preko noći, a svaki korak koji sam radio na razvoju koncepta i brenda sve me je više i više vezivao za Ferdinand knedle, a samim tim i pokretao na dalje korake.

Prvobitni plan je svakako bio da dvije godine radim dvije stvari paralelno, u korporaciji od 09 do 17:30, a nakon toga za svoj brend što je nerijetko trajalo i do 3 ili 5 ujutro. Svakako, ono što je bitno jest da ni jednog trenutka nisam zažalio zbog toga. Iskustvo iz korporacije mi je u ogromnoj mjeri značilo tijekom pripreme i razvoja brenda pa smo u Beogradu veoma brzo stali na svoje noge što je bio znak da je vrijeme da se kompaniji zahvalim na svemu što mi je omogućila i dalje se posvetim svom biznisu. Iako sam znao što želim, odluka nije bila ni malo laka u emotivnom smislu. Sjećam se da sam 23.05.2018. u 17:30 počeo da pišem email koji je bio obavestajnog karaktera, sadržavao je desetak rečenica za koje mi je bilo potrebno 2,5h da napišem.

  • Odakle vam je došla inspracija za samo ime? Ferdinand Knedle su svakako postale prepoznatljiv brend na cijelom Balkanu, ali koja je glavna misao kojom ste se vodili kada ste osmišljavali ime brenda kao takvog?

Ime brenda je trebalo zadovoljiti rezultate istraživanja i smjernice koje sam napravio. Kako sam od samog starta uvidio da prodavaonica knedli ima internacionalni potencijal, bilo je neophodno jako ime, razumljivo na svim jezicima, a da u pozadini ima priču. Pokušao sam prvo s kreativnim agencijama, da oni osmisle ime brenda, ali to nije išlo pa sam se sam bacio na posao.

Došao sam do informacije o caru Ferdinandu I koji je obožavao knedle i morao ih je dobiti u svakom trenutku kada je ih je poželio. Jednom prilikom, dvorki kuhar mu se ispričao jer nema marelicu zbog zime i da nije u mogućnosti da pripremi knedle, a odgovor cara je bio više nego jasan: “Ja sam car i hoću knedle!”. Dalje je sve bilo jednostavno, prepoznao sam ono što želimo omogućiti ljubiteljima ove tradicionalne poslastice, a to je da se osjećaju kao car kada im se jedu knedle i da ih mogu dobiti u svakom trenutku bez obzira na godišnje doba.

  • Trenutno ste u jednom novom svijetu trasnformacije vašeg brenda. Od prvog malog dućana u centru Beograda, do očigledno transformacije u jedan ozbiljan internacionalan brand. Kakav je osjećaj biti na kormilu tako nečega?

U posljednjih godinu dana počeli smo s ozbiljnim transformacijama u organizacionom smislu, pa nisam siguran mogu li od obaveza razmišljati o osjećaju u ovom trenutku. Dolazak na novo tržište na kojem krećemo sve ponovo veoma je zahtjevan. Mi smo se odlučili na jedan teži, ali čini mi se najkvalitetniji način da radimo naše proizvode – od lokalnih sirovina. Bilo je potrebno doći do novih dobavljača, oformiti tim ljudi koji će moći ponjeti teret novog početka, organizirati sistem da funkcionira jer danas imamo i franšizne partnere koji pod brendom Ferdinand knedle otvaraju nove objekte.

Jedan sasvim drugačiji način poslovanja od onog inicijalnog. Potrebno je neko vrijeme da sve legne na svoje mesto, a tada ću imati nešto više vremena za razmišljati o mom osjećaju. Sada je najbitnije da isporučimo kvalitetu gostima koji posjećuju naše prodavaonice.

  • U vašoj karijeri i zadnjih nekoliko godina zasigurno ste izbacili preko nekoliko tisuća receptura za knedle. Koja je vaša omiljena, i zašto baš ta?

Mi konstantno radimo na razvoju novih okusa, što na prvu možda izgleda jednostavno, ali nije nimalo tako. Svaki naš proizvod od inicijalne ideje do puštanja u prodaju prođe faze testiranja i adaptacije koje nekada traju i po 6 mjeseci. Moj favorit je marakuja, divlja kupina, miks slatko kiselog okusa u tijestu pripremljenom na tradicionalan način. Ipak, izbor koji ću uzeti ovisi od dana, raspoloženja i potrebe za voćnim, kremastim ili čokoladnim okusima, a na sreću Ferdinand knedle sve ovo imaju u svojoj ponudi.

Ferdinan Knedle, popularan brend knedlica iz Beograda došao je u Zagreb - donosimo priču o Ferdinand Knedlama kroz razgovor s vlasnikom.
  • Kako uspijevate balansirati život na dva kolosijeka? Posao vas jako često navodi na to da na dnevnoj bazi nerijetko prijeđete 800 km. Je li vam takav način života već postao normalan, ili vam je još uvijek potrebno vrijeme da se priviknete na ovaj tempo?

Ako želite nešto postići, neka odricanja morate i prihvatiti. Dok sam radio u korporaciji na regionalnoj poziciji, takav tempo mi je bio uobičajena stvar, sjednem u auto i krenem na put jer ako nešto moram, razmišljanje o tome da je teško ne pomaže. Jednostavno krenete i rješavate stvari. Danas je ovo sve mnogo jednostavnije i zanimljivije jer tokom vožnje možete raditi i na osobnom razvoju, slušati predavanja i iskustva drugih uspješnih ljudi. 

  • Za kraj, jedno možda čak i malo osobno pitanje. Što smatrate tajnom vašeg uspjeha, i zašto smatrate da ste u moru velikog broja drugih osoba koje su ušle u svijet slastica, uspjeli postići toliki uspjeh?

Posvećenost, kvaliteta i vjera u ono što radite. Svakako, za uspjeh je potreban tim ljudi koji vjeruje u vašu misiju i viziju i s istom energijom radi na daljnjem razvoju.

Foto: Tatjana Bukvić

Preporuka

Zatvori