Answear podiže svijest o nejednakosti u plaćama
Answear podiže svijest o nejednakosti u plaćama

Answear podiže svijest o
nejednakosti u plaćama

ANSWEAR ZA ŽENE nije samo naziv nadolazeće promotivne akcije u online trgovini Answear, već i brendov doprinos temama važnima ženama. Povodom Dana žena, Answear želi ukazati na problem nejednakosti u plaćama s kojim se žene još uvijek suočavaju diljem Europe.

Od 1. do 8. ožujka, odabrani ženski proizvodi bit će dodatno sniženi u odnosu na muške. Ovom i njoj sličnim akcijama Answear nastoji dati svoj doprinos u poticanju rasprave o postojećim nejednakostima spolova.

Jaz od 13% u plaćama između muškaraca i žena u EU

Zamislite da žene mogu kupovati stvari koje su snižene za 23 %, dok su za muškarce one snižene za 10 %? Zvuči nepošteno? Žene se s tom vrstom nejednakosti suočavaju svakodnevno. Iako su u prosjeku obrazovanije od muškaraca, posjeduju visoke kvalifikacije i rade jednako marljivo, suočene su s jazom koji im onemogućuje napredovanje i negativno utječe na životni standard. Taj jaz podrazumijeva nejednaku plaću na jednakim radnim mjestima, s jednakim dužnostima i radnim zadacima. Iako postoje uredbe kojima se reguliraju prihodi i zabranjuje razlikovanje na rodnoj osnovi (kako na nacionalnoj tako i na Europskoj razini), u praksi je situacija posve drugačija. Prema podacima Eurostata iz 2020. godine, razlika u plaćama između muškaraca i žena u Europskoj uniji iznosi 13 %.

Answear Dan žena - nejednakost u plaćama

U Hrvatskoj je situacija nešto bolja te razlika iznosi 11,2 %. No, to i dalje nije brojka s kojom se možemo pohvaliti. Razlika u prihodima između žena i muškaraca ovisi o ekonomskom sektoru – u privatnom sektoru razlika u plaćama je gotovo 13 % u korist muškaraca. Mnogi su razlozi tome, a možemo ih tražiti kako na razini kulture, tako i u specifičnostima tržišta rada. Neki od glavnih razloga uključuju nedostatak transparentnosti u pogledu plaća, otežani pristup rukovodećim položajima, stereotipe u pogledu profesionalnih sposobnosti žena i preopterećenost neplaćenim radom vezanim uz skrb o djeci i kućanstvu.

Potrebna edukacija i podizanje svijesti

Da bismo premostili spomenuti jaz i ukinuli razlike u plaćama između žena i muškaraca potrebna je edukacija javnosti i podizanje svijesti. U Answearu  će se usredotočiti na podizanje svijesti, počevši s promotivnom kampanjom ANSWEAR ZA ŽENE. U razdoblju od 1. do 8. ožujka, moći ćete kupiti odabrane ženske (i dječje) proizvode na sniženju od 23 %, dok će muški proizvodi biti sniženi za 10 %.

Answear Dan žena

Razlika u sniženju od 13 % tako će simbolično predstaviti stvarnu razliku u plaćama između muškaraca i žena na prostoru Europske Unije. Promotivna akcija predstavit će empatičan iskaz podrške i simbolični pokušaj smanjenja nejednakosti s kojima se žene suočavaju u svojim karijerama, a istovremeno će poslužiti i kao polazišna točka za pokretanje sličnih akcija i daljnju raspravu u javnom prostoru.

Ovo nije prva promotivna akcija koju je Answear namijenio ženama. Predstavljanjem nove strategije u jesen 2021. godine, žene su postale Answearovi glavni klijenti. Upravo je zato njihova trgovačka marka Answear.Lab posvećena održavanju aktivnog dijaloga s njima te ih potiče da žive hrabro i u skladu s vlastitim uvjerenjima.

Answear podiže svijest o nejednakosti u plaćama

Answear je također posvećen implementaciji politike jednakosti i nediskriminacije unutar same organizacije. Iako većinu zaposlenika (69,7 %) čine žene, visina plaće nije uvjetovana rodom, već isključivo obrazovanjem, profesionalnim iskustvom, predanošću i radnim stažem. Tijekom unutarnje revizije provedene na 31 sličnom radnom mjestu, utvrđeno je kako su prihodi žena i muškaraca usporedivi te kako je na rukovodećim položajima zaposleno 9,6 % više žena nego muškaraca.

Foto: PR

Učitati još
Zatvori