Milan Stanić design radi vizionarske, nevjerojatno dobre komade
Milan Stanić design radi vizionarske, nevjerojatno dobre komade

Milan Stanić design radi vizionarske,
nevjerojatno dobre komade

Jedan od brendova koji nam je definitivno zapeo za oko u posljednje vrijeme je Milan Stanić Design. Brend je nastao kao ideja da se napravi proizvod koji će svojom teksturom odgovarati potrebama modernog arhitektonskog uređenja doma s jedne strane, i unikatnog, kolorističnog dizajna s druge strane. Razgovarali smo s Milanom Stanićem koji nam je otkrio sve o inspiraciji, svojim radovima i planovima.

Kako je krenula priča o brendu Milan Stanić design?

Priča je krenula nekako spontano. Imao sam projekt u kojem je trebalo uklopiti neku divnu posudu na velikom granitnom stolu i ništa se jednostavno nije uklapalo. Istražio sam i napravio prvu posudu bez da sam imao viziju o tome da će to postati brend. Kasnije se sve krenulo spontano razvijati i poslije par mjeseci sam shvatio da je to ono što sam ja. Zato i brend nosi moje ime jer se mi nekako prožimamo jedan u drugom. Jednostavno ne bih zamislio nijedno drugo ime. Iako to možda djeluje malo egocentrično, znajte da nije jer sam puno radio na tome da naučim kontrolirati svoj ego hehe.

Meni su ovi intervjui takav through back i vjerujte mi, svakoga puta izmame onu suzu radosnicu jer je ovo prilika da se osvrnem i sagledam što smo sve do sada napravili, a zaista jesmo puno. Nadalje, naučio sam dosta o marketingu, prodaji, brand identity i svim potrebnim alatima kako bi brend postao konkurentan na tržištu. I vjerujte svakoga dana radim na tome, danonoćno procjenjujem tržište, stilove i trendove. To je full job, ali mami osmijeh na licu.

Volim visoku modu, ali isto tako znam da se možete obući i u low cost fazonu, a izgledati kao da ste sišli s piste. Sve vam je u glavi i kreativnosti, a mi smo ljudi, rođeni da budemo kreativni pa zašto se onda toliko bojimo eksperimentirati? Tu dolazio do poante. Zato što moramo izaći iz svoje zone komfora i suočiti se sa svojim nesigurnostima, a to je ono što ovaj brend radi. Masivni materijal, sinonim za teško i glomazno sofisticirali smo i spustili na najfinije staklo i usudili se dodati ga uz neku finu hrastovu ploču. Pa zar nije predivno pomicati granice? Ja ih svakoga dana pomičem, baš i sada kada razgovaram s vama, izlazim iz svoje zone i dajem čitateljima jednu drugu dimenziju, a to je da sam sasvim običan kao i svi drugi. Možda samo spremniji da riskiram. Zato je sve ovo važno.

Predmeti izašli iz radione vašeg brenda pričaju jednu drugačiju priču, kako se inspirirate, otkuda vam dolazi ideja za kreaciju?

Hvala vam na tome. Trudim se da sve ono što uradimo bude drugačije i da ponese emociju koja je moto brenda – Whatever you imagine, it could be. I zaista je tako. Ako nije, samo niste dovoljno vjerovali. Ja sam vam pravi dokaz za to. Bez ikakvog biznis plana, promatranja tržišta i svega ostalog, upustio sam se u pravljenje brenda samo s vizijom toga da sam osjetio da je to to. I tu niste umorni ako radite do kasno u noć ili ako se morate dizati rano ujutro. I taj entuzijazam uvijek pada i raste, ako vam netko kaže drugačije nije iskren. Daje vam najbolju motivaciju za rad.

Inspiriram se svugdje. Recimo posljednja kolekcija je inspirirana Pugliom i obalom. Mirisi, okusi, teksture, boje sve je ono što je dovelo do kolekcije Pugila 2022 s kojom smo izašli na sajam u Zagrebu. Nekad me inspiriraju ljudi, pokreti, gestikulacije, sve zaista. To je ljepota mog posla. Što moram živjeti svoju okolicu svim čulima i uživati u svemu tome. Recimo, sjedio sam u jednom kafiću u centru Zagreba i toliko me je inspiriralo sve da vjerujte mi, dolazi neki limited edition uskoro.

Kakve projekte najviše volite?

Bit ću iskren, volim projekte koji mi leže po mom arhitektonskom okusu. To naravno nije uobičajeno jer je ovo subjektivan dojam tako da se ne možete vezati strogo samo za to. Ali po tom svjesno kreiram svoj dan, privlačim ono što vibriram. Sada često radim na projektima koji mi oduzimaju dah, a vjerujte u Hrvatskoj i Zagrebu ih ima toliko.

Također, nismo od onih koji prihvaćaju sve. Ono što nije dio identiteta našeg brenda jednostavno ne može napraviti taj efekt koji želimo i klijenti i ja. Zato neke suradnje puno budu bolje ako se nisu ni ostvarile. Davno sam čuo u jednom intervju od Ljiljane Blagojević, jedinstvene jugoslovenske glumice, da se kvaliteta uloga ne bazira na onim odrađenim već na onim odbijenim. Puno godina to nisam razumio, ali sada počinjem.

Kakvi trebaju biti interijeri u koje će se uklopiti vaši radovi?

Prostor je osobna stvar. Ja volim jedno, vi drugo i tako dalje… Jedino je mjerilo to kako ga urediti tako da vi želite provoditi vrijeme u njemu. Bojim se da malo bježimo od poante u svemu i da nam se ona trga iz ruku pa tako možete vidjeti velike promašaje u svijetu uređenja doma. Ono što znam, ako znate što želite ili imate nekoga tko radi za vas taj projekt, svaki naš komad će biti a piece of art u vašem domu. Ono što je najvažnije je to da uz pomoć naših proizvoda napravite dom.

Izlagali ste u rujnu i u Zagrebu?

Nedavno smo bili na In Dizajn sajmu u Areni Zagreb. Ja vam volim kontakt s ljudima, to mi je prilika da popričam, da skužim što je dobro, što nije, a na čemu treba raditi.To vam nekako dođe kao open hour. I uvijek bude toliko prekrasno da ponesem toliko riječi podrške, ljubavi i vrednovanja onoga što radimo. To je poanta, mi ovo radimo zbog vas. Na sajmu je prezentirana nova kolekcija Puglia koja je specijalno pravljena za kolaboraciju s našim dragim brendom Natu koji se bavi izradom stolova iz trupaca slavonskog hrasta, ali pazite iz komada. Nema spajanja i lijepljenja. Predivno, zar ne?

Koji su vam planovi za skoriju budućnost?

Planovi su da se širimo, postajemo brend koji se prodaje u čitavoj Europi. Da radimo na novim komadima, stvaramo i pomičemo granice dizajna. Moja je želja da otvorim mali dućan u centru Zagreba i da kada sam tu mogu ugostiti svoje klijente i pričati o svemu. Pa sam Krleža je pisao o tome da život čine dijalozi iz pekarne, ljekarne i one male stvari koje čine svakodnevicu. Jednostavnost u svemu. Simply as possible. 

Foto: Milan Stanić Design

Učitati još
Zatvori